V60 PIH advies mbt hogere km-standen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
NielsVV
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.01.2021 - 11:36

Hallo allen,

Zoals wellicht meerdere mensen ben ik de aanschaf van een V60 PIH aan het overwegen, mijn voorkeur gaat uit naar een exemplaar met minder kilometers echter gezien wellicht de forse afschrijving komende jaren is het economisch gezien verstandiger een exemplaar te nemen met enige ervaring.

Exemplaren met kilometerstanden rond de 300.000 km... hebben de grootste afschrijving gehad en hebben nog wel de voordelen van het deels elektrisch rijden en het voordeel op de wegenbelasting. In hoeverre kan dit een oke aankoop zijn? Zeker weten doe je het natuurlijk nooit, het is en blijft techniek maar in dat opzicht is een exemplaar met minder kilometers net zo goed een gok.

Ik ben bezig geweest met een V60 uit Dordrecht, deze door een dealer laten nakijken en daar kwamen zaken naar voren als speling op het stuurhuis en een accupakket met een vitaliteit van 74%. Daarnaast nog andere zaken echter valt dat onder de noemer onderhoud.

Wat is jullie advies? Met een grote bocht er om heen lopen? Mbt de accu, wat zal de conditie nog moeten zijn van een auto uit 2013?

Dank alvast voor de genomen moeite, Niels
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4625
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Wat is het verschil in prijs tussen zeg 300K en 200K op de teller en wat is je budget en hoeveel reserve heb je dan nog over voor eventuele tegenvallers? Voor mij is de afschrijving met een D6 van 2013/2014 vrij simpel rekenen: gewoon aanschaf delen door 5 jaar en restwaarde 0,- (wat natuurlijk altijd meer is). Koop je een auto van 10K met 300K+ op de teller schrijf je 2K per jaar af. Koop je een auto van 15K (<200K op de teller) is het 3K per jaar, omgerekend 80 euro extra per maand.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
NielsVV
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.01.2021 - 11:36

Logica zit er niet in de prijzen, maar zo op het eerste gezicht begint een nette bij 12.000. Een mooie voor 17.500.

Waarbij ik de verwachting heb dat over 3 jaar beide zo’n 8/9 waard zullen zijn ivm aflopen voordeel belasting
Edwin28
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37

Voor 13.000 a 14.000 vind je al nette met minder dan 150kkm. Kijk maar eens bij leasemaatschappijen (Alphabet, Athlon, Carnext).
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”