Ingmar55555 stelt zich voor

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
ingmar55555
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.07.2020 - 09:20

Hallo allemaal,

Mijn naam zoals de forumnaam zich doet vermoeden is Ingmar, ben 57 jaar...alleen niet in het bezit van een Volvo, maar heb wel wat met Scandinavie omdat ik voor een telecom bedrijf werk wat daar haar roots heeft. Een Volvo v70 stond op nummer 2 op mijn lijstje, na diverse W210 E-Klasses....echter de keuze is toch gevallen op een Fransoos...een mooie Citroen C6 2.7 Hdi. Soit dit gezegd hebbend,, wat is dan de reden dat ik mij hier voorstel.....wel mijn schoonzoon heeft een V40 volgens mij uit 2001...die wat aandacht nodig heeft.
De aandacht op dit moment focussed zich even op de voorste stabilisator stang. Alles besteld wat ik nodig dacht te hebben, voorzien van een toch wel uitgebreide collectie aan automotive gereedschap...strandden we gister avond op de bevestiging van de stabilisator stang op het subframe...man hoe krijgen ze het voor elkaar om juist op die moeillijk bereikare plek een boutje te zetten. Na enig hoofdbreken kan ik mij niet ander voorstellen dat het subfram los gehaald moet worden om erbij te kunnen komen, mij eerste associatie was het lijkt wel een Franse auto :-).
Als er iemand een bright idee heeft, laat mij dit dan even weten...ondertussen ga ik even verder kijken of er wellicht hier een draadje aan gewijd is.
Ik zit nu te denken om de bout vanaf de onderkant uit te boren en dan een blindklink moer in het gat van de beugel voor de stabistang te zetten....goed/slecht ?
Ik voel er weinig voor om het subframe voor zoiets los te gaan halen. Ook zat ik te denken om met een startmotor sleutel er wellicht bij te kunnen ?

Grtz
Ingmar
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Geen enkele mogelijkheid om met zes verlengstukken en een knie-gewricht van boven de handel los te draaien? Of met behulp van een kraaienpoot opzetstuk?
ingmar55555
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.07.2020 - 09:20

Ik krijf er zelfs geen dop bovenop, die schoot los en ben 15 min bezig geweest met een endoscoop en magneet om die terug te vinden...vandaar dat mijn idee met die startmotorsleutel...maar die ik heb is volgens mij 13 en deze dop is 15 mm.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”