onderhoud d6 bij 180k

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

PHEV60PHEV schreef: Ik heb helaas geen Volvo Dealer in de buurt waar ik nog goed gevoel bij heb.
De volvo dealer is ook grotendeels ook debet aan de keuze tot verkoop.

Het klinkt misschien vreemd, maar ik ga terug naar Renault.
Ik heb ervaring met lokale kleinere renault dealer waar ik vertrouwen heb in goed en eerlijk onderhoud.

Ben op zoek naar een Renault Espace Initiale. Hele andere auto, maar past zeker bij de familie, ruimte en relatief nog snel (niets tov Volvo :-( )
Is dat het type met de 3.5 V6? Die heb ik een paar maanden zelf gehad in 2008. Supersnel & super dorstig.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32852
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja het kost gewoon geld om een dure auto te laten rijden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
PHEV60PHEV
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58

Nee het wordt nieuwe generatie met een tce met 200pk of diesel met 160pk.
Gewoon wat rustiger aan de snelweg op..
Moet zeggen dat ik gaspedaal van de Volvo bijna nooit vol heb intrapt.
Voelde dan gewoon de banden opgegeten worden.

Anyway auto rijden is duur, hoop voor velen dat er oplossing komt met de pomp.
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
S80 TDI
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38

Mijn 180k beurt was 1403 eur inclusief btw.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Hoeveel grote Renaults en hoeveel Volvo’s zie je nog op de weg van pakweg 15 jaar oud ?

I rest my case...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Cem schreef: Als je ervanuit gaat 600 euro materiaal kost en ze 8 uur bezig zijn(wat overigens niet kan op een dag, lijkt me sterk dat meerdere personen aan 1 auto sleutelen) dan hebben we het over 125 euro per uur. Volvo specialist Nordicar doet het voor de helft.
Er is ondertussen dus vastgesteld dat dit 'n onzinstelling is
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Gelukkig zijn de Renault's ook niet storing vrij. De automaatbakken (7 traps) hebben wel een issue. Navi systeem Rlink 2 is ronduit beroerd. Pairing met mobiele telefoon(carkit) is prut. Werkt goed met Nokia 6310i maar niet meer dan dat.
Het rijdt wel lekker.

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Succes met je nieuwe bolide.

Hoe heb jij je V60 PIH verkocht?
Via een dealer/garage bij inruil of zelf via internet.

Enehhh blijkbaar zijn ze nog wel in trek want jouw auto heeft maar 2 dagen te koop gestaan.
PHEV60PHEV
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58

Ik had de auto te koop staan op marktplaats (betaald)
Autowereld (gratis) zodat deze ook op gaspedaal kwam.
Autoscout24 is ook nog optie.

Ik ben al tijd bezig met wel, niet wegdoen. En heb daarop ook de verwachting bijgesteld wat ik ervoor terugkrijg. Dan is de auto idd snel weg en heb mijn verlies genomen.
Uiteindelijk verkocht aan handelaar. Voelde toch beter om niet volgende privé persoon op te zadelen met een verassing. Er zit nog minimaal 11mnd garantie op en coulance vanuit Volvo NL.

Handelaar is bekend met PHEV en risico. Als iemand geintereseerd is in zijn gegevens stuur dan een PM.

De Renault is uiteraard ook een risico, maar dat is elke auto die je prive aanschaft.
Ik weet zeker dat er momenten zullen zijn dat ik terugdenk aan V60 en de Renault zal zeker niet probleemloos zijn.

Echter heb ik al jaren ervaring met lokale renault dealer (klein, geen tonnen geïnvesteerd in showroom) waar ik met vertrouwen auto naar toebreng.
Helaas heb ik die ervaring in mijn regio niet kunnen opdoen met Volvo en dat is nog grootste reden en niet de auto en geweldige Service van Volvo NL (fabriek) met de pomp.
De garage heeft met name bijgedragen dat de merkbeleving bij mij helemaal weg is.

