schakel flippers, welk stuur?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
johnbosch
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24.12.2021 - 00:24

Beste mede forummers,

Sinds enige tijd de gelukkige eigenaar van een V60 D6 AWD , een heerlijke wagen.
De meeste optie's zitten er wel in, maar wat ik "mis" zijn de schakel flippers.
Het is voor mij onduidelijk of dit destijds wel een optie was, echter las ik dat er wel V60's achteraf deze hebben ingebouwd.

In de meeste gevallen zou het stuur vervangen moeten worden , bekabeling aanpassen en software laden.
Heeft iemand een onderdeel nummer of link waar dit stuur te verkrijgen is?


In mijn geval gaat het om een V60 2013 (zonder wereldbolletje)
In de bijlage een foto van het stuur wat ook in mijn wagen zit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Volgens mij is de D6 generatie V60 nooit met flippers geleverd en dus wordt een stuur, bekabeling en SW moeilijk zoeken vrees ik.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Stuur is geen probleem, bekabeling ook niet en software niet nodig.
Echter mis je in de stuurkolom twee contacten in de sleepring, die heeft er zeven in plaats van negen. Daarnaast mis je twee contacten op de printplaat onder de schakelpook, de flippers zitten namelijk rechtstreeks aangesloten op die printplaat.
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ik heb op Swedespeed.com iemand gezien die ze in een PIH V60 heeft ingebouwd. Maar krijgt het niet werkend. Er staat ook bij de Volvo accessories dat dit stuur niet geschikt is voor de V60 PIH. Dus wordt denk ik lastig om dit werkend te krijgen op een D6.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”