Volvo en Plugsurfing

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Als ik het goed begrijp krijg je bij een nieuwe XC40 P8 een laadpas van Plugsurfing kado. Nu zie ik op verschillende websites ontzettend slechte reviews over Plugsurfing. Slechte klantenservice, laadpassen die wel betaald, maar niet geleverd worden, hogere tarieven dan concurrenten, foutieve facturen. Heeft er iemand ervaring met Plugsurfing? Is het inderdaad zo slecht?

(En waarom zou een kwaliteitsmerk als Volvo dan met hen samenwerken?)
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Peter-V50 schreef: 12.04.2021 - 17:09 Als ik het goed begrijp krijg je bij een nieuwe XC40 P8 een laadpas van Plugsurfing kado. Nu zie ik op verschillende websites ontzettend slechte reviews over Plugsurfing. Slechte klantenservice, laadpassen die wel betaald, maar niet geleverd worden, hogere tarieven dan concurrenten, foutieve facturen. Heeft er iemand ervaring met Plugsurfing? Is het inderdaad zo slecht?

(En waarom zou een kwaliteitsmerk als Volvo dan met hen samenwerken?)
Nou ja, je krijgt een gratis laadpas (laaddruppel) van de dealer dus je hoeft sowieso niet bang te zijn dat er wel betaald maar niet geleverd krijgt . Je moet die kaart (druppel) wel even registreren (en daarbij koppelen aan een betaalrekening).

Plugsurfing heeft Europa-breed een grote dekking en wat dat betreft is die pas handig. Je kunt er bijna overal mee terecht. Zelf heb ik ook nog een Shell Recharge pas want Shell is goedkoper maar heeft een aanmerkelijk kleinere dekking.

En wat laadkosten betreft: het mooiste en veruit goedkoopste is natuurlijk als je thuis gaat laden. Met een volle ‘tank’ kom je bijna overal in NL en weer terug zeker als je onderweg misschien nog eens voor 100 km bijlaadt. Dat kan in een minuut of 10 als je voldoende ‘leeg’ aankomt. Zeg 25 kWh er bij pompen kost bij Shell ongeveer 9 euro en elders misschien 11- 13 euro. Niet echt verschillen om wakker van te liggen toch?
Foute facturen van plugsurfing heb ik niet gezien.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ps: als je informatie en ervaringen zoekt voor je (aanstaande) P8 kun je heel veel vonden op https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 74938/last
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Het is inderdaad de bedoeling om zoveel mogelijk thuis op te laden. De zonnepanelen zijn al besteld, dus bij mooi weer rijden we bijna gratis. ;-) (Nou ja, zonnepanelen zijn ook niet gratis)

Maar we hopen ook wel weer een keer op vakantie naar het buitenland te kunnen en dan moet je onderweg aan de snellader. Een laadpas met grote dekking in Europa is dan een must.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

mga1600 schreef: 12.04.2021 - 19:15 Ps: als je informatie en ervaringen zoekt voor je (aanstaande) P8 kun je heel veel vonden op https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 74938/last
Daar heb ik al veel informatie kunnen halen.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”