Eerste foto's van een echte S90 (Gecamoufleerd)?

In dit board spypics en ander niet-officieel nieuws over Volvo
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

valser schreef: Veel gedateerder en conservatiever dan de huidige s80 kan het niet worden, dus het zal in ider geval een vooruitgang zijn.
u houd van azijn?
De S80 is nog steeds een erg nette verschijning..
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

iets in de naam?
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

OGA244 schreef: iets in de naam?
Ik vraag mij dan af wat zo'n man zeluff rijd?
Ik las iets over de eerste generatie V70 en een 940, hoezo gedateerd en conservatief.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27003
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Een sedan uit de hogere prijsklasse is altijd een auto met een conservatieve uitstraling en daar is weinig mis mee.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

lint schreef: Een sedan uit de hogere prijsklasse is altijd een auto met een conservatieve uitstraling en daar is weinig mis mee.
Doorgaans bagger vet vanwege de eenvoud aan uitstraling, S80, 5reihe, Eklasse, A6.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27003
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

diesel01 schreef:
lint schreef: Een sedan uit de hogere prijsklasse is altijd een auto met een conservatieve uitstraling en daar is weinig mis mee.
Doorgaans bagger vet vanwege de eenvoud aan uitstraling, S80, 5reihe, Eklasse, A6.
Kijk, nog een echte liefhebber van stijl en klasse.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
valser
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

De huidige S80 heeft mij nooit kunnen bekoren. Hij doet het qua uitstraling wel goed op het binnenhof, wat je als kwaliteit kunt zien, maar de eerste generatie S80 was meer 'Volvo' wat mij betreft. (en dat geldt natuurlijk helemaal voor de 700 en 900 modellen) Ik ben zelf niet geïnteresseerd in diplomatenauto's, qua stijl, ook een BMW 7 serie of Audi A8 heeft mijn belangstelling niet, ondanks dat er liefhebbers zijn die dergelijke auto's bewonderen.
Nu ben ik ook überhaupt geen fan van de 'Ford'-Volvo's, vandaar dat ik ben blijven steken bij de laatste 'echte' Volvo's. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de nieuwe, met (relatief) onbeperkte financiën ontworpen modellen.
Een luxe positie waar het merk zich zelden in heeft bevonden, historisch gezien.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Nu ben ik van een zekere leeftijd, dat wel natuurlijk, maar het is dat mijn jonge vrouw, jazekers!, het er absoluut niet mee eens was dat er een S80 op de oprit kwam te staan. Een V70 kon haar goedkeuring wel krijgen en zo is het gekomen zeg maar. Maar desondanks, een S80 is wat mij betreft schitterend mooi qua lijnen/model en de rijeigenschappen zijn dusdanig dat het raggen volledig achterwege zal blijven. Heerlijk comfortabel rollen met die bank, man wat een genot.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27003
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik heb voor de V70 T5 ook een S80 D5 gehad met de twinturbo, het was een hele fijne auto, lekker comfortabel en best snel maar dat gebruik je toch minder met zo'n auto. De hoofdreden van de autowissel is het sterk afgenomen jaarkilometrage en de verkoop van onze caravan, daarnaast is een V70 toch wel veel praktischer in het gebruik.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

valser schreef: De huidige S80 heeft mij nooit kunnen bekoren. Hij doet het qua uitstraling wel goed op het binnenhof, wat je als kwaliteit kunt zien, maar de eerste generatie S80 was meer 'Volvo' wat mij betreft. (en dat geldt natuurlijk helemaal voor de 700 en 900 modellen) Ik ben zelf niet geïnteresseerd in diplomatenauto's, qua stijl, ook een BMW 7 serie of Audi A8 heeft mijn belangstelling niet, ondanks dat er liefhebbers zijn die dergelijke auto's bewonderen.
Nu ben ik ook überhaupt geen fan van de 'Ford'-Volvo's, vandaar dat ik ben blijven steken bij de laatste 'echte' Volvo's. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de nieuwe, met (relatief) onbeperkte financiën ontworpen modellen.
Een luxe positie waar het merk zich zelden in heeft bevonden, historisch gezien.
Ik denk, weet haast wel zeker, dat jij je Volvo geschiedenis maar eens opnieuw moet leren. De eerste S80 was ook een Ford Volvo. En sorry dat ik het zeg, want natuurlijk zijn de 200, 700 en 900 series iconisch, je slaat de plank volledig mis met het feit dat de huidige Volvo's daar niet aan kunnen tippen. Deze zijn over het algemeen een stuk betrouwbaarder en comfortabeler. Daarnaast zullen de nieuwe Volvo's helaas door de marktvraag (en die is tegengesteld aan jou sentimentele keuze) niet meer zo iconisch zijn. Natuurlijk het is jouw smaak maar je zult realistisch moeten zijn. "Vroeger" komt (gelukkig) niet meer terug.

