"maandagochtend" of Murphy exemplaar??

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

Bij onze V60 blijft alles maar kapot gaan (en het is niet eens een Saab ;o). We hebben er net 200kkm opzitten:
- nog voor de 100 kkm een aircopomp en Starter-Generator. Hoop gedoe om de airco onder garantie, met coulance, te laten vervangen.
- op de heetste dag van elke zomer een aircopomp, soms 2 per seizoen. Nu al 6 'versleten', Vervangen was gratis...dan dan weer wel.
- vergrendeling stekker stuk (laden lukt dan niet): dus nieuwe stekkerunit voor een paar honderd euri
- de winter begint en ja hoor daar gaf de diesel standkachel/bijverwarming de geest; Elektrisch rijden gaat dan niet bij koud weer omdat de diesel gaat verwarmen. Garantie ho maar, kosten €500.
Dat was begin deze week....
- gisteren Storing Hybride Systeem. Bij de garage langs en @#$%^& wéér die kl*te airco. Nu geen vervanging maar wordt de isolatievloeistof gespoeld. Dat kan blijkbaar alleen in Apeldoorn en wegens drukdrukdruk kan dat op z'n vroegst op 31 december (huh?). (het sturen van facturen gaat sneller dan een nieuwe afspraak) Tot die tijd mag de auto niet aan de stekker.

What's next?
V60 PIH (2013)
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

Misschien is een lijst maken van alles wat er verkeerd of kapot gegaan is en overleg plegen met de importeur, want als ik dit zo lees heb je inderdaad wel een heel slecht exemplaar gekocht.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Marelli schreef: 07.12.2019 - 09:20 Nu geen vervanging maar wordt de isolatievloeistof gespoeld. Dat kan blijkbaar alleen in Apeldoorn en wegens drukdrukdruk kan dat op z'n vroegst op 31 december (huh?).
Er zijn nu een aantal dealers (4 of 5) in Nederland die ze van VCNL mogen spoelen, daar zal Apeldoorn er dan 1 van zijn.
Systeem wordt gespoeld, droger wordt vervangen en er komt een nieuwe airco compressor op.

Kan me voorstellen dat deze dealers hier dus druk mee zijn, zijn ook vaak maar enkele monteurs die dit mogen doen.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Mogelijk andere expert garages bellen voor een eerdere afspraak. Wat vervelend allemaal. IK weet wat is want heb ooit een splinternieuwe XC 70 in 2007 gehad die elke 5000km bij de dealer stond tot en met uitgebouwde motor meegemaakt.
Uiteindelijk is alles te repareren maar het ongemak is evident..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dejeeper schreef: 07.12.2019 - 10:48 Misschien is een lijst maken van alles wat er verkeerd of kapot gegaan is en overleg plegen met de importeur, want als ik dit zo lees heb je inderdaad wel een heel slecht exemplaar gekocht.
Aircopomp en ISG zijn de bekende kwalen van de V60 D6. Is dus standaard.... Maar Volvo heeft dit tot nu toe netjes onder coulance opgelost. En kennelijk doen ze het nu heel gecontroleerd via een aantal daarvoor aangewezen / opgeleide dealers. Lijkt mij heel verstandig want het heeft al tijd en geld genoeg gekost. Ook ik ben aan pomp 5 bezig in 3 jaar en leuk is anders.
Dat een stand verwarming er na 200K eens mee uitscheidt? Vervelend zeker, maar vergeet niet dat die bij een D6 doorgaans meer uren maakt dan normaal.
Garantie na 6 jaar en 200K? Doe mij een fabrikant die dat geeft?

Ik snap de frustratie van Marelli op zich wel maar zou haast zeggen verkoop dat ding dan of ga gewoon in het nieuwe jaar weer volop genieten van de overdaad aan luxe, het comfort, de power, etc.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 08.12.2019 - 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Bover schreef: 08.12.2019 - 12:14 Mogelijk andere expert garages bellen voor een eerdere afspraak. Wat vervelend allemaal. IK weet wat is want heb ooit een splinternieuwe XC 70 in 2007 gehad die elke 5000km bij de dealer stond tot en met uitgebouwde motor meegemaakt.
Uiteindelijk is alles te repareren maar het ongemak is evident..
Als er maar 4 of 5 dealers in Nederland zijn die dit mogen spoelen, en dus alle defecte aircopompen moeten doen zullen ze allemaal wel druk zijn...
Laatst gewijzigd door The Mechanic op 08.12.2019 - 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Ik hoor wisselende verhalen over het spoelen en vervangen van de droger. Zal het morgen het eens vragen als ik de auto breng voor pomp 6...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

The Mechanic schreef: 07.12.2019 - 12:18
Marelli schreef: 07.12.2019 - 09:20 Nu geen vervanging maar wordt de isolatievloeistof gespoeld. Dat kan blijkbaar alleen in Apeldoorn en wegens drukdrukdruk kan dat op z'n vroegst op 31 december (huh?).
Er zijn nu een aantal dealers (4 of 5) in Nederland die ze van VCNL mogen spoelen, daar zal Apeldoorn er dan 1 van zijn.
Systeem wordt gespoeld, droger wordt vervangen en er komt een nieuwe airco compressor op.

Kan me voorstellen dat deze dealers hier dus druk mee zijn, zijn ook vaak maar enkele monteurs die dit mogen doen.
Maar wel een goed teken dat Volvo nog steeds op de zaak zit, investeert in apparatuur en het spoelverhaal nu toepast. Ik vraag me af of dit uiteindelijk bij dit forum vandaan gekomen is ;-)

@marelli ; Kan je ons na de 31ste op de hoogte houden van de resultaten?
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”