EVBox storing V90 Recharge

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
pvdplas
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05.01.2021 - 12:01

Ik rijd in een v90 recharge T6. Het valt mij op dat de laadpaal op mijn werk van het merk EV-box ongeveer iedere 3 kwartier een foutmelding veroorzaakt (laadkabel niet goed aangesloten, opladen gepauzeerd is dan de melding die ik in de on-call app krijg). Uiteindelijk wordt de accu wel opgeladen. Ik heb een Elvi van EV-box thuis laten installeren, maar daar kan ik al helemaal niet mee opladen. Heb de originele Volvo kabel geprobeerd en een alternatief. Als ik oplaad op een paal van Allego heb ik dit probleem niet (met beide kabels niet). Kent iemand dit probleem tussen EV-box en Volvo? Suggesties?
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Geen idee. Ik heb mijn V60 D6 vier jaar lang thuis opgeladen met een EV-Box, nooit problemen mee gehad. Die had wel een vaste kabel, dus de bij de auto geleverde kabel gebruikte ik alleen op openbare laadplekken. Ook dat heeft eigenlijk nooit problemen gegeven.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Dat van de EV box op je werk heeft te maken met de aansluiting van de kabel in de box zelf. Is het al een wat ouder exemplaar?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
pvdplas
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05.01.2021 - 12:01

Jeroen schreef: 14.01.2021 - 12:38 Dat van de EV box op je werk heeft te maken met de aansluiting van de kabel in de box zelf. Is het al een wat ouder exemplaar?
De box op mijn werk is nog geen jaar gelelden geinstalleerd. Het zijn er twee met totaal 4 laadpunten, bij beide hetzelfde probleem.
Flying Jeroen
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
Locatie: Bathmen

Ook ik heb Een EV-box met vaste kabel.
Voorbereid op de toekomst 3 fase 16A, 11 kW dus.
Werkt voortreffelijk.
Krijg die melding ook wel eens, voornamelijk als accu nog net niet vol is en stekker gaat er weer uit of bijv tijdens het opladen en je zet het contact aan.
Ook bij uitgesteld laden gebeurd dit en wil laden ook wel eens niet gebeuren.
Dat die ik nu niet meer, voordeel is ook erg klein.
Parkeren naast huis betekent bij ons de stekker er in en met TAG opladen. Een handeling van denk ik 10-15s

Moet opladen zelf gaat prima.
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Doet mij wel denken aan Bataviastad. Staan ook allemaal EV boxen op een rijd en daar heb met de D6 ook regelmatig storing gehad. Paaltje verder niets aan de hand.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
RoXC90
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 12.01.2021 - 00:09

pvdplas schreef: 14.01.2021 - 11:08 Ik rijd in een v90 recharge T6. Het valt mij op dat de laadpaal op mijn werk van het merk EV-box ongeveer iedere 3 kwartier een foutmelding veroorzaakt (laadkabel niet goed aangesloten, opladen gepauzeerd is dan de melding die ik in de on-call app krijg). Uiteindelijk wordt de accu wel opgeladen. Ik heb een Elvi van EV-box thuis laten installeren, maar daar kan ik al helemaal niet mee opladen. Heb de originele Volvo kabel geprobeerd en een alternatief. Als ik oplaad op een paal van Allego heb ik dit probleem niet (met beide kabels niet). Kent iemand dit probleem tussen EV-box en Volvo? Suggesties?
Lader in de software op offline zetten dan kan je wel ongestoord laden. Zie andere topic daarin heb ik een stukje meer uitleg geschreven.
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”