lamp 1286317 onder dashboard

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Monstel
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22.05.2019 - 13:19

Hallo allemaal! Ik ben sinds korte tijd in het bezit van een Volvo V60 D6, auto bevalt heel erg goed.
Echter, het blijkt dat het lampje dat onder het dashboard aan de passagierszijde zit plots niet meer aangaat. Het betreffende lampje is een led met nr 1286317.
Daarom het lampje verwijderd en nagemeten of er 12V op tenminste een van de drie draden van de stekker komt.
Dat blijkt het geval, er staat 12V op twee van de drie draden van de plug naar de lamp. Daarom vandaag een nieuwe gehaald bij de dealer, echter, de nieuwe doet het ook niet, blijkbaar is er toch een ander probleem. Of het nieuwe lampje doet het ook niet.

Het blijkt trouwens dat het lampje een tiende seconde oplicht bij het monteren van de stekker.

Klinkt iemand deze storing bekend in de oren en heeft iemand aanbevelingen wat te doen om de boel weer verlicht te krijgen?
Alvast enorm bedankt!

Groet, Monstel
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 676
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Even vragen bij de dealer misschien?
Of weet je het inmiddels al.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
BertFiets
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30.08.2020 - 17:03

Met mijn Volvo V70 van 2011 heb ik hetzelfde euvel,
blijkt nu (info via een buitenlandse site) dat deze lampjes bij voldoende daglicht niet worden aangestuurd, als je de test uitvoert in het donker zul je zien dat je oude lampjes het doen en wrsch ook je nieuwe lampjes.
Ik heb gisteren de test gedaan en overdag geen 12 V op de stekker maar in de avond (bijna de zon onder) had ik wel 12 volt op de stekker.

mvg Bert
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Volgens mij zit deze verlichting gekoppeld aan de lichtsensor midden op je dashboard. Als je die afdekt met een doek zal je zien dat de verlichting gewoon oplicht. Althans, dat is mijn D6. Wellicht heeft dat er iets mee te maken?
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

V60Driver schreef: 31.08.2020 - 23:28 Volgens mij zit deze verlichting gekoppeld aan de lichtsensor midden op je dashboard. Als je die afdekt met een doek zal je zien dat de verlichting gewoon oplicht. Althans, dat is mijn D6. Wellicht heeft dat er iets mee te maken?
Ik vind dat een goede tip!
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”