Volvo On Call gedoetje

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Rudo
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21.05.2022 - 09:34

Hi,
Na het vervangen van een backup batterij (€233) wilde de VOC app nog steeds niet pairen met de auto. Volgens de garage zijn de meldingen op het dashboard scherm reden om vast te stellen dat de/een VOC module moet worden vervangen (€1600).
Ik ben sceptisch over de diagnose, de prijs en de handelswijze van de garage.

We hebben de auto pas een paar weken, de voornaamste reden om de app te willen gebruiken is om te zien hoe het laden verloopt. Het zou mooi zijn als je laden op afstand aan en uit kan zetten, ik weet alleen niet of die functie in de VOC app.

Heeft iemand ervaring met een kapotte VOC module? het "bellen" met de knopjes bij de binnenspiegel werkt wel.
V60 D6TE 2015
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

De prijs mag je best sceptisch over zijn. Onderdeel kost 900 euro ex btw. Je kan als deze defect is beter eentje van de sloop halen en een VOC reload a 60 euro laten doen.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
rvrieling
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06.05.2010 - 11:38

Beste Rudo,
Het is jammer van de batterij, ze kunnen namelijk in vida zien of batterij goed is of niet.
Laat er niet zomaar een nieuwe module in monteren er zijn namelijk veel problemen met voc ook met paren met de auto.
Als je de melding volvo on call service vereist krijg kan dit ook aan de verbinding liggen met volvo, de oude telematica module's of phm module werken nu op 2g edge
Ik ben laatst ook een middag bezig geweest om de boel aan de gang te krijgen.
En de auto moet buiten staan voor een goede verbinding met 2g edge en sat.
Een sloop module plaatsen zal waarschijnlijk niet gaan vanwege mostbus beveiliging.
Hiedoor kun je niet zomaar een module uit een andere auto gebruiken.
Ik zou nog even naar een andere garage gaan!
Volvo V40 R-design
nv.apple
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17.11.2019 - 12:15

De Volvo dealer probeerde mij ook wijs te maken dat er een nieuwe module in moest (à € 1600,-)
Bleek in mijn geval dat de auto zo lang in de werkplaats had gestaan met afgekoppelde accu's dat de VOC batterij leeg was gelopen.
Ik heb deze toen zelf vervangen en gereset met VIDA. dit was bij mij de oplossing.
Ik heb bij de Volvo dealer toch vaak het idee dat er erg makkelijk voor heel veel geld aan onderdelen vervangen wordt terwijl dit niet nodig is...
Gebruikersavatar
rvrieling
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06.05.2010 - 11:38

Hoi nv.apple
Dat idee heb ik ook, en de elektronische kennis is vaak niet aanwezig hoe welwillend men ook is.
Men gaat alleen op vida af.
Wat voor een problemen had jij met voc?
Ik heb het volgende probleem, als de auto ongeveer een half uur afgesloten is dan gaat de telematica (phm)module in standby en dan is de auto niet meer te benaderen totdat ik de auto weer actief maak .
Volvo V40 R-design
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Rudo schreef: 16.08.2022 - 18:06 Hi,
Na het vervangen van een backup batterij (€233) wilde de VOC app nog steeds niet pairen met de auto. Volgens de garage zijn de meldingen op het dashboard scherm reden om vast te stellen dat de/een VOC module moet worden vervangen (€1600).
Ik ben sceptisch over de diagnose, de prijs en de handelswijze van de garage.

We hebben de auto pas een paar weken, de voornaamste reden om de app te willen gebruiken is om te zien hoe het laden verloopt. Het zou mooi zijn als je laden op afstand aan en uit kan zetten, ik weet alleen niet of die functie in de VOC app.

