Horrorverhalen V60 PIH | Aankoop annuleren?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Daar zat ik dan; Met een enorme smile op mijn gezicht tijdens de proefrit in een 2013 V60 D6 gisteren. Ik kon mijn 2014 D4 voor een goede prijs inruilen en met een geringe investering upgraden naar de D6.
De uitrusting is waanzinnig en rijden in de pure modus is bijna sprookjesachtig :-)

Gelukkig had ik van mijn eigen garagehouder een diagnoseapparaat meegekregen zodat ik de auto tijdens een proefrit kon uitlezen. Het display gaf geen meldingen maar de computer gaf wel twee terugkomende fouten;

-Een fout in de Airco.
-Een fout in de BECM.

Met de verkoper heb ik daarna afgesproken dat ze een foutloze auto afleveren waarvoor de auto nu eerst naar de garage gaat. De auto krijgt daarnaast nog een onderhoudsbeurt en als alles op orde is kan ik de auto ophalen.

Keurig geregeld, aardige lui en het geeft een veilig gevoel. Ik heb vreselijk zin om straks overal naartoe te "zoemen", maar als ik de horrorverhalen in deze sectie van het forum doorlees keert mijn maag zich toch om. Zo lees ik met name verhalen over het eindeloos vervangen van aircocompressoren die me enorm zorgen baren.

Mijn gevoel zegt iet anders, maar mijn verstand zegt om de aankoop te annuleren en eventueel het verlies van de aanbetaling (€500,-) te pakken.

Laat ik me te veel leiden door het lezen van de verhalen op een plek waar juist de probleem gevallen bij elkaar komen, of moet ik inderdaad met een grote boog om dit stuk wan-techniek heenlopen. Zo lees ik in de Autoweek reviews slechts enkele airco gevallen en kan ik er buiten de fora om ook niet heel veel over terugvinden.

Daarnaast; Als alle PIH's dit probleem hebben zou het dan niet meer bekendheid hebben?

Wat is wijsheid.... ik ben in dubio..
Laatst gewijzigd door Ronald op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Zo dramatisch is het allemaal niet. De PIH heeft 1 hardnekkig probleem: De airco-compressor. Iets met electrische isolatie en olie die niet samengaan. Het lukt Volvo maar niet om die pomp betrouwbaar te krijgen. Er is, zolang ze het probleem niet opgelost hebben, een 100% coulance regeling. De pomp wordt dus steeds vervangen.
Het schijnt overigens dat er sinds kort dan eindelijk een pomp beschikbaar is waarbij het probleem zich niet meer voordoet.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

IkeV70 schreef: Zo dramatisch is het allemaal niet. De PIH heeft 1 hardnekkig probleem: De airco-compressor. Iets met electrische isolatie en olie die niet samengaan. Het lukt Volvo maar niet om die pomp betrouwbaar te krijgen. Er is, zolang ze het probleem niet opgelost hebben, een 100% coulance regeling. De pomp wordt dus steeds vervangen.
Het schijnt overigens dat er sinds kort dan eindelijk een pomp beschikbaar is waarbij het probleem zich niet meer voordoet.
Dat weet je dus pas over een aantal maanden. Dit zeiden ze bij de vorige 5 versies ook.

Persoonlijk zou ik met een boog om een D6 heen lopen. Als nieuwe of zeer jong gebruikte kun je nog volop gebruik maken van de garantie van de dealer, maar die wordt ook zo langzamerhand minder. En straks tegen eigen kosten even een pompje vervangen tegen meer dan 2000 euro wordt je ook niet vrolijk van. Zie echt teveel storingen met deze auto. Kan prima goed gaan, maar zeker ook in een (financieel) tranendal eindigen. Zou zelf het risico niet nemen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

