Windgeruis bij de S40

Geleverd vanaf 2003
maybs40
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 22.02.2006 - 19:16

@newfh:

De laatste 2 dagen viel het windgeruis wel mee. ik denk dat het gewoon hard waaide in de 1ste 2 dagen toen ik de auto kreeg. Het kan ook zijn dat ik het geluid van mijn banden ook als windgeruis hoorde, want dat hoor ik wel duidelijk.
1.6D S40 Edition II Silver Metallic
dcc
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04.05.2005 - 10:10
Locatie: Utrecht

Ik had ook last van windgeruis (vond ik), maar de dealer zei ten eerste dat het wel meeviel (binnen de grenzen warschijnlijk) en ten tweede dat er nog geen oplossing voor was (waren wel meerdere mensen met deze klacht). Ik zou iets horen zodra er een oplossing zou zijn. Dit was ruim een jaar geleden. Een aantal maanden terug reed ik toevallig in de auto van mijn zus (lagere klasse, stuk goedkoper) en ik merkte dat qua windgeruis deze auto stiller was dan mijn auto (S40). Ik heb hierop een soort van klacht geschreven (via volvocars.nl) omdat ik als een lagere klasse auto wel zonder windgeruis kan en mijn S40 niet, ik net zo goed een lagere klasse kan nemen. Ik verwacht geen BMW/Mercedes niveau, maar het moet toch wel Volvo niveau zijn.
Een paar weken later kreeg ik een telefoontje van mijn dealer met de vraag of ik langs kon komen. Ze konden mijn probleem oplossen (en zelfs excuses dat het zo lang heeft geduurd voor ik een antwoord kreeg). Afdichtstrips verwisseld en nog wat dingetjes gedaan. Klinkt idd stukken beter nu.
Soms loont het dus om klachten via de centrale organisatie te spelen.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Heb je hier nog last van? Ik namelijk wel en nu vandaag naar Amsterdam toe redelijk gefluit van de ramen. Iets wat ik in de C30 niet had dus nu weer opvalt...

Toch nog maar een keer naar de garage ermee
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Ik ben al sinds eind 2005 aan het eikelen hiermee, de volvo dealer (Volvo Buitenweg in Huizen) komt maar niet met een oplossing en morgen loopt mijn fabrieksgarantie af.
wwwer
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27.08.2006 - 22:07
Contacteer:

Hoi,

Ik had deze problemen ook, de dealer hoorde het niet omdat het te druk was om 120 te gaan rijden :)

Maar kende het probleem wel..

Ze hebben mijn achterramen opnieuw ingesteld zodat ze verder sluiten. En het werkt. Als ik nu een ruis hoor sluit ik mijn achterramen extra en weg is het.. Je dealer kan dit instellen, en het probleem is dan zonder eng te buigen o.i.d. verholpen :)
Gebruikersavatar
Tommeke
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 25.01.2007 - 20:08
Locatie: Born

Onze dealer vertelde het volgende:

Het is een bekend probleem bij de vroege modellen, met en met zijn die verholpen. De laatste nieuwe types zouden er weinig tot GEEN last meer van moeten hebben. Wij hebben gelaagde ruiten en eigenlijk nagenoeg nerges last van. Onze is van februari 2005. Het kan wel stiller natuurlijk maar in leenauto's van voor onze V50 was het geruis wel extreem!


GreetZzZz Tom
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”