Vreemde geluiden

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Volvogekkie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 20.04.2018 - 09:29
Locatie: Utrecht

10 maanden geleden schafte ik mijn tweede V60 D6 TE, mijn eerste was een Puur Edition. Bij koud weer en als de AC aanzet en de binnen temperatuur daalt hoor ik vreemde en zeer irritante geluiden/geklapper bij de passagier voetruimte. Klinkt als resten van een losse gebroken klipje oid. Handschoenenkasje, deurpaneel, maar niets gevonden. Bij warm weer is het weg.
Wie heeft soortgelijke ervaring.
V60 D6 TE 2016 Summum, Osmium gray metalic, Special Edition
850 2.3 T5 1996 Luxury Line,
XC70 2006 summum, donker blauw
V60 PIH 2013 Pure Edition N°046, silver metalic
V50 D5 2005 Summum, titanium gray
S60 D5 2004 summum, donker blauw
S40 1.8 2001 luxury line, zwart metalic
V50 1.6D 2005 momentum, donker blauw
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Apart, misschien iets in een luchtkanaal terechtgekomen?

Heeft de auto nog garantie, nu je hem nog geen jaar hebt? Dan zou ik er even mee langs de dealer rijden. Irritant gerammel kan het rijplezier danig verstoren.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 679
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Kan het niet de gesp van de veiligheidsriem zijn die tegen de deurstijl kleppert?
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Volvogekkie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 20.04.2018 - 09:29
Locatie: Utrecht

Dank voor de reacties.
Het is echt irritant als je van de stilte wil genieten. Na 54k km op winterbanden (100.000km gepasseerd) is nu tijd voor zomerschoentjes, ze zijn gisteren binnen(Primacy4) en dan samen met iemand gericht zoeken. Hopelijk werkt het weer mee.
Klinkt als een kabel of koppeling die tegen plastic komt, trouwens meteen hoorbaar als het het beestje bromt, trillingen.
Ook las ik hier dat je uit de buurt van dealers moet blijven, en dat doe ik nu voor de verandering, zonder spijt. Tot nu toe alleen regulier onderhoud bij een garage. Filters zelf vervangen, zelf olie kopen Castrol 0W30, alle bekende problemen zijn niet aan de orde. Mijn auto is nooit bij de dealer geweest en geen update gehad, nog origineel software, afkloppen dus!
Wordt vervolgd...
V60 D6 TE 2016 Summum, Osmium gray metalic, Special Edition
850 2.3 T5 1996 Luxury Line,
XC70 2006 summum, donker blauw
V60 PIH 2013 Pure Edition N°046, silver metalic
V50 D5 2005 Summum, titanium gray
S60 D5 2004 summum, donker blauw
S40 1.8 2001 luxury line, zwart metalic
V50 1.6D 2005 momentum, donker blauw
Volvogekkie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 20.04.2018 - 09:29
Locatie: Utrecht

Afspraak gemaakt op woensdag as met een dealer in Brabant. Eerste uitgelezen en olie bijgevuld, en ... ik hoefde niets af te rekenen. Das pas service. Het blijkt dat ik ook geen melding krijg als de motorkap open gaat. Oliepijl sensor is ook stuk.
Mijn ervaring met Volvo Rutte Weert zet ik ook hier op de forum. Het schijnt een goede te zijn, maar dat moet nog blijken.
V60 D6 TE 2016 Summum, Osmium gray metalic, Special Edition
850 2.3 T5 1996 Luxury Line,
XC70 2006 summum, donker blauw
V60 PIH 2013 Pure Edition N°046, silver metalic
V50 D5 2005 Summum, titanium gray
S60 D5 2004 summum, donker blauw
S40 1.8 2001 luxury line, zwart metalic
V50 1.6D 2005 momentum, donker blauw
Volvogekkie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 20.04.2018 - 09:29
Locatie: Utrecht

Eindelijk verlost van dat geklapper. Het moest iets kleins zijn. He kwam idd uit het dashboardkastje. Het was de koppeling van Simcard-module. Probleem opgelost.

Maar ik ben een illusie armer, ervaringen genoeg. Maar waarom doe ik het toch? Mijn ervaring met Volvo-dealers zelfs in andere regio is hetzelfde. Discussie was dit keer eigenlijk lachwekkend. Volvo schrijft voor D6 een 0W30. Volvo Rutten Weert vindt dat 5W30 (lees:goedkoper) beter is voor een D5 blok, en dat hebben ze in mijn motorblok ingegoten. Klachen heeft geen zin want de dealers doen dat allemaal, beweren ze. Dat wordt een snelle oliebeurt, dus.
De software update doen ze later als een oliepeilsensor is geplaatst. Trouwens niets mis met de sensor, hij doet het weer.

Wat is het toch met de dealers. Echt een smet op het mooie merknaam.
Met je Volvo ben beter af in België of Duitsland.
Volvo for Life, maar dat geldt niet voor haar dealers.
V60 D6 TE 2016 Summum, Osmium gray metalic, Special Edition
850 2.3 T5 1996 Luxury Line,
XC70 2006 summum, donker blauw
V60 PIH 2013 Pure Edition N°046, silver metalic
V50 D5 2005 Summum, titanium gray
S60 D5 2004 summum, donker blauw
S40 1.8 2001 luxury line, zwart metalic
V50 1.6D 2005 momentum, donker blauw
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ieder z’n eigen ervaring. Hier bij mij niets dan positiefs over mijn dealer in de omgeving van Amsterdam.
Maar als je in Utrecht woont, waarom ga je dan naar Weert voor een service beurt?
Ik zou het dichter bij huis zoeken. Misschien is de dealer beleving dan ook wel beter?

Er zullen absoluut verschillen zijn in service beleving tussen dealer bedrijven, ook bij Volvo.
Dat zie je zelf ook bij je afspraak in Brabant. Daar ga je ook positief de deur uit zonder te betalen.
Dus om ze allemaal over één kam te scheren vindt ik wat kort door de bocht.
Volvogekkie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 20.04.2018 - 09:29
Locatie: Utrecht

Inderdaad, je hebt volkomen gelijk. Subjectief. Het is een kwestie van beleving. Het eerste keer vond ik het prima service, later vond ik wel op de factuur vermeld staan, storingscodes uitlezen Vida à €28. Het is een klein bedrag in een factuur van ruim €800. Bittere nasmaak.
Om niet alle dealers negatief te beoordelen, heb ik voor de verandering andere regio geprobeerd omdat ik daar werk. Maar feiten en bewijzen blijven staan. Twee jaar geleden moest Volvo Nederland van pas komen om mijn conflict met een dealer in Utrecht op te lossen. En dat moet ik nageven, dealers schikken als Volvo Nederland achter je staat. Lijkt mij zo duidelijk zonder verder in de details te vallen.
Bedankt iig voor de reacties.
V60 D6 TE 2016 Summum, Osmium gray metalic, Special Edition
850 2.3 T5 1996 Luxury Line,
XC70 2006 summum, donker blauw
V60 PIH 2013 Pure Edition N°046, silver metalic
V50 D5 2005 Summum, titanium gray
S60 D5 2004 summum, donker blauw
S40 1.8 2001 luxury line, zwart metalic
V50 1.6D 2005 momentum, donker blauw
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”