On Call

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
hano1963
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 25.10.2011 - 11:54
Locatie: Lelystad

Vannacht had het goed gevroren dus eindelijk kon ik mijn standkachel gaan uitproberen. Voor de eerste keer want ik heb de auto nu 3 maanden. 2 weken geleden bij de dealer On Call geregeld en de app geinstalleerd. Werkte prima!. Ik kon de auto op afstand starten en vergrendelen en de standkachel aanzetten.
Heeft dus 2 weken goed gewerkt.
Vanmorgen dus proberen en het werkt niet meer. Er is wel verbinding met de app want ik kan weer wel diagnose etc uitlezen maar de meeste functies werken niet. Er staat dat de "auto in gebruik" is en dat verdwijnt niet. Ook niet na app opnieuw geinstalleerd te hebben, menig keer Bleutooth en internet getest.
Er staat dat de ontgrendeld is maardat is niet zo etc.

Wat is hier aan te doen?
Ik las ergens zekering positie 1 even verwijderen en weer terug plaatsen. Heb ik geprobeerd maar maakt niks uit. Telefoon verwijderd en weer aangesloten. Niks. Geprobeerd met Wifi. Niks. Bleutooth. Niks.

Lekker hoor, gaat het eindelijk vriezen en kan ik hem gebruiken, doet hij het niet....

Iemand de gouden tip?
fivepack
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 27.06.2018 - 16:43
Locatie: Best

Ik heb zeker de gouden tip niet. Maar wel exact hetzelfde probleem.
My2016 V60 D3 GT6 R-design
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Is je accuspanning voldoende? Deze wil nog wel eens met kleine stukjes (ivm corona weinig kms) teruglopen en daarmee de communicatie met de app verstoren.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Je hebt geen handtekening, dus onbekend om welk type Volvo het gaat. Je kunt de zekering van Telematica/Bluetooth even loshalen, daarmee wordt mogelijk de verbinding opnieuw opgebouwd.
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

Zelfde probleem hier, ook de garage wist geen oplossing en had het deze week al vaker als klacht gehad.

Accuspanning is OK, diesel tank voldoende.
Als mijn PIH aan de stekker zit start de standkachel wél (instellingen staan op stand Buitenparkeren, anders gaat de dieselkachel niet aan), maar als de auto ergens anders geparkeerd staat (zonder stekker) wil de kachel niet starten.

Tip: pas je titel van deze post even aan. On Call zegt niets over je/ons probleem. Maak er "On Call standkachel start niet meer" , van.
V60 PIH (2013)
fivepack
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 27.06.2018 - 16:43
Locatie: Best

zojuist de diagnose gehad dat de Telematica module kapot is en vervangen moet worden. Dat is dus wel even schrikken, dat ding kost dus 980 ex....... Iemand een idee of deze ook vervangen kan worden voor een tweedehands onderdeel?
My2016 V60 D3 GT6 R-design
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 617
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Ben je maar mooi klaar mee... En zo'n module komt gewoon uit China voor een habbekrats maarja, Volvo hè. Dus trek je portemonnee maar.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
fivepack
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 27.06.2018 - 16:43
Locatie: Best

Dat kun je wel zeggen ja, heb gevraagd of ze een coulance aan willen vragen, mijn v60 is uit 2016. Mag toch verwachten dat zo'n module een langer leven heeft dat nog geen 5 jaar en 96000km.....
My2016 V60 D3 GT6 R-design
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Terechte vraag denk ik, "non conform" als je 'n particulier bent
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

Sinds de laatste onderhoudsbeurt onterechte 'Auto Is In Gebruik' meldingen, dus geen standkachel kunnen aanzetten, en de ritregistratie is ook van de waps. Soms ben ik 2 dagen aan het rijden, neemt dan het begin van de rit eergisteren en eind van de rit vandaag. Vreemd is dat als hij aan de lader zit de auto is in gebruik melding verdwijnt. Maar de overige problemen blijven. Garage, Dealer reageert (nog) niet op de mails.

Ik las ergens hier zekering 1 (waar die dan ook moge zitte) losmaken en er weer in zetten zou kunnen helpen!?
fivepack
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 27.06.2018 - 16:43
Locatie: Best

Wel bijzonder dat er nu al 3 verschillende auto’s zijn met dezelfde symptomen. Terwijl mijn garage dan zegt dat mijn TEM in een permanente slaapstand zit waar die niet uitkomt. Module is gisteren uitgebouwd en weer terug gezet. Ik vraag me dan af of het wel aan mijn auto ligt.
My2016 V60 D3 GT6 R-design
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

fivepack schreef: 12.02.2021 - 10:58 Wel bijzonder dat er nu al 3 verschillende auto’s zijn met dezelfde symptomen. Terwijl mijn garage dan zegt dat mijn TEM in een permanente slaapstand zit waar die niet uitkomt. Module is gisteren uitgebouwd en weer terug gezet. Ik vraag me dan af of het wel aan mijn auto ligt.


Vorig jaar was de auto ook in slaapstand, opnieuw aangemeld in het systeem door de dealer, in het dashboard dingen bekeken, app cache gecleand en verwijderd en opnieuw opgestart, meermaals en alles zonder resultaat. Toen maar even losgelaten en ineens na twee weken in de app is de auto uit slaapstand.!?

Ik vermoed toch dat het ook met de stand van het zonnestelsel te maken heeft , of was het ineens volle maan?
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

Heb zekering nummer 1 onder dashboardkastje gevonden. Moest daarvoor de bekleding onder dash wat naar achteren trekken en toen de kleine rechterbox geopend en de vierkante zekering in de hoek rechtsboven even eruit gehaald en weer terug ingestopt. Voor nu even niet meer de onterechte melding dat ie ingebruik is terwijl ie gewoon voor de deur staat.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”