Welk laadpunt ?

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik ben nieuw op het vlak van auto's laden. Ik heb zelf nog geen PHEV, maar de volgende auto is dat misschien wel.

Eergisteren is onze gloednieuwe vakantiewoning opgeleverd in Zeeland. We gaan deze woning voorlopig overwegend verhuren, maar ook af en toe zelf gebruiken. Ik heb een spatwaterdicht buitenstopcontact laten aanbrengen op aparte groep in de meterkast, met de bedoeling dit makkelijke te kunnen vervangen door een laadpunt.

Nu ben ik aan 't uitkijken naar welk laadpunt ik best plaats. Ik heb offertes liggen voor laadpunten van Ecotap en van EV-box Home Line.

Bedoeling is dat huurders kunnen laden met hun eigen laadpas, zodat ik de kosten niet uit eigen zak moet betalen. Het tarief dat ik doorbereken wil ik zelf kunnen bepalen. De huurders zijn overwegend Duits, ik weet niet wat daar de meest gangbare laadpassen zijn.

Heeft er iemand tips of aanbevelingen naar merk en/of systeem toe ? Alle info is welkom.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”