XC90 T8, wat heb ik nodig?

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
otis123
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28.11.2014 - 23:19

Hallo,
Binnenkort wordt mijn XC90 T8 geleverd.
Mijn verkoper heeft gezegd dat ik hem gewoon kan opladen aan een stopcontact thuis.
Maar als ik een installateur voor een extra stopcontact aanspreek, dan wordt ik plots om de oren geslagen met oplaadpaal configuraties en voltages.
Waarom zo’n oplaadpaal als het via een eenvoudig stopcontact kan?
En dan lees ik dat er verschillende soorten aansluitingen zijn Mennekes, Schuko of camping…

Is er iemand die me eenvoudig kan zeggen wat ik nodig heb om efficiënt te laden.
Of is er een thread op dit forum of een site die dit uitlegt aan een niet-technische ziel die enthousiast is om te beginnen laden…
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Als je op locaties laadt waar geen laadpaal aanwezig is kun je het beste voor een Mennekes naar Schuko lader kiezen. Schuko is de bekende stopcontactaansluiting. Mocht je twee kabels in de auto willen hebben, kun je ook voor een Mennekes naar Mennekes kabel kiezen. Zo kun je ook bij de meeste (openbare) laadpalen laden.

Het is maar wat je wil. Campingaansluiting zou ik zelf niet voor gekozen hebben.

Thuis moet je even een nieuwe groep laten aanleggen in de meterkast als je via de Schuko kabel wil laden. Dat is het veiligst en hoef je je niet zorgen te maken dat de auto te veel stroom vraagt. Een MID gecertificeerde meter erbij en je kan een deel van de kosten aftrekken van je winst volgens mij, mocht je hem zakelijk aangeschaft hebben.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40659
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Er is al heel veel over geschreven op het forum ten tijde van de introductie van de V60 PIH.
Ik heb dit topic naar het juiste board verplaatst. Daar vind je alles over elektriciteit voor PlugInHybrides
Laatst gewijzigd door Ben op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”