V40 Dimlichten willen niet meer uit.

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
RenX
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07.07.2019 - 23:06

Goeie avond / Nacht

Allereerst, ik ben Xander, 28 jaar jong en sinds kort zijn mijn vriendin en ik in bezit van een Volvo V40 2001.
En dus ook nieuw hier op het forum.
In de Volvo wereld echter niet, gezien ik als monteur in de werkplaats naast andere merken ook veel aan volvo's sleutel.

Fijne auto, maar spookt wel wat betreft Electra.
Sinds we hem hebben was het linker dimlicht al door gelust aan aan het rechter dimlicht.

Toen ik deze op de normale manier aansloot deed links voor het soms wel soms niet.
Maar de auto moest voor APK dus had ik die doorlusdraad er maar weer tussen gezet.

Dat ging even goed.
Maar nu blijven dus de Dimlichten branden wanneer je de auto uitzet.
Nu moet ik de accupool dus loskoppelen steeds.

Enkel de Dimlichten blijven branden.
De rest van de verlichting gaat gewoon uit (zij en achter)
Vorige week had ik ook een dag dat ik de sleutel uit het contact haalde en de motor gewoon bleef lopen.

Nou heb ik al een beetje zitten vissen en lees dat er toch wel veel problemen met de CSEM module zijn?
Is mijn probleem daar ook aan gerelateerd?
En mocht ik de kast vervangen voor de zelfde, moet er dan ook iets in geleerd worden?

Alvast bedankt!
Vurnality
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 30.05.2017 - 18:43

Haha, beetje laat maar had exact hetzelfde met lichten. Uit wilde ze niet enkel met contact eraf.
Dinlicht deed een kant t andere wilde niet van stadslicht ook doorgelust maar die dag net te laat voor apk en later weer probleem toen deed enkel grootlicht en stadslicht en het.

Alle kabels waren goed. CEM relais deed t wel maar kregen t niet werkend.

Heb toen op sloop een andere CEM module gevonden ik had Volvo s40 uit 2000 maar heb enkel eentje in Volvo v40 2003 kunnen vinden.

De rest waren ze al uit. Dus ik was niet de eerste.

30 euro kostte me t. Omdat de eigenaar familie is van de sloop..

Ik heb toen een nieuwere module erin maar zelfde aansluitingen etc.

Alles werkte weer. Geen inleren benodigd zelfs uitstand werkte

Heb nu wel dat voorlicht als eerst aangaat na nachtje voor huis de auto te laten staan maar verder werkt alles weer.

Cem modules worden ook via MP gereviseerd voor 50+-euro.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”