Electrisch laden

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
quijas
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 16.08.2016 - 16:05

Hallo,

Ik ben nieuw op dit topic en heb sinds aug vorig jaar de V60 D5 twin engine special edition.
Binnen 1 maand is mijn auto al afgesleept omdat deze niets meer deed.
Heeft een week bij de garage gestaan en alleen gewone accu is vervangen.
Nu heb ik sinds mei dit jaar de meest gekke laadsessies.
Bijv 24 kwh geladen terwijl er 12 kwh in de accu's kan (wel vol), maar ook regelmatig 4 tot 6 kwh geladen terwijl ik o km electrisch kan rijden.
De paal van EV - Box is inmiddels vervangen maar de dealer kan niets ontdekken.
Is dit herkenbaar??
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Brandt er een rood lampje bij de laadaansluiting in de auto?
Heb je andere kabel geprobeerd?

Ik herken je punten zeker, heeft nu totaal 3 weken bij de dealer gestaan en hij flipt er soms nog uit, maar bij mij is hij dat pas na 2,5 jaar gaan doen.
Is het bij jou alleen als het heel warm is?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
quijas
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 16.08.2016 - 16:05

Nee, blauwe lamp staat aan, maar heb wel het idee dat soms de eerste uren de stroom opgaat aan het koelen. Ander kabel niet geprobeerd omdat de auto uiteindelijk na de nacht wel altijd vol was.
Auto staat soms gigantisch lang na te loeien. Heb overigens ook regelmatig dat pure niet beschikbaar is ivm beperking terwijl ik bijvoorbeeld net er 10 km op pure mee heb gereden. Uitzetten portier openen en opnieuw starten werkt dan niet. Ev box denkt dat omvormer of accupack kapot is. Het vreemde is dat ik ook een tijd heb gehad dat ik smorgens bij de auto kwam dat deze nog steeds blauw licht gaf maar wel volledig was opgeladen. Ik krijg geen vreemde meldingen op de app. maar zie wel raar laadpatroon in backoffice EV box. En meter in laadpaal was al eerder vervangen en gecontroleerd en stroom was wel doorgevoerd naar de auto.
Laatst gewijzigd door quijas op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”