Ik zal foto doorsturen als definitief en nu volgende posts worden weer PHEV gerelateerd
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
xpsje
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06.08.2019 - 21:59

Ik ben van plan een hybride v60 te kopen, maar als ik dit zo lees raden jullie het af?
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

xpsje schreef: Ik ben van plan een hybride v60 te kopen, maar als ik dit zo lees raden jullie het af?
Ik denk niet dat we daar zonder enige context een antwoord op kunnen geven. Het hangt vooral af van hoe je de auto gaat rijden.

Voor de D6 reed ik een D4 (nieuwer model) en ben overgestapt omdat ik;
• Veel kleine stukjes ging rijden met zo nu en dan een lange rit.
• Thuis kan laden (laag tarief)
• Een auto- en gadgetfreak ben
• Zelf twee vrienden heb met een garagebedrijf waar ik zelf kleine klusjes kan doen en lekker kan tutten met de auto.

Met uitzondering van beurten waarbij de hele boel uit elkaar moet is het prima te doen. Mijn laatste onderhoudsbeurt (280.000) was €650,- en daarbij zat nog een upgrade van de navi en het vervangen van de aggregaatriem.

De airco is een zwak punt. Als je de auto tweedehands wilt kopen, doe je er wijs aan om de dealer te bellen waar de auto in onderhoud geweest is (check de stempels in het boekje). De kans is groot dat wanneer je de auto daar in onderhoud houdt, ze zeer coulant zijn. Dat betekent dus dat je de auto niet voor onderhoud moet brengen bij de universeelgarage op de hoek.

Hou je dit in het achterhoofd, heb je een heel luxe auto met lekker veel power voor relatief weinig geld.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik zou het zeker niet afraden. De V60 D6 is gewoon een hele fijne auto. Er zijn inderdaad een paar dingen om met een D6 op te letten:
- Zoals hierboven genoemde de aircopomp, ik zelf zou dus altijd kiezen voor een uitsluitend dealer onderhouden auto omdat Volvo dan gewoon onder coulance blijft vervangen.
- De ISG (i.i.g. t/m MY2014 voor zover ik weet en reparatie kost zonder coulance een 1600,-). T/m 48 maanden geeft Volvo 100% coulance en daarna nog 12 maanden 50%. Ergens hier op het forum staat een verhaal die het lager zelf heeft vervangen, dus het zou mij niet verbazen als daar revisiebedrijven op in gaan springen en de prijs naar beneden gaat.
- Het keyless systeem (de elektronica in de hangrepen gaat allemaal kapot (i.i.g. t/m MY2014 voor zover ik weet). Reparatie kost ca. 350,- per deur.

Pluspunten van de D6/D5 PIH/TE zijn voor mij de power, de luxe, het 100% elektrisch kunnen rijden, het lage brandstof verbruik (ik haal makkelijk de 1:25 gemiddeld), nog 5 jaar 50% korting op de MRB en met 180K nu op de klok rijd ik nog met de originele remschijven en blokken. Over een 80.000 kilometer kom ik op nog geen 5 cent per kilometer aan onderhoud (bij mijn XC90 was dat 2x zo hoog).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
xpsje
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06.08.2019 - 21:59

Oke gelukkig,

als jullie zeggen dealer onderhouden volvo, moet dit dan een Volvo zijn bij de volvo dealer? Zit er sowieso aan te denken om er 1 te kopen met volvo select garantie, waarschijnlijk wat duurder maar wel betrouwbaarder verwacht ik.

Vind het wel lastig, waar haal ik volgens jullie een goede v60 vandaan, een summum of r design met liefst ook adaptive cruise control, volvo on call app, verwarmde stuur etc

Wat denken jullie van dit en de prijs? https://www.niham.nl/occasions/detail/21277610
Laatst gewijzigd door xpsje op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henielma
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58

Zelf heb ik een V60 PIH bij een handelaar (Milano) gekocht maar wel bij een Volvo dealer in onderhoud. Al een paar keer onder coulance de aircopomp vervangen door de Volvo dealer. Dus hiervoor hoef je de occasion niet bij de dealer te kopen. Het gaat er meer om of de auto altijd door een Volvo dealer onderhouden is.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

xpsje schreef: Wat denken jullie van dit en de prijs? https://www.niham.nl/occasions/detail/21277610
Prachtig, maar die is al verkocht en anders heeft mijn broertje er als 2e in de rij een optie op :-). Sorry.
Dit niet wat?: viewtopic.php?t=83223
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
xpsje
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06.08.2019 - 21:59