We hebben 3 jaar lang een PIH gehad. Niet een keer buiten de beurt om bij de garage geweest en geen storingen hand.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4627
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gewoon lekker van genieten zou ik zeggen! Dat doe ik ook al 50K kilometer inmiddels. Ik heb de mijne destijds bewust niet bij de dealer gehaald, maar wel dealer onderhouden (scheelde toch 8K). En ja de airco compressor is een dingetje, maar wordt zoals gezegd door Volvo netjes onder 100% garantie vervangen. Bij mij houdt de laatste het nu al 9 maanden uit. En wat Edraket zegt is maar een mening van iemand die er zelf niet mee rijdt (no offence).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Precies om die reden heb ik na een jaar mn verlies genomen en weer lekker gaan dieselen. Heerlijke auto, heeft me nooit laten staan, maar de 2e aircopomp zat er weer aan te komen. Ik ken jou verder niet, maar ik werd gek van die meldingen. En wat doen de accu's na 6-7-8 jaar. Een nieuw accupakket kost 24 K volgens de dealer.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

IkeV70 schreef: Zo dramatisch is het allemaal niet. De PIH heeft 1 hardnekkig probleem: De airco-compressor. Iets met electrische isolatie en olie die niet samengaan. Het lukt Volvo maar niet om die pomp betrouwbaar te krijgen. Er is, zolang ze het probleem niet opgelost hebben, een 100% coulance regeling. De pomp wordt dus steeds vervangen.
Het schijnt overigens dat er sinds kort dan eindelijk een pomp beschikbaar is waarbij het probleem zich niet meer voordoet.
Dank! Geeft wat rust,

In hoeverre ben ik absoluut zeker van een eventuele vervanging onder garantie? Ik koop de auto bij een occasion center en breng de auto vanwege de afstand niet in onderhoud bij de dealer waar hij voorheen in onderhoud geweest is.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

360Degreez schreef:

Dank! Geeft wat rust,

In hoeverre ben ik absoluut zeker van een eventuele vervanging onder garantie? Ik koop de auto bij een occasion center en breng de auto vanwege de afstand niet in onderhoud bij de dealer waar hij voorheen in onderhoud geweest is.

Geen idee. Dat zou ik vantevoren even goed uitzoeken.
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

edraket schreef:
IkeV70 schreef: Zo dramatisch is het allemaal niet. De PIH heeft 1 hardnekkig probleem: De airco-compressor. Iets met electrische isolatie en olie die niet samengaan. Het lukt Volvo maar niet om die pomp betrouwbaar te krijgen. Er is, zolang ze het probleem niet opgelost hebben, een 100% coulance regeling. De pomp wordt dus steeds vervangen.
Het schijnt overigens dat er sinds kort dan eindelijk een pomp beschikbaar is waarbij het probleem zich niet meer voordoet.
Dat weet je dus pas over een aantal maanden. Dit zeiden ze bij de vorige 5 versies ook.

Persoonlijk zou ik met een boog om een D6 heen lopen. Als nieuwe of zeer jong gebruikte kun je nog volop gebruik maken van de garantie van de dealer, maar die wordt ook zo langzamerhand minder. En straks tegen eigen kosten even een pompje vervangen tegen meer dan 2000 euro wordt je ook niet vrolijk van. Zie echt teveel storingen met deze auto. Kan prima goed gaan, maar zeker ook in een (financieel) tranendal eindigen. Zou zelf het risico niet nemen.
Juist, 2K per drie maanden is niet echt in lijn met de bezuinigingen die ik, met de aanschaf van een batterijbak, voor ogen had :-)
Met wat zekerheid voor wat betreft het beschikbaar komen van een goede compressor en de coulanceregeling is het nog te overzien. Maar zonder zekerheid is het gewoon link..
Gebruikersavatar
Autowina
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
Locatie: Groningen

Ondanks 6 aircopompen heb ik de auto privé overgenomen. De auto bevalt namelijk nog steeds erg goed en is bij mij verder probleemloos geweest. De airco is steeds keurig onder garantie vervangen.
Vraag wel na hoe het met de ISG zit. Een deel is preventief onder garantie vervangen, maar er zijn ook veel auto's die nog met de oude ISG rondrijden. Het risico op problemen is dan groter.
Een goede onderhoudshistorie is dus wel belangrijk (ook voor de coulance op de aircopomp).

Ik ben enthousiast over de techniek. Binnenkort hebben wij twee plugin hybrides voor de deur staan: de V60 en een nieuwe XC60 T8.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
Gebruikersavatar
Autowina
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
Locatie: Groningen

Voor zover ik weet is vooral van belang dat de auto tot nu toe door een dealer onderhouden is.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12278
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een accu was is 2013 10k, die zullen vast goedkoper geworden zijn.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Autowina schreef: Ondanks 6 aircopompen heb ik de auto privé overgenomen. De auto bevalt namelijk nog steeds erg goed en is bij mij verder probleemloos geweest. De airco is steeds keurig onder garantie vervangen.
Vraag wel na hoe het met de ISG zit. Een deel is preventief onder garantie vervangen, maar er zijn ook veel auto's die nog met de oude ISG rondrijden. Het risico op problemen is dan groter.
Een goede onderhoudshistorie is dus wel belangrijk (ook voor de coulance op de aircopomp).

Ik ben enthousiast over de techniek. Binnenkort hebben wij twee plugin hybrides voor de deur staan: de V60 en een nieuwe XC60 T8.
Dank, ik heb wel het boekje ingezien maar verder geen gedetailleerde onderhoudshistorie kunnen inzien. Ik zal hier morgen nog even over bellen!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Gouwe schreef: Gewoon lekker van genieten zou ik zeggen! Dat doe ik ook al 50K kilometer inmiddels. Ik heb de mijne destijds bewust niet bij de dealer gehaald, maar wel dealer onderhouden (scheelde toch 8K). En ja de airco compressor is een dingetje, maar wordt zoals gezegd door Volvo netjes onder 100% garantie vervangen. Bij mij houdt de laatste het nu al 9 maanden uit. En wat Edraket zegt is maar een mening van iemand die er zelf niet mee rijdt (no offence).
Je hebt helemaal gelijk dat het slechts mijn mening is Gouwe. Maar wat ik ook zie is dat veel gebruikers de auto nieuw of bijna nieuw hebben gekocht. En zolang het allemaal onder garantie valt is het geen punt. Maar zo langzamerhand lopen de de D6-en uit garantie en dan is het echt eigen kosten. De D6 is een bovenmatig gecompliceerde auto, en dus kan er heel veel aan stuk. Die reparaties zijn vaak veel duurder dan bij een "normale"Volvo, al is het maar dat je er minder goed bij kun, en het aantal sleutel uren hoger is.
Zelf zou ik het risico niet nemen, maar dat is inderdaad gebaseerd op wat ik waarneem en niet op eigen ervaring met de auto. Wat ik wel weet dat als je regelmatig problemen hebt met een auto ik daar hoofdpijn van zou krijgen. En regelmatig een foutcode zou voor mij het rijplezier echt bederven. Ik weet ook dat er veel mensen zijn die dat allemaal niet zo boeit en doorrijdt totdat het begint te haperen, maar dat is aan mij niet besteed.

Ik vraag me oprecht af waarom mensen een D6 kopen buiten het kosten aspect. Het kan heel leuk zijn om van complexe nieuwe techniek te genieten zolang dat een daadwerkelijke verbetering geeft. Mijn D5 heeft dezelfde motor, maar is wel een heel stuk lichter en daarmee wat makkelijker rijdbaar. Tuurlijk is de elektrische modus leuk, maar zonder de auto tekort te willen doen is dit in mijn ogen meer een gadget dan dat het de wereld gaat redden of bijdraagt tot een significant betere auto. Zolang het risico wordt gedekt door garantie en de kosten door een 4% bijtellingsregeling evt in combintatie met zakelijke aftrek snap ik hem heel goed. Maar ik heb het vermoeden dat 360 degrees de auto prive rijdt, en dan liggen de kaarten er heel anders bij. Dan zou ik toch lekker in mijn diesel blijven tuffen en dan over een paar jaar op volledig elektrisch. Hybride, zeker icm diesel is nu een gepasseerd station, ben heel benieuwd of ze straks niet onder dezelfde regels worden geschaard als de diesels zonder elektra, en dan hoger worden belast, maar dat is natuurlijk koffiedik kijken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Ik zit er nu 3 jaar en 90.000 km in, na veel vooral software problemen in het begin gaat het de laatste 2 jaar wel beter met wat kleine probleempjes.
Ook ik zou privé nooit een V60 PIH kopen, risico voor dure reparaties liggen echt op de loer en buiten het feit dat ik het elektrisch rijden fantastisch vind is het nooit mijn ding geworden de V60, de prijs kwaliteits-verhouding vind ik gewoon niet goed genoeg.
Maar ook dit is uiteraard geheel persoonlijk.
Succes met je besluit!
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Ik sluit me aan bij de ervaringen van IkeV70, Gouwe en Autowina.

Zelf heb ik zeer recent een Engelstalig forumlid doorverwezen naar de dealer waar het onderhoud had plaatsgevonden om zo een kapotte aircopomp onder coulance te laten vervangen. Dat ging zonder problemen (besparing van bijna 2000 euro).

@edraket: ik heb de auto nu vanaf 2013 en heb (behalve de eerste 4 maanden) geen foutmeldingen gehad (muv de melding die aangeeft dat er sprake was van de level 1 melding van de airco). De auto is altijd rijbaar gebleven en biedt naast de elektrische modus ook ondersteuning van de D5, waardoor de auto snel oppakt en de geartronic nog beter gaat schakelen. Ik heb vaker in een XC70 met de 5 cilinder D4 gereden, maar dan merk je hoe prettig de elektrische ondersteuning aanvoelt in de PIH. Alsof je continue over alle trekkracht kan beschikken. Als je de moeite neemt om te pluggen kun je een goed verbruik halen. Als je dat niet gaat doen of hele lange afstanden rijdt, zou ik inderdaad een gewone diesel kopen... Maar de PIH is de ultieme Jekyll & Hyde auto. Bedeesd in Pure, een beest in Power.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Ik rijd de PIH nu 5 jaar en eigenlijk zonder problemen. In december gaat de auto naar privé. En een V60T8 is ook al 3/4 jaar in bestelling. Wordt 2e week van maart 2019 geleverd.
Als ik het forum zo lees zijn er een aantal PIH's die regelmatig problemen hebben en andere die eigenlijk nooit echte problemen hebben.
Hoe de verhouding ligt, zou ik niet kunnen zeggen. Degene die tevreden zijn hoor je over het algemeen het minst.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

@360Degreez: als ze de auto storingsvrij zouden maken, zou ik de koop laten doorgaan.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

edraket schreef:
Gouwe schreef: Gewoon lekker van genieten zou ik zeggen! Dat doe ik ook al 50K kilometer inmiddels. Ik heb de mijne destijds bewust niet bij de dealer gehaald, maar wel dealer onderhouden (scheelde toch 8K). En ja de airco compressor is een dingetje, maar wordt zoals gezegd door Volvo netjes onder 100% garantie vervangen. Bij mij houdt de laatste het nu al 9 maanden uit. En wat Edraket zegt is maar een mening van iemand die er zelf niet mee rijdt (no offence).
Je hebt helemaal gelijk dat het slechts mijn mening is Gouwe. Maar wat ik ook zie is dat veel gebruikers de auto nieuw of bijna nieuw hebben gekocht. En zolang het allemaal onder garantie valt is het geen punt. Maar zo langzamerhand lopen de de D6-en uit garantie en dan is het echt eigen kosten. De D6 is een bovenmatig gecompliceerde auto, en dus kan er heel veel aan stuk. Die reparaties zijn vaak veel duurder dan bij een "normale"Volvo, al is het maar dat je er minder goed bij kun, en het aantal sleutel uren hoger is.
Zelf zou ik het risico niet nemen, maar dat is inderdaad gebaseerd op wat ik waarneem en niet op eigen ervaring met de auto. Wat ik wel weet dat als je regelmatig problemen hebt met een auto ik daar hoofdpijn van zou krijgen. En regelmatig een foutcode zou voor mij het rijplezier echt bederven. Ik weet ook dat er veel mensen zijn die dat allemaal niet zo boeit en doorrijdt totdat het begint te haperen, maar dat is aan mij niet besteed.

Ik vraag me oprecht af waarom mensen een D6 kopen buiten het kosten aspect. Het kan heel leuk zijn om van complexe nieuwe techniek te genieten zolang dat een daadwerkelijke verbetering geeft. Mijn D5 heeft dezelfde motor, maar is wel een heel stuk lichter en daarmee wat makkelijker rijdbaar. Tuurlijk is de elektrische modus leuk, maar zonder de auto tekort te willen doen is dit in mijn ogen meer een gadget dan dat het de wereld gaat redden of bijdraagt tot een significant betere auto. Zolang het risico wordt gedekt door garantie en de kosten door een 4% bijtellingsregeling evt in combintatie met zakelijke aftrek snap ik hem heel goed. Maar ik heb het vermoeden dat 360 degrees de auto prive rijdt, en dan liggen de kaarten er heel anders bij. Dan zou ik toch lekker in mijn diesel blijven tuffen en dan over een paar jaar op volledig elektrisch. Hybride, zeker icm diesel is nu een gepasseerd station, ben heel benieuwd of ze straks niet onder dezelfde regels worden geschaard als de diesels zonder elektra, en dan hoger worden belast, maar dat is natuurlijk koffiedik kijken.
Je eerste deel begrijp ik goed. Zelf heb ik de mazzel dat ik zelf e.e.a kan uitlezen en twee goede vrienden heb die beiden een garagebedrijf hebben en ook redelijk specialistisch zijn op het gebied van elektronica. Diagnose en eventuele arbeid zijn in mijn specifieke geval dus geen probleem. Specialistische handelingen en het verkrijgen van onderdelen, al dan niet onder garantie, zijn wel een ding. Dit neem ik mee in de overweging.

Qua motivatie; Ik heb nu een VEA D4 die prima bevalt. De D4 had ik gekocht omdat ik een langdurige opdracht deed waarvoor ik elke dag 180km mocht rijden. Die opdracht is even geleden komen te vervallen en sinds kort maak ik veel korte ritten waarbij de motor niet eens de kans heeft om warm te worden. Dat is zonde, vooral met de EGR issues van de VEA's in het achterhoofd.

De korte ritten zou ik allen op elektro kunnen doen. Dan behoud ik de luxe van het incidenteel kunnen rijden van lange afstanden en het trekken van de caravan plus de flexibiliteit van een EV. Daarnaast helpen ook het laagtarief op de wegenbelasting en het feit dat de D6 lekker in de opties zit ;-)

Ik wil nog 5 jaar in deze auto blijven rijden en dan, afhankelijk van de financiële situatie, de eerste echte EV gaan kopen. De PIH is een mooie tussenstap.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

@360Degreez: Als ik je motivatie lees, zou de PIH goed passen.

Aanvulling: Ik heb de V60 (recent) naast een 2e hands Tesla. We gebruiken hem als 2e EV, voor het trekken van aanhangers, familiebezoek in het buitenland, maar ook om in de stad te kunnen parkeren. De Tesla is eigenlijk veel te breed.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”