hey mensen,
de titel zegt het al wat zijn jullie ergaringen met de td van de 440?
zijn ze een beetje betrouwbaar?
zijn ze erg luitrugtig?
verbruiken ze veel olie?
alvast bedankt.
gr tijne
ervaringen met de 440 turbo diesel??????
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:40
- Locatie: alblasserdam
- Contacteer:
volvo of opel als het maar rijd
- Volmar
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
- Locatie: Beekbergen
Ik heb er niet veel problemen mee gehad.
Heb er in het begin 150.000km snelweg mee gereden
en daarna nog 50000km kortere stukjes.
Dan komen de problemen wel, ook omdat er al
ruim boven de 2 ton op de teller stond.
Heeft goed onderhoud nodig. Voor stadsverkeer is het
een luie motor, vanwege het nogal grote turbogat.
Zou er geen korte stukjes met veel stoppen of drempels
mee gaan rijden. Is zelfs erg irritant, zo traag met
optrekken vanuit laag toerental.
Op de snelweg een hele fijne auto om mee te rijden
Vond ik, tenminste.
Olieverbruik was in het begin wel hoog 1liter op 3000km
Dealer heeft iets gedaan op kosten Volvo, daarna
1 liter op 6000km.
Verbruik diesel. Snelweg 1 op 17 (lange afstanden)
Korte afstanden binnendoor wordt het 1 op 12,5
Als je er eentje wilt aanschaffen met veel op de teller:
Mijn advies, laat 'm staan.
Heb er in het begin 150.000km snelweg mee gereden
en daarna nog 50000km kortere stukjes.
Dan komen de problemen wel, ook omdat er al
ruim boven de 2 ton op de teller stond.
Heeft goed onderhoud nodig. Voor stadsverkeer is het
een luie motor, vanwege het nogal grote turbogat.
Zou er geen korte stukjes met veel stoppen of drempels
mee gaan rijden. Is zelfs erg irritant, zo traag met
optrekken vanuit laag toerental.
Op de snelweg een hele fijne auto om mee te rijden
Vond ik, tenminste.
Olieverbruik was in het begin wel hoog 1liter op 3000km
Dealer heeft iets gedaan op kosten Volvo, daarna
1 liter op 6000km.
Verbruik diesel. Snelweg 1 op 17 (lange afstanden)
Korte afstanden binnendoor wordt het 1 op 12,5
Als je er eentje wilt aanschaffen met veel op de teller:
Mijn advies, laat 'm staan.
It's only kinky the first time
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:40
- Locatie: alblasserdam
- Contacteer:
oke dank je wel voor de tip dan laat ik dat varen.
gr tijne
gr tijne
volvo of opel als het maar rijd
- vreugdenhil
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30.08.2005 - 23:17
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Ik heb een volvo 440 diesel en ben er niet echt tevreden over. Na 164 dkm ging de versnellingsbak stuk. De auto is ook een stuk rumoeriger dan de benzine-uitvoering. Verbruik is 1:17.5, dat bevalt wel en hij valt net gunstig voor de houderschapsbelasting (1040 kg), dus 57 euro per maand.
Met vriendelijke groet,
Hans Vreugdenhil
Met vriendelijke groet,
Hans Vreugdenhil
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19479
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik heb van november 1997 tot en met april 2000 een 440 1.9 TD van april 1994 gehad.
Deze auto is gekocht met 90.000 km op de teller, en vanwege een auto van de zaak (voor mij dan) verkocht aan mijn broertje met 219.000 km op de teller. Ik heb toen mijn eerste 480 gekocht.
Mijn broertje heeft de 440 TD na een jaar en circa 35.000 km meer, weer verkocht omdat ie stationcar wilde gaan rijden (en geen diesel meer nodig had). (heeft ie nog steeds spijt van :salute: :roll: )
Nu rijdt ie volgens het RDW nog steeds, en is inmiddels 11 jaar oud.
Wij hebben er geen enkel probleem mee gehad. Geen extreem dure reparaties en de auto liep altijd. Rumoer bleef zeer binnen de perken, alleen 's ochtends bij koude start kon je in de auto horen dat het een diesel was.
Deze auto is gekocht met 90.000 km op de teller, en vanwege een auto van de zaak (voor mij dan) verkocht aan mijn broertje met 219.000 km op de teller. Ik heb toen mijn eerste 480 gekocht.
Mijn broertje heeft de 440 TD na een jaar en circa 35.000 km meer, weer verkocht omdat ie stationcar wilde gaan rijden (en geen diesel meer nodig had). (heeft ie nog steeds spijt van :salute: :roll: )
Nu rijdt ie volgens het RDW nog steeds, en is inmiddels 11 jaar oud.
Wij hebben er geen enkel probleem mee gehad. Geen extreem dure reparaties en de auto liep altijd. Rumoer bleef zeer binnen de perken, alleen 's ochtends bij koude start kon je in de auto horen dat het een diesel was.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Volmar
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
- Locatie: Beekbergen
Ja, de motor blijft wel doorgaan, geen probleem.
Ik had ook eigenlijk heel weinig problemen met mijn TD.
