Stotteren bij volle tank

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
rhilvers
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 22.12.2006 - 12:34

Beste forumleden,

Ik rij een heerlijke v40 uit 2004. Ivm een lange rit heb ik gisteren mijn tank helemaal vol getankt. Tot mijn schrik begon de auto na een paar km te stotteren waarna ik hem even aan de kant heb gezet. Bij het losdraaien vd dop zoog de tank flink wat lucht aan. Vacuüm gezogen dus. Ik heb al wat rond gezocht hier op het forum. Het vacuüm kon ik vinden maar niet in combinatie met het stotteren.

Wie helpt mij op weg....
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

Ik weet niet precies wat je wilt weten, maar als er erg veel onderdruk in de tank komt dan zal de benzine pomp niet gemakkijk benzine naar de motor kunnen pompen. Komt er te weinig benzine dan kan de motor inderdaad gaan inhouden. Maar het opbouwen van onderdruk is natuurlijk niet goed.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Waarschijnlijk de EVAP pot defect die onder de rechter koplamp zit, achter de bumper
Eddy Wegman
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10.12.2019 - 14:06

Eddy. Ik heb het zelfde probleem gehad. Leidingen doorgespoten. Filters vervangen. Probleem bleef bij een volle tank.
Na 20 a 30 km probleem voorbij. OPLOSSING. Net als bij je bromfiets tankdop, het gaatje als deze verstopt was door spuiten.
Gaatje in de tankdop boren en nooit meer een probleem.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”