ervaringen tot nu toe V60T6 TE my '20

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VolvoV60T6
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 13.06.2022 - 21:43

Hoi allen,
Na aanschaf van de V60T6 te heb ik inmiddels zo'n 4000km gereden en het is wel zo netjes om even een update te geven van de indrukken en zaken waar ik tegenaan ben gelopen of welke zaken prima bevallen.
Ik had na aanschaf een aantal opmerkingen gemaakt bij de dealer over zaken die mij opvielen zoals trillingen. Na mijn vakantie heeft de dealer mijn banden gecontroleerd en er bleken 3 van de 4 banden niet goed meer te zijn, dus heeft men er 4 nieuwe banden omgelegd(garantie). Dit vond ik prima service. Tijdens mijn vakantie kwam er een melding spontaan naar boven over pedestrial protection system service vereist. Ben toen naar een plaatselijke volvo dealer gereden, welke aangaf dat deze melding niet vaak voorkwam. Hij gaf aan dat dit geen consequenties had voor het rijden en ben na de vakantie teruggeweest naar mn dealer die na uitlezing uitkwam op een defecte sensor in de bumper. Na demontage van de voorbumper bleek dat er een klein beetje oxidatie aanwezig was in de stekker van een sensor en is deze vernieuwd inclusief bedrading( er zitten er 7 in de voorbumper). Hierna was de storing weg en blijft nog steeds weg.
Zaken die ik ook opgemerkt heb is dat na wegrijden in pure en bij schakelen van R naar B of D, de benzinemotor inschakeld. Dit is de laatste drie dagen elke keer gebeurd, behalve vanochtend toen bleef de ICE uit... geen idee wat er voor zorgt dat dit willekeurig optreedt.
Vanochtend ook tweemaal uitval gehad van het sensus systeem tijdens het rijden. Heb het vermoeden dat dit een dwars bitje was tussen telefoon en sensus, want toen ik mijn tel loskoppelde gebeurde het niet meer.
Wat mij wel opvalt is dat als ik muziek afspeel via bluetooth, dat er veel meer bas aanwezig is in de muziek als via android auto, na een aantal seconden wordt de muziek ontdaan van een groot gedeelte van de lagere frequenties.
De functie die ik heb uitgezet was die van de bochtassistentie, het nodeloos afremmen van de auto komt toch elke keer weer als een verrassing en is in mijn optiek niet nodig.
Dit waren wat bijzondere ervaringen. Voor de rest rijd de auto fantastisch, heb tijdens de vakantie bijvoorbeeld alle rijmodussen wel gehad ivm de caravan( 1500kg). De auto had geen enkele moeite om deze door de haarspeldbochtjes heen te sleuren. Het verbruik nam natuurlijk wel toe, maar dat is normaal ( ca. 1 op 10 voor de gehele vakantie zonder elektrisch laden).
Zo dit was mijn relaas over de ervaringen tot nu toe. Zaken die ik nog wil aanschaffen is een RVS bescherming van de achterbumper en wilde nog polestar tuning ivm het rustiger schakelen van de bak, echter kwam ik erachter dat dit niet kan op de T6, maar alleen op de T8. Zonder is ook te leven, maar merk dat er idd wat vertraging aanwezig is bij accelereren.
Volvo V60 T6 Twin Engine AWD inscription
Gebruikersavatar
VolvoV60T6
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 13.06.2022 - 21:43

20220720_110939.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T6 Twin Engine AWD inscription
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Bedankt voor de update.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
kistigun
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
Locatie: Weert

Ik heb ook een T6 uit 2020 en ervaar hetzelfde met de geluidskwaliteit van android auto. Het geluid klinkt dan inderdaad heel vlak, via bluetooth streaming of DAB is het geluid veel beter. Kan tot op heden er niet echt een oplossing voor vinden.

Zit overigens ook met smacht te wachten totdat de T6 getuned kan worden :D
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Goed om te lezen dat de auto goed bevalt. Dat audio probleem lijkt mij een SW dingetje dan. Misschien dit eens melden bij de dealer of had je dat al gedaan?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ja ja zijn brute karretjes hoor die T6jes.... ;-)
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”