XC60 T8 - meegeleverde laadkabel(s)

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
bogieman
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11.12.2020 - 13:05

Goedemiddag,

sinds deze week heb ik een XC60 T8 Inscription.
Er zit een type 2 - type 2 laadkabel bij, dus kon m gelijk aan publieke laadpaal hangen.
Er zit echter helaas geen type 2 naar Schuko/standaard randaarde stopcontact (ook wel mobiele lader genoemd) bij, om thuis te laden zonder laadpaal.
Ik las ergens in oudere berichten dat er vroeger juist wel een 'thuis' kabel meegeleverd werd.
Ik ben benieuwd wat andere XC60 T rijders meegeleverd hebben gekregen qua kabels.
Bij een auto van meer dan 75k zou ik toch verwachten dat beide kabels meegeleverd zouden worden?!

Mvg, Mark
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er zit std een mennekes mennekes kabel bij, een schucko is voor € 295,-- optioneel leverbaar, er werden er nooit 2 meegeleverd.
Bij de bestelling kon je af fabriek wel kiezen welke kabel je meebestelde.
De prijslijst gaf daarin op voorhand al duidelijkheid
bogieman
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11.12.2020 - 13:05

Helder, dank. Auto is via Care by Volvo, kon hem daarom niet zelf samenstellen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Hier bij de forum sponsor te koop: https://www.involve.nl/laadkabel-schuko-7-meter-1
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef: 11.12.2020 - 18:38 Hier bij de forum sponsor te koop: https://www.involve.nl/laadkabel-schuko-7-meter-1
Deze zijn toch niet meer instelbaar qua vermogen?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Klopt, dat werkt automatisch tegenwoordig
Gebruikersavatar
BraboFrits
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

OGA244 schreef: 11.12.2020 - 19:47 Klopt, dat werkt automatisch tegenwoordig
Mag ik daar uit concluderen dat je die kabel op elk 230 V stopcontact met randaarde mag aansluiten, onafhankelijk van het vermogen van de betreffende groep?
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

dat klopt idd
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1057
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

https://www.accu-machine.nl/mobiele-laa ... a-16a.html

Deze heb ik gekocht. Werkt ook prima, met timer en instelbaar vermogen.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

OGA244 schreef: 11.12.2020 - 19:47 Klopt, dat werkt automatisch tegenwoordig
Automatisch ? Hmm gewoon 10 amp en niet instelbaar. Ik gebruik graag 6 amp maar dat gaat niet aangezien ik in de auto dit niet kan instellen
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1057
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

NielsPHEV schreef: 11.01.2021 - 23:56
Automatisch ? Hmm gewoon 10 amp en niet instelbaar. Ik gebruik graag 6 amp maar dat gaat niet aangezien ik in de auto dit niet kan instellen
De mijne (zie link hierboven) is instelbaar op 8 - 10 - 13 - 16 ampere.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

NielsPHEV schreef: 11.01.2021 - 23:56
OGA244 schreef: 11.12.2020 - 19:47 Klopt, dat werkt automatisch tegenwoordig
Automatisch ? Hmm gewoon 10 amp en niet instelbaar. Ik gebruik graag 6 amp maar dat gaat niet aangezien ik in de auto dit niet kan instellen
Wat OGA bedoelt denk ik is dat de regelunit start op 10A en automatisch terug regelt als e.e.a. te heet wordt. Helaas kun je hem niet meer vooraf instellen en dat is misschien veiliger maar ik vind het ook minder handig. Heb nu zo'n nieuw type kabel, maar had voor op de camping graag een oud type gehad (veel campings hebben maar 6A).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Gouwe schreef: 12.01.2021 - 08:50
NielsPHEV schreef: 11.01.2021 - 23:56
OGA244 schreef: 11.12.2020 - 19:47 Klopt, dat werkt automatisch tegenwoordig
Automatisch ? Hmm gewoon 10 amp en niet instelbaar. Ik gebruik graag 6 amp maar dat gaat niet aangezien ik in de auto dit niet kan instellen
Wat OGA bedoelt denk ik is dat de regelunit start op 10A en automatisch terug regelt als e.e.a. te heet wordt. Helaas kun je hem niet meer vooraf instellen en dat is misschien veiliger maar ik vind het ook minder handig. Heb nu zo'n nieuw type kabel, maar had voor op de camping graag een oud type gehad (veel campings hebben maar 6A).
Dat terug regelen cq afschakelen als de stekker te heet wordt deed de "oude" lader die je gewoon kon instellen tussen 6 en 13 amp ook hoor. Dat inzicht om op schuko van max 13 terug te gaan naar 10 amp begrijp ik en zie je vaker, het niet lager kunnen instellen is functionaliteit die ik echt handig vind.
Gebruikersavatar
Bartvolvo2
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 27.12.2023 - 12:24

S80 Executive schreef: 11.01.2021 - 12:58 https://www.accu-machine.nl/mobiele-laa ... a-16a.html

Deze heb ik gekocht. Werkt ook prima, met timer en instelbaar vermogen.
Deze informatie zocht ik eigenlijk. Ben je nog steeds tevreden over deze kabel? Ik kan mij voorstellen dat de standaard Volvo kabel goed is, maar vind ook geen reden terug ergens waarom een andere kabel die voldoet aan specs niet gebruikt zou moeten worden. Handig lijkt me op 16 amp te kunnen instellen. Ik heb er thuis al speciaal een stopcontactje voor aangelegd (met 1 kabel op 1 groep).
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1057
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Bartvolvo2 schreef: 11.01.2024 - 23:21
Deze informatie zocht ik eigenlijk. Ben je nog steeds tevreden over deze kabel? Ik kan mij voorstellen dat de standaard Volvo kabel goed is, maar vind ook geen reden terug ergens waarom een andere kabel die voldoet aan specs niet gebruikt zou moeten worden. Handig lijkt me op 16 amp te kunnen instellen. Ik heb er thuis al speciaal een stopcontactje voor aangelegd (met 1 kabel op 1 groep).
Ik zie in je quote dat ik hem alweer 3 jaar heb. Doet het nog steeds uitstekend. Toen nog voor de hybride XC40, nu hangt er al bijna 2 jaar een volledig elektrische C40 aan. Nooit een storing gehad.
Gebruikersavatar
Bartvolvo2
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 27.12.2023 - 12:24

oh goed om te weten, dank.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”