EVBox onbereikbaar (Grrrrr)

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
Sjeff
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.12.2020 - 12:07

Sinds vrijdag 4 december ben ik de gelukkige eigenaar van de XC40 P8. Ondanks dat er best nog wel een aantal punten verbeterd moeten worden qua software ben ik over het algemeen er tevreden, de auto rijdt heerlijk.

Helaas kan ik thuis nog steeds niet opladen, ondanks dat ik 2 maanden geleden al een EVBox Elvi heb opgehangen.
Vrijdagavond 4 dec, toen ik thuis kwam met mijn nieuwe auto wilde ik hem aan mijn oplader hangen. Nadat ik de stekkers erin had gestoken en het kaartje had aangeboden ging het lampje eerst groen knipperen en vervolgens rood knipperen. Volgens de handleiding betekend dit dat de pas niet geautoriseerd is om te laden. Maar dat is vreemd, want het is het pasje dat bij het apparaat hoort.
De volgende ochtend het servicenummer gebeld maar helaas kon die mij niet helpen, ik moest 2e lijns support hebben en die waren in het weekend niet beschikbaar.
Maandag gelijk weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat de melding was doorgezet maar dat het erg druk was, het kon rustig donderdag worden voor ik weer iets zou horen.
Donderdag weer gebeld omdat ik wilde weten waar ik aan toe was, toen kreeg ik te horen dat het nummer dat je kunt bellen, de 1e lijns, niet in contact staat met EVBox zelf, maar dat ze de opdrachten per Email aanmelden.
Afgelopen dinsdagochtend weer gebeld en geeist dat ik zou worden doorverbonden. uiteindelijk werd ik doorverbonden met de receptioniste. Zij zou een terugbel verzoek aanmaken bij de TD.
Dinsdagmiddag kreeg ik een mail van de TD (had blijkbaar toch iets geholpen), maar de inhoud was ronduit belachelijk:

________________________
Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. U heeft bij onze storing lijn aangegeven dat uw laadpaal in storing staat.
Als ik deze op zoek dan staat het station online en is deze beschikbaar.

Als u nog problemen ervaart met dit station dan hoor ik graag een korte beschrijving van wat er precies gebeurd.

Met vriendelijke groet, | Kind regards,

Thomas
Customer Support
________________________
Gelijk teruggemaild dat het probleem nog steeds bestaat en of ze me hierover wilde terug bellen.
Gister weer een mail gestuurd met het verzoek om me te bellen, maar nog altijd helemaal niets gehoord.

Je zult snappen dat ik behoorlijk gefrustreerd ben inmiddels.

zijn er nog meer mensen met vergelijkbare ervaringen of heeft iemand een tip hoe ik EVBox kan bereiken?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40457
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mods break

Topic verplaatst naar het juiste board
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Heb je ook elders geladen met de pas? (om uit te sluiten dat het aan de pas ligt)
Loop in de openbare ruimte vaak tegen laadsessie kan niet gestart worden aan
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Heb je de pas wel aangemeld / geactiveerd? Eerst bij EVbox en daarna bij de paal.
Dit moet ook als je de auto-start van de box gebruikt (dus zonder pas)
Onze elektromonteur is hier lang mee bezig geweest, voordat hij hier achter was.
De handleiding bij de box is erg summier
Bas86
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31.08.2020 - 08:33

Ik heb sinds kort ook een Elvi box hangen voor een v60 die eind januari komt. Het aan de praat krijgen van de box was inderdaad niet eenvoudig aan de hand van de handleiding.

Kun je wel zonder pas laden?
Via de app “EVBox Connect” kun je het gebruik van de pas uitzetten namelijk. Je kunt dan laden zonder dat je de pas aanbied.
Dan weet je wel of het aan het station ligt op aan de app/pas-instelling.

Daarnaast moet je inderdaad via “passen-pas toevoegen” de bijgeleverde pas activeren.

Dit werkte bij mij eerst ook niet : een knullige oplossing naast het goed instellen, was oa de app opnieuw installeren. Daarna kon ik de pas en het laadstation goed koppelen.
Sjeff
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.12.2020 - 12:07

OGA244 schreef: 17.12.2020 - 15:38 Heb je ook elders geladen met de pas? (om uit te sluiten dat het aan de pas ligt)
Loop in de openbare ruimte vaak tegen laadsessie kan niet gestart worden aan
Ja, laden aan publieke palen werkt prima.
Sjeff
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.12.2020 - 12:07

henkchroom schreef: 18.12.2020 - 07:25 Heb je de pas wel aangemeld / geactiveerd? Eerst bij EVbox en daarna bij de paal.
Dit moet ook als je de auto-start van de box gebruikt (dus zonder pas)
Onze elektromonteur is hier lang mee bezig geweest, voordat hij hier achter was.
De handleiding bij de box is erg summier
Ja, ook samen met de 1e lijnssupport van EVBox nog een keer alles verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar het maakt geen verschil.
Sjeff
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.12.2020 - 12:07

Bas86 schreef: 18.12.2020 - 08:12 Ik heb sinds kort ook een Elvi box hangen voor een v60 die eind januari komt. Het aan de praat krijgen van de box was inderdaad niet eenvoudig aan de hand van de handleiding.

Kun je wel zonder pas laden?
Via de app “EVBox Connect” kun je het gebruik van de pas uitzetten namelijk. Je kunt dan laden zonder dat je de pas aanbied.
Dan weet je wel of het aan het station ligt op aan de app/pas-instelling.

Daarnaast moet je inderdaad via “passen-pas toevoegen” de bijgeleverde pas activeren.

