Volvo Wallbox

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Col
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 11.04.2020 - 17:26
Locatie: Zeeland / Göteborg

Hej iedereen,

Vooraleerst, ik ben een nieuw lid van dit forum en hoop hier veel goede raad te kunnen krijgen. (en misschien ook geven)
Een eerste vraagje:
ik heb een nieuwe XC40 besteld die aan de stekker moet en ik zou het leuk vinden om dan de Volvo Wallbox te hebben.
Is die te koop momenteel? Ik zie 'm nergens in de prijslijsten van Volvo staan en in de huidige toestanden (Covid-19, wanneer iemand dit in de toekomst gaat lezen) krijg ik m'n dealer blijkbaar lastig te pakken.

Blijf gezond en houd afstand!
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Als het een hybride versie is volstaat een gewoon laadsnoer prima, kost niets en ik laad er mijn T8 al 2 jaar mee op. Ik gebruik wel een stopcontact op een groep die verder nergens voor gebruikt wordt.

Als je een P8 besteld hebt (zoals ik) zul je een 3 fasen ‘stopcontact’ nodig (of een laadpaal op een 3 fasen groep) , een dergelijke laad voorziening (paal of box) is volgens mij nog niet in het programma van volvo opgenomen.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Col
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 11.04.2020 - 17:26
Locatie: Zeeland / Göteborg

mga1600 schreef: 12.04.2020 - 13:04 een dergelijke laad voorziening (paal of box) is volgens mij nog niet in het programma van volvo opgenomen.
jammer, had er mooi bij gepast.
Ik zal dan maar eens rondkijken naar een geschikt laadpunt. De Webasto lijkt me wel een mooie qua design.
3-fasen ligt er al dus dat wordt geen probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”