Auto stond al een tijdje aan, denk dat deze tegen 90% zit (bij volle lading).
Betekent dus 10% degradatie over 7 jaar.
Is dit een juiste veronderstelling?
10% is dan de top buffer. Want 100% is geen 100% volle accu. Bij een tesla kan dat wel (voor een kort moment).
Is de SOH (State of Health) ook uit te lezen?
Je hebt het duidelijk opgeschreven!Jens352 schreef: ↑10.04.2020 - 08:51 Waarschijnlijk de veiligheidsbuffer om de batterij te sparen, normaal bij elektrische auto's.
10% bovenste buffer (90-100% SOC)
15% onderste buffer (0-15% SOC)
Maar dit is verborgen, de auto meldt 0-100% SOC in DIM
Ik vond deze beschrijving in VIDA2014:
High voltage battery, state of charge (SoC) (%)
Indicates the actual state of charge (SoC) of the high voltage battery. The value mirrors the actual SoC, i.e. the battery's total SoC without reference to the battery economical parameters.
SoC = State of Charge.
Measurement range 0-100%.
Normal value: 15 - 90 %. The control module's functions to charge respectively discharge the battery must ensure that SoC is not outside these parameters. This ensures good battery economy.
High voltage battery, SoC in DIM (%)
Indicates the actual SoC of the high voltage battery from a customer perspective. The value mirrors the SoC shown in the passenger compartment displays for customers, i.e. the battery's SoC where the parameters for good battery economy has been included in the calculation.
SoC = State of Charge.
Measurement range 0-100%.
Normal value: 0 - 100 %. Discharged battery corresponds to ~ 0 %. Fully charged battery corresponds to ~ 100 %.
Yes, maar dan met een eigen achtergrond en een eigen kleurstelling voor de wijzers, soort van gelijk aan de wijzers op het dashboard.
De 1e aanbeveling op de carscanner site heb ik gekocht : Viecar, die werkt perfect i.c.m. iPhone via BluetoothRikH schreef: ↑28.06.2020 - 13:33 Op carscanner.info wordt deze: https://www.veepeak.com/product/obdcheck-ble/ aanbevolen. Is dat wat? En zoniet, welke werkt dan bewezen wel goed met de V60 PiH?