Hij staat nog niet op verkocht. En er zijn meerdere van dit soort modellen. Ik heb liever 1 met lagere stand dan met 180000 op de meter
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

xpsje schreef: Ik ben van plan een hybride v60 te kopen, maar als ik dit zo lees raden jullie het af?
Ik zou het niet doen, Ik heb de mijne inmiddels ook ingeruild
Was er zat van om in een tijdbom te rijden.
De aircopomp kan elk moment er mee ophouden en dan sta je in zuid Frankrijk
Volvo lost het allemaal keurig op, maar ik was er wel klaar mee.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ik zou het ook niet doen.

Met jouw budget kan je ook een benzine V60 vinden met al de opties.
En die lijkt mij veel betrouwbaarder dan een PIH.

De PIH rijd echt fantastisch maar de betrouwbaarheid is wel een dingetje.
De beruchte airco pomp is echt een betrouwbaarheid s probleem.
Hij kan zonder enige vorm van voorafgaande indicatie kapot gaan.
En dan heb je wel een probleem als je in bijvoorbeeld zuid Frankrijk staat. Zoals het vorige lid schreef.
De airco is ook benodigd voor de koeling van de accu. Dus zomaar doorrijden naar NL om hem te laten maken is niet verstandig.

Daarnaast ben ik van mening dat elektrisch rijden duurder is als je dit niet zakelijk kunt afschrijven.
Ik rijd de V60 PIH privé en ben ook nog eens totaal afhankelijk van openbare laadpalen. Dan lopen de oplaadkosten snel op.
Niet opladen en alleen op diesel rijden maakt de D6 niet erg zuinig. Opladen is wel een must en dan rijd ik toch nog maar 1 op 20.
Met mijn berekeningen van ongeveer 15000 km per jaar was ik (achteraf) goedkoper uit geweest in een benzine auto.

Doe er je voordeel mee. Maar snap ook wel als je het toch doet. Elektrisch rijden is wel een heel positieve beleving.
Maar wel een met haken en ogen voor de V60 PIH/TE op dit moment.
Gebruikersavatar
Autowina
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
Locatie: Groningen

Als je veel naar Zuid-Europa rijdt kan ik me voorstellen dat er betere keuze's zijn. De aircopomp is gewoon een bekend en heel vervelend probleem.
Maar verder is de Pih volgens mij een heel betrouwbare auto, in 6 jaar tijd heeft hij ons nooit laten staan.
Het ligt gewoon erg aan je eigen situatie en je eigen voorkeuren. Bij ons wordt hij inmiddels als tweede auto gebruikt en thuis hebben we zonnepanelen. Meer dan eens per 6 weken tanken we niet, ideaal.
En qua rijcomfort vind ik wel dat er heel veel verschil zit tussen een Pih en een benzine.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
ddevink
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.10.2019 - 16:45

Hi,

Heb maanden geleden een V60 d6 gekocht en is een heerlijke auto.
Ik heb de auto gewoon 2de hands bij een particulier gekocht, auto was wel bij de Vovlo dealer onderhouden.

Ik had na 1 maand rijden de error van de Airco pomp aka. 2000euro.
Ben naar de Volvo dealer geweest in Hilversum en gezegt als jullie een nieuwe klant willen kunnen jullie me helpen en eventueel korting geven?
Tot mijn verbazing kreeg ik de gehel reparatie + olie vervangen gratis!!! en daar kwam ook bij een leen auto GRATIS!!

Ik ben nog nooit zo goed geholpen bij een deaer en zal daar zeker terug blijven komen!

Ieder geval dat was mijn ervaring.

Plus punten van de Volvo D6:
- mag 1800 trekken
- Zuinig rijden en opladen met korte stukken (40km ongeveer)
- Snel in power stand
- Kan met diesel erbij een langstuk rijden zonder te laden
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”