Horrorverhalen V60 PIH | Aankoop annuleren?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

RoaldH schreef: Mijn ouders zijn via NL naar Florida gevlogen dus de oprit staat vol met de X5, tesla, A3, V60, 107 en de Twizy in de garage. Pfff
RoaldH schreef: Thanx. De A3 is haar droomauto. Voor de E-Tron gegaan voor dezelfde redenen die jij ook noemde. Laat je ne weten of die winterbanden bevallen. Volgende winter moet ik sowieso nieuwe banden hebben voor de V60.
Dat is een indrukwekkend rijtje :-) Tesla staat nog op de bucket-list hoewel we dan eerst een (woning met) privé parkeerplaats moeten hebben. Anders is het redelijk onpraktisch.
Winterbanden ga ik evalueren. Ik was vaste klant bij Continental, maar de BF's kwamen echt op alle fronten beter uit de bus.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Neem die bandentesten niet al te letterlijk. Heb toch al heel wat types en merken banden geprobeerd. Sommige banden die zeer goed uit de tests kwamen vond ik slecht.
Met de laatste winterbandentest is Michelin niet eens meegenomen, maar dat blijft voor mij toch wel de fijnste band. gewoon heel goede allround eigenschappen. De banden in de test worden nauwelijks op comfort getest bijvoorbeeld, ze krijgen allemaal vrijwel dezelfde beoordling op dat punt.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
xelor
3rd Gear member
Berichten: 292
Lid geworden op: 22.05.2018 - 21:22

edraket schreef: Neem die bandentesten niet al te letterlijk. Heb toch al heel wat types en merken banden geprobeerd. Sommige banden die zeer goed uit de tests kwamen vond ik slecht.
Met de laatste winterbandentest is Michelin niet eens meegenomen, maar dat blijft voor mij toch wel de fijnste band. gewoon heel goede allround eigenschappen. De banden in de test worden nauwelijks op comfort getest bijvoorbeeld, ze krijgen allemaal vrijwel dezelfde beoordling op dat punt.
waarvan akte... titel, discussie volledig off topic inmddels

verschilt compound/profiel Michelin wezenlijk van overige merken?
I've got this theory that there is a dark olive green Volvo in any sane person's future
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef: Nog niet overtuigd van de CC+ Roald :-). Zitten er bij mij nu 40K onder en hebben nog 4-5mm over. Bevallen mij heel goed.
De CC+ was de eerste keuze voor de A3, maar in de maat 225/40/18 pas leverbaar medio januari. Er lagen nog 4 banden van de Conti's. Dus gegaan voor mijn 2e keus.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

360Degreez schreef: Dat is een indrukwekkend rijtje :-) Tesla staat nog op de bucket-list hoewel we dan eerst een (woning met) privé parkeerplaats moeten hebben. Anders is het redelijk onpraktisch.
Winterbanden ga ik evalueren. Ik was vaste klant bij Continental, maar de BF's kwamen echt op alle fronten beter uit de bus.
Ja een heel rijtje. Maar bedenk wel dat de X5 en 107 van mijn ouders zijn en dat we de Twizy "delen". En dan staat er bij het woonhuis van mijn ouders nog die 607...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

edraket schreef: Neem die bandentesten niet al te letterlijk. Heb toch al heel wat types en merken banden geprobeerd. Sommige banden die zeer goed uit de tests kwamen vond ik slecht.
Met de laatste winterbandentest is Michelin niet eens meegenomen, maar dat blijft voor mij toch wel de fijnste band. gewoon heel goede allround eigenschappen. De banden in de test worden nauwelijks op comfort getest bijvoorbeeld, ze krijgen allemaal vrijwel dezelfde beoordling op dat punt.
Klopt hoor, daarbij test de ANWB ook in andere maten wat een vertekend beeld kan geven. Sterker nog, in de test van dit jaar komen de BF Goodrich banden niet eens voor :-) Ze hebben overigens wel de Michelin Alpin 5 meegenomen (plek 5).

Als je jezelf door het oerwoud van nietszeggende user-reviews kunt werken kom je altijd wel bij een goede band uit. Daarbij komt er ook een stukje subjectiviteit bij kijken. Ik heb de band uitgekozen op rolweerstand en slijtvastheid. Wat extra rolgeluid of minder grip in de sneeuw (wat in NL nauwelijks voorkomt) is niet zo erg.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

RoaldH schreef:
360Degreez schreef: Dat is een indrukwekkend rijtje :-) Tesla staat nog op de bucket-list hoewel we dan eerst een (woning met) privé parkeerplaats moeten hebben. Anders is het redelijk onpraktisch.
Winterbanden ga ik evalueren. Ik was vaste klant bij Continental, maar de BF's kwamen echt op alle fronten beter uit de bus.
Ja een heel rijtje. Maar bedenk wel dat de X5 en 107 van mijn ouders zijn en dat we de Twizy "delen". En dan staat er bij het woonhuis van mijn ouders nog die 607...
Haha, gelukkig heb jij het beste deel van het wagenpark.


Ander ding; Ik kan het nergens anders op het forum terug vinden.

Wat is de meest recente versie van de Sensus software? Mijn auto draait met 0C72 en oogt veel gedateerder dan mijn vorige auto (Sensus Connect)
Afbeelding

Ik kwam erachter nadat mijn USB harde schijf niet herkend werd en van een USB stick slechts een paar nummers wilde spelen. Daarbij kan ik de kaarten niet updaten via een USB stick.
Best vreemd; De auto heeft begin dit jaar (03-2018) een beurt met Volvo Service 2.0 gehad waarbij de meest recente software geïnstalleerd zou moeten zijn.

Als ik bij de komende beurt de Sensus update laat installeren, moet daarvoor dan extra betaald worden?
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Afbeelding

De laatste software is 1210 voor Sensus en de kaart is V30.18.03.

Volgens mij is de Sensus update à 49 euro niet uitgevoerd bij de dealer icm een onderhoudsbeurt. Doe je dit dan Kun je net als bij Sensus Connect de kaarten zelf updaten. Echter de update frequentie ligt lager.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

RoaldH schreef: De laatste software is 1210 voor Sensus en de kaart is V30.18.03.

Volgens mij is de Sensus update à 49 euro niet uitgevoerd bij de dealer icm een onderhoudsbeurt. Doe je dit dan Kun je net als bij Sensus Connect de kaarten zelf updaten. Echter de update frequentie ligt lager.
Super, dank voor het checken! Dan laat ik de update meenemen bij de beurt :-)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Maa heb jij nog sensus, of al sensus connect? Ik meen dat de sensus connect vanaf my 2014 in de V60 is toegepast, maar kan het mis hebben.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

was connect geen optie ? kon in iederegeval ook vgls mij ook als retrofit worden geleverd
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

edraket schreef: Maa heb jij nog sensus, of al sensus connect? Ik meen dat de sensus connect vanaf my 2014 in de V60 is toegepast, maar kan het mis hebben.
NielsPHEV schreef: was connect geen optie ? kon in iederegeval ook vgls mij ook als retrofit worden geleverd
Nee ik heb de standaard sensus (zonder knopje met wereldbolletje) deze is met de meest recente update van de systeemsoftware ook te updaten met een USB stick net als Sensus Connect. Daarnaast heeft de nieuwe software betere ondersteuning voor externe USB opslag. Ik hoop dat ik dan ook dezelfde navi krijg als in mijn vorige auto. Ik mis nu de flitspaalmeldingen :-)

Het "Connect" deel voegt overigens niet veel toe. Je krijgt volgens mij slechts wat (slecht uitgewerkte) on-board apps plus een (onbruikbare) internet browser die ik in mijn vorige auto echt nooit gebruikt heb :-)

On-Call zou wel een heel mooie upgrade zijn, maar als het uberhaupt al mogelijk is zal het een dure operatie worden met alle extra hardware en de registratie bij Volvo zelf.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

360Degreez schreef:
Ik kwam erachter nadat mijn USB harde schijf niet herkend werd en van een USB stick slechts een paar nummers wilde spelen. Daarbij kan ik de kaarten niet updaten via een USB stick.
Best vreemd; De auto heeft begin dit jaar (03-2018) een beurt met Volvo Service 2.0 gehad waarbij de meest recente software geïnstalleerd zou moeten zijn.

Als ik bij de komende beurt de Sensus update laat installeren, moet daarvoor dan extra betaald worden?
Heb je de harddisk wel op FAT geformatteerd? Ik heb er een disk in zitten van 1TB en dat werkt prima. Zo lang je maar FAT aanhoudt. Je zal ook merken dat Volvo de boel niet goed geimplementeerd heeft, want alle albums staan door elkaar. Sorteren doe ik altijd met FAT Sorter. Dan staat alles netjes op alfabet.

Je auto heeft nog een IAM upgrade nodig. Dan kun je de kaarten updaten van USB. Is meestal 49 euro met een beurt en maak afspraken wie verantwoordelijk is als de upgrade mislukt. Gaat ie fout, dan heb je een nieuwe navi unit nodig a 800 euro.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Nomad schreef:
360Degreez schreef:
Ik kwam erachter nadat mijn USB harde schijf niet herkend werd en van een USB stick slechts een paar nummers wilde spelen. Daarbij kan ik de kaarten niet updaten via een USB stick.
Best vreemd; De auto heeft begin dit jaar (03-2018) een beurt met Volvo Service 2.0 gehad waarbij de meest recente software geïnstalleerd zou moeten zijn.

Als ik bij de komende beurt de Sensus update laat installeren, moet daarvoor dan extra betaald worden?
Heb je de harddisk wel op FAT geformatteerd? Ik heb er een disk in zitten van 1TB en dat werkt prima. Zo lang je maar FAT aanhoudt. Je zal ook merken dat Volvo de boel niet goed geimplementeerd heeft, want alle albums staan door elkaar. Sorteren doe ik altijd met FAT Sorter. Dan staat alles netjes op alfabet.

Je auto heeft nog een IAM upgrade nodig. Dan kun je de kaarten updaten van USB. Is meestal 49 euro met een beurt en maak afspraken wie verantwoordelijk is als de upgrade mislukt. Gaat ie fout, dan heb je een nieuwe navi unit nodig a 800 euro.
Thanks voor de tip. Ik had de harddisk leeg gehaald, geformatteerd als FAT32 (was NTFS) en hierna alle data weer terug gezet. Het gaat om een 500GB HDD met één partitie.
Misschien dat de USB poort toch marginaal minder stroom levert. De schijf gaat wel aan, draait en klikt niet. Zou dus in orde moeten zijn. Ik heb nog een andere externe schijf die ik nog even kan proberen.

10Jan gaat 'ie voor een beurt in Waddinxveen. Ik heb aangegeven dat alle updates van Sensus meegenomen moeten worden. Het lijkt me vanzelfsprekend dat het risico niet voor mij is maar ik zal het evengoed noemen ;-)
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

360Degreez schreef:

On-Call zou wel een heel mooie upgrade zijn, maar als het uberhaupt al mogelijk is zal het een dure operatie worden met alle extra hardware en de registratie bij Volvo zelf.
On-call is inderdaad een goede optie, heeft mij al 4 keer geholpen als die het niet deed. :)
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
V50nuV60
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 03.08.2018 - 22:21

Hoe bevalt de PIH tot nu toe tov de D4?
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

@360Degreez:
Je zou kop van je moeten kunnen aanpassen. Die laat me elke keer weer schrikken.
Gelukkig heeft het dealernetwerk de PIH goed onder controle. Zeker nu ook de nieuwe aircocompressor is uitgebracht.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

V50nuV60 schreef: Hoe bevalt de PIH tot nu toe tov de D4?
Goed! Het is prima wagen en we beginnen al vriendjes te worden. De D5 is am sich een prima motor maar wel een stuk rumoeriger dan de VEA D4. Nu besef ik me pas hoe mooi rustig deze liep en wat een mooie combo het was met de 8Bak. Je merkt ook dat de D6 echt een zware auto is.

Toch is het een goede keuze geweest de elektro + extra opties/luxe zijn het meer dan waard. En de D5 is rete sterk en klinkt (voor een diesel) heel lekker als hij warm is.
vaudi schreef: @360Degreez:
Je zou kop van je moeten kunnen aanpassen. Die laat me elke keer weer schrikken.
Gelukkig heeft het dealernetwerk de PIH goed onder controle. Zeker nu ook de nieuwe aircocompressor is uitgebracht.
Zekerweten! Ik kan de topictitel helaas niet aanpassen :-)
V50nuV60
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 03.08.2018 - 22:21

Goed te horen dat jullie al vriendjes worden! Dat gaat wel goed komen! :)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40657
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

360Degreez schreef: Zekerweten! Ik kan de topictitel helaas niet aanpassen :-)
Ga naar je startbericht. Daar kun je de titel aanpassen.
En anders vraag je mij even :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”