S40 2002 P0190 brandstofdruk sensor te dure reparatie bij dealer?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
dannyke01
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28.08.2019 - 13:57

Hallo Volvo liefhebbers,

Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende probleem wat ik heb met mijn Volvo S40 uit 2002 (GDI). Ten eerste wil ik zeggen dat ik heel erg tevreden ben met mijn Volvo, ook al is ie uit 2002, hij rijd erg lekker en wil hem nog zo lang mogelijk houden! :-)

Enkele weken geleden ging het motorlampje aan, met een uitleesapparaat gekeken en zag code P0190 (fuel pressure sensor). Deze dag was het 40+ graden, dacht misschien komt het door het warme weer (achteraf heel dom). En ik dacht als het echt een probleem is dan komt de foutcode vanzelf wel weer terug. Nu heb ik de meeste tijd last van een schokkende, haperende auto. Ook is het vermogen wel een stukje minder. Het gekke is dat de auto soms wel goed rijd, maar dan als ik bijvoorbeeld de auto uitzet en even 5 minuten de supermarkt binnen ben, dat dan de auto weer schokkend rijd. Ook heb ik gemerkt dat de auto dan niet boven de 4000 toeren kan komen, lijkt wel of het dan begrensd wordt? De foutcode is ook niet meer teruggekomen.

Mijn eigen garage (geen Volvo dealer) zegt dat het meerder oorzaken kan hebben, en aangezien het erg druk is bij deze garage heeft hij pas over enkele weken tijd. Ik ben dus naar de Volvo dealer gegaan, en zij vermoeden dat het de brandstofdruk sensor op de rail is. (zou ook nog de brandstofpomp zelf kunnen zijn)

De kosten voor het vervangen van de sensor is 400 euro! Vind ik wel een erg hoog bedrag. Dus mijn vraag aan jullie is:

1. Of dat dit probleem met de S40 iemand bekend voorkomt?
2. Is 400 euro een reeel bedrag voor het vervangen of worden hier jackpot prijzen gehanteerd?

Alvast hartelijk dank voor het lezen en eventueel antwoord!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

allereerst zijn die prijzen samengesteld uit het onderdeel en de tijd die is vastgesteld om het te vervangen. Dus dat zal bij alle dealers gelijk zijn. Nu komen er na mij gegarandeerd een paar reacties over dat dealers altijd jackpotprijzen gebruiken, allemaal oplichters zijn etc. Je kunt beter vragen of het probleem bij de GDI voorkomt, dus in S40 en V40. Heel veel zijn er niet verkocht met die motor
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Volgens mij is dit hem en dan vind ik 400.- incl arbeidsloon geen rare prijs.
Goed, snel, goedkoop. Kies twee. ;-)
dannyke01
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28.08.2019 - 13:57

Dankjewel voor jullie antwoorden! Nog een keer terug naar de dealer gegaan om verder te kijken. Nu zeggen ze dat de het hoogst waarschijnlijk de hogedruk brandstofpomp is op de rail. Kost bij de dealer 850 euro! :( Is er misschien een pomp van een ander merk die ik erop kan zetten? Ik probeer het uit te zoeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer...... Dus als iemand hier een antwoord op heeft dan ben ik je heel erg dankbaar!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

het is een Mitsubishi motor
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”