Is conditie van de hybride accu te testen?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Unificato
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11.11.2019 - 12:12

Bestaat er een mogelijkheid om de conditie van de hybride accu uit te laten lezen?

Ik heb een V60 D6 MY 2014 - eerste eigenaar - en er staat nu 110k op de teller. Ik rij zoveel mogelijk elektrisch en de auto wordt dagelijks thuis opgeladen.
Ik krijg de indruk dat ik aanzienlijk minder km's op een acculading kan afleggen dan voorheen (orde grootte: - 30 tot -40%). Ik weet uiteraard dat buitentemperatuur, snelheid, afremmen & optrekken, etc. een grote invloed kunnen hebben.

Bij de dealer voorgaande 2 jaar op rij gevraagd of ik een uitdraai kan krijgen bij uitvoering van onderhoudsbeurt, maar dat (b)lijkt steeds niet te kunnen. Volstrekt onduidelijk waarom. Ze horen het verzoek telkens beleefd aan bij afleveren van de auto, maar als ik 'm ophaal is de monteur al naar huis, zullen ze het alsnog na sturen (wat niet gebeurd), of weten ze het gewoon niet...

Heb deze zomer wel een "certificaat" ontvangen dat de garantie verlengd is, maar als je niet weet wat de daadwerkelijke conditie is, wat heb je er dan aan?

Auto is binnenkort weer aan een beurt toe, dus ben benieuwd naar jullie reacties.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Dealer kan dit tegenwoordig wel uitlezen met Vida, State of Health (SoH).
Unificato
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11.11.2019 - 12:12

Dank voor reactie! Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn. :-D
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Zijn er al meer hybride rijders die dit hebben laten controleren bij de dealer? En wat was de uitkomst?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Nope, maar als ik er aan denk zal ik het niet vergeten te vragen....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

The Mechanic schreef: 13.11.2019 - 21:24 Dealer kan dit tegenwoordig wel uitlezen met Vida, State of Health (SoH).
Niet met 2014D zeker he? Daar heb ik laatst ook naar gezocht namelijk. Ik kon wel zien dat mijn accu toen 8 maanden oud was (net vervangen voordat ik de auto kocht) maar niet de accustatus zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”