Dit werkte bij mij eerst ook niet : een knullige oplossing naast het goed instellen, was oa de app opnieuw installeren. Daarna kon ik de pas en het laadstation goed koppelen.
Begreep vanmorgen op een VOLVO forum dat het probleem mogelijk in de kabel van VOLVO zit. Heb nu even een andere kabel besteld om dat uit te sluiten.
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Ik heb bij de EV-box behalve een pas ook een druppel gekregen. Heb je deze al aangemeld en geprobeerd?
Sjeff schreef: 18.12.2020 - 14:30 Begreep vanmorgen op een VOLVO forum dat het probleem mogelijk in de kabel van VOLVO zit. Heb nu even een andere kabel besteld om dat uit te sluiten.
Ik heb een vaste kabel aan de EV-box
pvdplas
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05.01.2021 - 12:01

Ik heb sinds kort een V90 recharge. Vandaag een EV-box elvi laten installeren, zelfde probleem met kabel van Volvo, hij laadt niet op (groen knipperen, daarna rood). Volgens verkoper van de ev-box bestaat er een probleem tussen de elvi en de laadkabel geleverd door Volvo en Polestar (out of scoop oid?). EV-box zou probleem aan het inventariseren zijn. Hij laadt wel op met de kabel van mijn buren. Hoop dat deze info bijdraagt. Kent iemand anders dit probleem ook?
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Ik heb een vaste kabel aan mijn EV box, dus dit probleem ken ik niet.
Ik heb de kabel van Volvo wel gebruikt bij een publieke laadpaal, en daar geeft deze kabel geen probleem.
RoXC90
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 12.01.2021 - 00:09

Wat betreft het laden van een Volvo met een EVBox Elvi klinkt mij bekend. Laad kabel van Volvo functioneert bij elke publieke lader, dit zowel met de V60 als de XC90.
Thuis is het een ander verhaal, EVBox Elvi hangen met vaste kabel. Als ik deze configureer dat de lader online moet zijn middels de WiFi dan gaat het laden fout na aanbieden van de laadpas.

Mijn oplossing is dan ook om in de instellingen van de Elvi de lader op offline te zetten. Doe je dat dan kan je elke Volvo laden alsook de probleem gevallen van Renault Zoë.
In de instellingen verder niets veranderen als je niet weet wat het betekend !!!!

In het dagelijkse leven plaats ik een aantal laders per week, EVBox Elvi en de Wallbox.

Succes met het instellen en nog veel meer laad plezier.
Bas86
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31.08.2020 - 08:33

Nadat ik in november ook een EV-Box Elvi (zonder vaste kabel) heb laten plaatsen, mag ik daar sinds 2 weken mijn V60 T6 aan laden. Ik heb hierbij exact dezelfde problemen:
> met Volvo-laadkabel op publiek punt werkt perfect;
> Volvo-laadkabel werkt ook bij publieke punten met andere auto’s;
> andere auto’s laden met de eigen laadkabels prima aan de EV-Box;
> V60 laadt prima met een niet-Volvo kabel.

Dit probleem was bij de dealer niet bekend - heb meerdere kabels meegekregen, waarbij telkens de Volvo-kabel niet werkte.
Ik heb telefonisch contact gehad met EV-Box , maar de telefoniste was niet bekend met dit probleem en adviseerde de support afdeling te mailen. Hier nog geen antwoord op gehad.
Daarnaast heb ik ook de leverancier gemaild en die bevestigde:

> EVBox is nog bezig met met het uitzoeken of zij of Volvo in de fout is ( de marge op die connector van de Volvo kabel is 0.2mm wat er voor kan zorgen dat deze net wel of net niet goed in de lader gaat).
> De leverancier gaat bij EVBox voor mij een vervangende kabel aanvragen. EVBox schijnt dit voor meerdere klanten reeds te hebben gedaan. Ik verwacht dit dan ook als antwoord te krijgen van mijn mail aan EVBox.

In elk geval fijn dat het probleem bekend is en zal worden opgelost.
Wellicht dat dit ook andere leden met hetzelfde probleem kan helpen.
RoXC90
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 12.01.2021 - 00:09

Sjeff schreef: 17.12.2020 - 14:48 > EVBox is nog bezig met met het uitzoeken of zij of Volvo in de fout is ( de marge op die connector van de Volvo kabel is 0.2mm wat er voor kan zorgen dat deze net wel of net niet goed in de lader gaat).
> De leverancier gaat bij EVBox voor mij een vervangende kabel aanvragen. EVBox schijnt dit voor meerdere klanten reeds te hebben gedaan. Ik verwacht dit dan ook als antwoord te krijgen van mijn mail aan EVBox.
Wat je schrijft klopt, men is bezig met een oplossing.
Op dit moment worden de laders met een contactstop (dus geen vaste kabel) uitgeleverd met een ander merk losse kabel om zo het 0,2mm probleem te omzeilen.
Als je het mij vraagt ligt het probleem in de contactstop van de lader zelf anders zou de Volvo kabel bij openbare laders ook niet functioneren.
RoXC90
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 12.01.2021 - 00:09

Is uw laad probleem inmiddels opgelost door een andere kabel of is uw lader offline gezet?
Sjeff
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.12.2020 - 12:07

@RoXC90, het probleem is opgelost, maar niet dankzij EVBox. Contact met hen is onmogelijk en de facturatie gaat na ruim een jaar nog bijna elke maand mis.
Het bleek dat de kabel van Volvo 2mm te weinig uitsparing had. ik heb de uitsparing iets vergroot en nu gaat hij er soepel in. die uitsparing is noodzakelijk voor de lockpin die naar beneden komt.
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”