Garantie accupakket V60 PIH occasion

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Amlux
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 29.02.2012 - 11:49

Goedendag allen,

Ik overweeg een V60 Recharge/PIH uit 2021 te kopen, maar zit nog met een lichte twijfel i.v.m. de levensduur van het accupakket. Hopelijk kunnen jullie hier wat meer over vertellen:

- Is er iets te zeggen over de ervaringen met de accupakketten tot nu toe? Zal het accupakket na bijv. 9 jaar (als ik de auto 6 jaar heb) nog voldoende werken, of is er een grote kans dat deze dan aan vervanging toe is. Ik hoor/lees wat spookverhalen over accupakketten die het na 8-10 jaar begeven, met ca. 10.000 euro vervangingskosten als gevolg.

- Zit op een V60 PIH uit 2021 een garantie van 8 jaar/160.000km op het accupakket?

- Hoe werkt het met die accu-garantie als ik de auto bij een algemene autohandelaar koop. Kan ik me dan vervolgens alsnog bij een Volvo dealer melden als de accu achteruit gegaan blijkt te zijn? Kan ik bij Volvo ook tussentijds de staat van de accu laten checken?


Alvast hartelijk dank!
V60 (MY2012)
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15373
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Wij hebben inmiddels meer dan 500k ervaring met een V60 PIH uit 2014. Deze is inmiddels 10 jaar en 2 maanden oud (wat gaat de tijd snel voorbij zeg!)..

1) We hebben nog steeds het eerste accupakket. Wel is de range gehalveerd.

2) Durf ik niet te zeggen, moet je even induiken op de website of info ophalen bij de dealer?

3) Ik neem aan dat garantie op een auto vanuit de fabrikant/leverancier wordt gegeven.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4678
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

1. Verhalen die je leest zijn meestal nergens op gebaseerd. Er zijn inmiddels bedrijven die voor minder dan de helft e.e.a. aanbieden. Maar zoals Hakan ook al aangeeft is er geen enkele reden om te vrezen dat over 6 jaar jou accu het niet meer doet. Er zijn altijd uitzonderingen, maar dan geldt 2.
2. Ja, zie de prijslijst hier, even de juiste versie hier opzoeken: https://volvocarstools.nl/prijslijsten/
3. Ja, is fabrieksgarantie en heeft dus niets met de verkopende partij te maken.
Niet twijfelen dus maar gewoon doen en heerlijk van gaan genieten!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”