De kosten van die auto waren ook lekker laag.
Ik irriteerde me alleen werkelijk mateloos aan dat vreselijke turbogat.
Ik ging na 3 jaar snelwegrijden over op korte stukjes van 15 km
door stad en dorp en ook met zeer veel drempels.
Na iedere drempel weer wachten tot die turbo eindelijk eens inkwam.
Een sportuitvoering is ook iets verlaagt, dus je kan ook niet hard over
de drempels.
Altijd starten, altijd lopen, maar dat turbogat heb ik werkelijk vervloekt.
Ik had ook eigenlijk heel weinig problemen met mijn TD.
De kosten van die auto waren ook lekker laag.
Ik irriteerde me alleen werkelijk mateloos aan dat vreselijke turbogat.
Ik ging na 3 jaar snelwegrijden over op korte stukjes van 15 km
door stad en dorp en ook met zeer veel drempels.
Na iedere drempel weer wachten tot die turbo eindelijk eens inkwam.
Een sportuitvoering is ook iets verlaagt, dus je kan ook niet hard over
de drempels.
Altijd starten, altijd lopen, maar dat turbogat heb ik werkelijk vervloekt.
It's only kinky the first time
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19479
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik kan zeggen dat ik geen last heb gehad van een Turbogat. Maar misschien kwam dat doordat ik eigenlijk alleen maar lange afstanden reed, en in één of ander gat altijd achter een slome donder die zelf niet optrok.Volmar schreef: Altijd starten, altijd lopen, maar dat turbogat heb ik werkelijk vervloekt.
Maar met mijn manier van rijden kan ik niet zeggen dat ik sloom ben. Misschien lag het dus aan jou turbo of had ik gewoon geluk.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Volmar
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
- Locatie: Beekbergen
Je zegt het zelf al, je rijd langere afstanden, dat houdt de motor lekker
schoon. Ook een pittige rijstijl houdt 'm schoon.
Het probleem komt als je korte stukjes gaat rijden. De motor gaat dan
rauw lopen. als je vanaf 1000RPM wilt optrekken vanuit z'n 2, dan krijg
je dus dat turbogat. Als de turbo inkomt, gaat het weer goed.
Ik brandde 'm op de snelweg wel regelmatig schoon door maximaal
door te trekken, maar dat was maar voor korte tijd.
Toen ik nog 50000KM per jaar met de 440 reed, had ik ook weinig last.
Maar toen ik in de stad reed met maximaal 10000 per jaar grotendeels
dorpjes, 80km wegen en steden met veel stoplichten, langzaam rijden
en veel drempels, ging de motor steeds slechter lopen.
Auto kreeg netjes zijn beurten bij de dealer.
Heb de motor eens laten testen, maar die bleek in orde te zijn.
Compressie was zelfs nog heel goed.
Verstuivers werden al wat ouder, maar werkten toch nog goed.
Wel viel ze de roetafzetting in het blok op. (ze hebben de motor inter
bekeken een apparaatje. Maar dat komt door die korte afstandjes met
lage snelheid.
schoon. Ook een pittige rijstijl houdt 'm schoon.
Het probleem komt als je korte stukjes gaat rijden. De motor gaat dan
rauw lopen. als je vanaf 1000RPM wilt optrekken vanuit z'n 2, dan krijg
je dus dat turbogat. Als de turbo inkomt, gaat het weer goed.
Ik brandde 'm op de snelweg wel regelmatig schoon door maximaal
door te trekken, maar dat was maar voor korte tijd.
Toen ik nog 50000KM per jaar met de 440 reed, had ik ook weinig last.
Maar toen ik in de stad reed met maximaal 10000 per jaar grotendeels
dorpjes, 80km wegen en steden met veel stoplichten, langzaam rijden
en veel drempels, ging de motor steeds slechter lopen.
Auto kreeg netjes zijn beurten bij de dealer.
Heb de motor eens laten testen, maar die bleek in orde te zijn.
Compressie was zelfs nog heel goed.
Verstuivers werden al wat ouder, maar werkten toch nog goed.
Wel viel ze de roetafzetting in het blok op. (ze hebben de motor inter
bekeken een apparaatje. Maar dat komt door die korte afstandjes met
lage snelheid.
It's only kinky the first time
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19479
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Oké,
Nu begrijp ik het.
Idd zijn korte eindjes met veel afremmen en optrekken funest voor een (diesel)motor, en de turbo.
Ik zal dat soort zaken dus nooit uit eigen ervaring gaan meemaken. Ik kan altijd direct goed warmrijden en door blijven rijden. Ik zit vrijwel direct op een vrije weg zonder verkeerslichten. (Die hebben we in het dorp zelf niet eens)
Nu begrijp ik het.
Idd zijn korte eindjes met veel afremmen en optrekken funest voor een (diesel)motor, en de turbo.
Ik zal dat soort zaken dus nooit uit eigen ervaring gaan meemaken. Ik kan altijd direct goed warmrijden en door blijven rijden. Ik zit vrijwel direct op een vrije weg zonder verkeerslichten. (Die hebben we in het dorp zelf niet eens)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)