Ervaring met de Wallbox Pulsar?

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

De levering van de XC40 P8 begint dichterbij te komen. We hebben daarom een aantal offertes opgevraagd voor laadpunten. Heeft er iemand ervaring met de Wallbox Pulsar (Plus)? Wat zijn de voor- en nadelen?
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ja ik heb dezelfde combinatie P8 en Pulsar Plus. Ik heb de 22 kWh versie met een kabel van 7 meter en de bijbehorende powerboost in de meterkast ingebouwd. Uiteraard is de Wallbox nu ingesteld op 11kwh en de powerboost op het maximum wat
de groepen aankunnen. (In mijn geval 3 X 25).

Het werkt allemaal prima; ik plug de auto zonder nadenken in als ik thuiskom en als er toevallig veel andere gebruikers in huis actief zijn (oven, kookplaat, wasmachine) stuurt de powerboost het vermogen wat naar de Wallbox gaat naar beneden bij. Dat gebeurt instantaan en zodra het kan gaat dr laadstroom weer naar 11 kWh..

Met de app die bij de Wallbox hoort kun je een timer zetten op het laden, de wallbox in stand-by zetten (zodat iemand anders jouw stroom niet-blanke gebruiken) en uitlezen wat er gebeurt (laadstroom kan door de powerboost immers wat fluctueren). De app werkt met Bluetooth , maar je kunt daarnaast ook een WiFi verbinding maken .

Je kunt dan sessie rapporten maken (kosten bewaken) op je pc en die exporteren en bewerken in excel

Al met al: prima ding, en lekker compact. Let wel even op:: je hebt uitvoeringen met 5 meter kabel en met 7 meter.. van die lengte “raak je natuurlijk een stukje kwijt” omdat de Wallbox op 1 meter hoogte hangt. In mijn situatie zou de 5 m versie daardoor te krap worden en is de 7 m versie perfect

Nadelen? Weet ik niet- het ding doet wat hij moet doen en je hebt geen passen etc. nodig. Meer eisen heb ik niet.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Dank voor je uitgebreide reactie.

Dat het kastje zo klein is, is een van de voordelen van de Wallbox Pulsar. Het laadpunt komt op de hoek van het huis, waar we ook met de fiets langs moeten. Dan wil je niet steeds tegen de kast aanlopen/fietsen.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”