Beste Volvo vrienden.
Betreft: V60 T8
Om de motor te sparen van onnodige slijtage door "bijspringen" met een koude motor in de hybride stand, lijkt het me beter om voor die ritten de motor eerst warm te rijden. Korte ritjes kunnen elektrisch gereden worden, de verbrandingsmotor blijft dan uit.
Zit hier een kern van waarheid in?
Ik hoor / lees het graag van jullie.
Groet, Peer
Hoge toeren met een ijskoude motor. T8
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
er zit zeker een kern van waarheid in. Je zou soms beter in pure kunnen rijden bij korte ritten zodat de brandstofmotor niet aanspringt. En als de accu (vrijwel) leeg is invoegen in de AWD stand omdat de ERAD de motor ondersteunt en er minder belasting van het mechaniek is.peer54 schreef: ↑04.12.2019 - 22:51 Beste Volvo vrienden.
Betreft: V60 T8
Om de motor te sparen van onnodige slijtage door "bijspringen" met een koude motor in de hybride stand, lijkt het me beter om voor die ritten de motor eerst warm te rijden. Korte ritjes kunnen elektrisch gereden worden, de verbrandingsmotor blijft dan uit.
Zit hier een kern van waarheid in?
Ik hoor / lees het graag van jullie.
Groet, Peer
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar