ICU (Alfen) laadstation valt in storing

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

sinds een paar weken valt af-en-toe onze thuislader van ICU in storing: een heel snel knipperende led in de lader en een rode led op de auto (V60 PIH)
Door de lader uit en weer aan te schakelen (met de aardlekautomaat in de meterkast) krijg ik de lader weer in de laadstand. Het overkomt ons meestal 's-nachts zodat de auto niet volledig geladen is.

Herkent iemand deze storing en wordt dit veroorzaakt door iets in de auto of in de lader?
De foutindicatie van de lader staat niet in de manual, ik had deze vraag al uitstaan bij Alfen (de fabrikant) maar daar komt een kastje-muur antwoord.
De lader heb ik al sinds maart 2014 zonder enig probleem in gebruik.

Edit: inmiddels een reactie van Alfen binnen: waarschijnlijk een defect in de lader (duh) en reparatie gaat enkele honderden euri's kosten. Geen woord over garantie of handreiking in de vorm van een coulance.
Laatst gewijzigd door Marelli op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 PIH (2013)
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Marelli schreef: 25.10.2019 - 14:07 sinds een paar weken valt af-en-toe onze thuislader van ICU in storing: een heel snel knipperende led in de lader en een rode led op de auto (V60 PIH)
Door de lader uit en weer aan te schakelen (met de aardlekautomaat in de meterkast) krijg ik de lader weer in de laadstand. Het overkomt ons meestal 's-nachts zodat de auto niet volledig geladen is.

Herkent iemand deze storing en wordt dit veroorzaakt door iets in de auto of in de lader?
De foutindicatie van de lader staat niet in de manual, ik had deze vraag al uitstaan bij Alfen (de fabrikant) maar daar komt een kastje-muur antwoord.
De lader heb ik al sinds maart 2014 zonder enig probleem in gebruik.

Edit: inmiddels een reactie van Alfen binnen: waarschijnlijk een defect in de lader (duh) en reparatie gaat enkele honderden euri's kosten. Geen woord over garantie of handreiking in de vorm van een coulance.
dure grap dit...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”