Heeft iemand ervaring met een kapotte VOC module? het "bellen" met de knopjes bij de binnenspiegel werkt wel.
Gehad met een V70 uit 2015. De auto heeft minimaal 24 uur stroomloos moeten staan. Daarna alle opnieuw geïnstalleerd ook op de telefoon en ik meen zelfs een nieuw account aangemaakt. Daarna alles weer top in orde.Was best lastig om het weer aan de gang te krijgen en dit was de laatste en blijkbaar de beste oplossing.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Rudo
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21.05.2022 - 09:34

Hans oet Twent schreef: 21.08.2022 - 12:46
Rudo schreef: 16.08.2022 - 18:06 Hi,
Na het vervangen van een backup batterij (€233) wilde de VOC app nog steeds niet pairen met de auto. Volgens de garage zijn de meldingen op het dashboard scherm reden om vast te stellen dat de/een VOC module moet worden vervangen (€1600).
Ik ben sceptisch over de diagnose, de prijs en de handelswijze van de garage.

We hebben de auto pas een paar weken, de voornaamste reden om de app te willen gebruiken is om te zien hoe het laden verloopt. Het zou mooi zijn als je laden op afstand aan en uit kan zetten, ik weet alleen niet of die functie in de VOC app.

Heeft iemand ervaring met een kapotte VOC module? het "bellen" met de knopjes bij de binnenspiegel werkt wel.
Gehad met een V70 uit 2015. De auto heeft minimaal 24 uur stroomloos moeten staan. Daarna alle opnieuw geïnstalleerd ook op de telefoon en ik meen zelfs een nieuw account aangemaakt. Daarna alles weer top in orde.Was best lastig om het weer aan de gang te krijgen en dit was de laatste en blijkbaar de beste oplossing.
mmm dat klinkt als een oplossing, bedoel je met stroomloos dat de hybride accu dan ook leeg moet? of alleen de accu er af... in de garage hadden ze dat voor 20 minuten gedaan
V60 D6TE 2015
Rudo
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21.05.2022 - 09:34

nv.apple schreef: 20.08.2022 - 12:00 De Volvo dealer probeerde mij ook wijs te maken dat er een nieuwe module in moest (à € 1600,-)
Bleek in mijn geval dat de auto zo lang in de werkplaats had gestaan met afgekoppelde accu's dat de VOC batterij leeg was gelopen.
Ik heb deze toen zelf vervangen en gereset met VIDA. dit was bij mij de oplossing.
Ik heb bij de Volvo dealer toch vaak het idee dat er erg makkelijk voor heel veel geld aan onderdelen vervangen wordt terwijl dit niet nodig is...
VIDA - is dat wat voor dhz?
V60 D6TE 2015
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Rudo schreef: 24.08.2022 - 15:44
Hans oet Twent schreef: 21.08.2022 - 12:46
Rudo schreef: 16.08.2022 - 18:06 Hi,
Na het vervangen van een backup batterij (€233) wilde de VOC app nog steeds niet pairen met de auto. Volgens de garage zijn de meldingen op het dashboard scherm reden om vast te stellen dat de/een VOC module moet worden vervangen (€1600).
Ik ben sceptisch over de diagnose, de prijs en de handelswijze van de garage.

We hebben de auto pas een paar weken, de voornaamste reden om de app te willen gebruiken is om te zien hoe het laden verloopt. Het zou mooi zijn als je laden op afstand aan en uit kan zetten, ik weet alleen niet of die functie in de VOC app.

Heeft iemand ervaring met een kapotte VOC module? het "bellen" met de knopjes bij de binnenspiegel werkt wel.
Gehad met een V70 uit 2015. De auto heeft minimaal 24 uur stroomloos moeten staan. Daarna alle opnieuw geïnstalleerd ook op de telefoon en ik meen zelfs een nieuw account aangemaakt. Daarna alles weer top in orde.Was best lastig om het weer aan de gang te krijgen en dit was de laatste en blijkbaar de beste oplossing.
mmm dat klinkt als een oplossing, bedoel je met stroomloos dat de hybride accu dan ook leeg moet? of alleen de accu er af... in de garage hadden ze dat voor 20 minuten gedaan
Ik zou zeggen de 12v. Een 400v op onderspanning laten staan is slecht voor de levensduur.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Rudo
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21.05.2022 - 09:34

Leek me ook haha... @Hans oet Twent wat bedoel je met "alles opnieuw installeren", is dat ook auto software waarvoor je naar de dealer moet, of bedoel je account dingetjes en persoonlijke instellingen?
V60 D6TE 2015
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”