Overigens zijn het bij mij 'praktische' luxe bezwaren dat ik /wij ons niet in een huidige S80 voortbewegen maar in een V70. De huige S80 is in mijn ogen een prachtig gelijnde wagen met een formidabel comfort. De nieuwe zal dat comfort zeker overtreffen. Over de looks kan ik op basis van deze camouflage weinig zininigs zeggen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Sheratan
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15.07.2015 - 13:09

Volgens mij was de 1ste generatie S80 nog geen Ford. Zie ook Wikipedia (Engels) over Volvo P2 platform. Dit platform is later door Ford gebruikt :-)

Groet,

Thomas
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

de 1e S80 was er idd al (intro 10/1998) toen Ford in 1999 Volvo kocht, het was/is derhalve een echte Volvo Volvo
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Idd u heeft gelijk. Ik moet mij in een hoekje gaan schamen. 8) wat ik bij dezen dan ook ga doen.
Laat onverlet dat het verhaal van @Valser op emoties en niet op ratio is gestoeld.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Valser kan niet :bandit:
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ik dacht dat dit topic over de nieuwe grote sedan ging? Jullie ouwenelen alleen maar over S80's...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nee , dat zie je verkeerd. We ouwenelen over hoe een toekonstige grote Sedan er niet uit mag komen te zien van een bepaald forumlid. 8)
Maar inderdaad back on topic.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Op basis van de beschikbare foto's kan je m.i. absoluut geen uitspraken doen over hoe de auto er zal gaan uitzien zonder camouflage. Je kan alleen zeggen dat de koplampen een Thor's Hammer-design meekrijgen, dat de auto vier wielen heeft en van het type sedan is, en dat het eruitziet dat de Volvo-typische schouders aanwezig lijken te zijn. Ik heb hier al vaker ondervonden dat op basis van spyshots modellen worden afgekraakt op basis van vooroordelen en persoonlijke meningen die voor waarheid worden aangenomen, maar dat het achteraf altijd wel lijkt mee te vallen. Voorbarigheid en vooroordelen ten spijt, geduld is het enige wat ons te oefenen staat.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ben ik het 100% mee eens. Ik heb dan ook al eerder gezegd dat ik over de vormgeving geen zinnig woord kan zeggen. Dat kan niemand die niet bij de ontwikkeling is betrokken, of op een andere manier inside informatie heeft.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
valser
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

Ik beweer nergens dat ik op rationele gronden mijn oordeel over de S80 neerschrijf. Dit soort autofora bestaan bij gratie van sentiment en emotie; dé grondslagen waarop de autoindustrie zijn producten verkoopt. Ik beweer ook nergens dat de oudere typen die ik noem de perfecte auto's zijn; als ervaren rijder ken ik de nadelen van deze wagens erg goed. De huidige Volvo's zullen heus goede auto's zijn, maar dat zijn de diverse andere merken ook. Het ging mij om wat ik noemde het 'Volvogehalte'; het door mij (smaakkwestie) gewenste imago/uiterlijk. Ik zie Volvo steeds wat gewoner worden, ordinairder zo je wilt. Het merk moet oppassen niet teveel mee te gaan in de agressierace met de Duitse concurrenten. (Hoewel ik inzie dat die richting commercieel voor Volvo een succesvolle weg is)
De nieuwe XC90 laat gelukkig zien dat het 'oude' Volvo nog niet dood is, en dat schept verwachtingen ten aanzien van de nieuwe S/V90.

Overigens(ter zijde) wat het comfort betreft van de huidige Volvo's; ik las op het forum van de Peugeot 508 iemand die vertelde van z'n ervaringen met de V70III en de 508; de laatste was aanmerkelijk stiller/beter geluidsgeisoleerd...
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

De tijd dat je als autobouwer een auto met eigen smoel en eigen eisen ten aanzien van wat weet ik allemaal, IS VOORBIJ en plechtig overleden bovendien. De autobouwers zijn glashard met handen en voeten gebonden aan milieueisen, vebruikseisen, CO-uitstooteisen, recyclebaarheidseisen en wat weet ik allemaal. En dan moet het dus ook nog zo zijn dat daarbij echt gedaan wordt aan de eisende gesteld worden door hen die iets hebben met het merk vanuit emotie. En aan het einde van het boekjaar moet er ook nog wat winst gemaakt zijn en de voorraad grotendeels verkocht zijn. Welnu en voorwaar ik zeg u, dat is me nogal een opgave.

Ik ben ook niet gelukkig met al die kleine motoren, motoren die na anderhalve ton kapot zijn en al die steeds maar erger wordende electronische shit in de huidige auto's maar het is niet anders.
Laat ins gelukkig zijn dat ze in Goteborg in elk geval nog steeds druk doende zijn om nieuwe Volvo's te bedenken, te bouwen en in de markt te zetten.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “Volvo SPY”