Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4625
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Vanmorgen even met de V70 naar de dealer geweest. Complimenten gehad voor de mooie staat. Helaas wel een drietal injectoren die een niet te wissen storing geven. Even verder in de software gekeken, maar de injectoren zouden OK zijn. Monteur vermoedt dat het met de stekkers op de injectoren te maken heeft. Er schijnt een modificatie beschikbaar te zijn. Gaan we verder naar kijken als hij in februari voor een beurt gaat.

Vandaag de beide lenzen van de koplampen gereinigd. Wat een vervelende klus en het is me niet helemaal gelukt om tot het buitenste randje van de lens te komen. maar goed, we hebben weer zicht zeg maar. Ook even de bestuurdersstoel behandeld (gereinigd en gevoed). Zoals beloofd daarom even een paar foto's van de binnenkant.
Verder zal ik het hier zuiver houden en wel een topic starten in het V70 sub forum.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Gouwe schreef: Vanmorgen even met de V70 naar de dealer geweest. Complimenten gehad voor de mooie staat. Helaas wel een drietal injectoren die een niet te wissen storing geven. Even verder in de software gekeken, maar de injectoren zouden OK zijn. Monteur vermoedt dat het met de stekkers op de injectoren te maken heeft. Er schijnt een modificatie beschikbaar te zijn. Gaan we verder naar kijken als hij in februari voor een beurt gaat.

Vandaag de beide lenzen van de koplampen gereinigd. Wat een vervelende klus en het is me niet helemaal gelukt om tot het buitenste randje van de lens te komen. maar goed, we hebben weer zicht zeg maar. Ook even de bestuurdersstoel behandeld (gereinigd en gevoed). Zoals beloofd daarom even een paar foto's van de binnenkant.
Verder zal ik het hier zuiver houden en wel een topic starten in het V70 sub forum.
Strakke bak! Gefeliciteerd!!
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Mooie auto Gouwe!
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4625
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dank, ben hier verder gegaan om het hybride deel van het forum niet te vervuilen: viewtopic.php?t=80597&page=fst_unread
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4625
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Vandaag voor de derde maal in 2 dagen tijd weer de melding "hybride storing service vereist". Morgen weer even langs de dealer voor de diagnose. Ik gok op een compressor, nummer 4 als ik het goed heb in 2 jaar tijd. De laatste heeft het toch 53 weken volgehouden!! Volgens de dealer staat er voor mijn auto sowieso nog een actie open voor het vervangen van de compressor, dus deze wordt ook weer netjes onder coulance vervangen.
Je kunt zeggen wat je wil (en ik vind het ook allemaal echt heel vervelend), maar ik vind het wel bijzonder netjes dat Volvo zijn verantwoordelijkheid niet ontloopt en ons als berijder met het probleem laat zitten.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef: Vandaag voor de derde maal in 2 dagen tijd weer de melding "hybride storing service vereist". Morgen weer even langs de dealer voor de diagnose. Ik gok op een compressor, nummer 4 als ik het goed heb in 2 jaar tijd. De laatste heeft het toch 53 weken volgehouden!! Volgens de dealer staat er voor mijn auto sowieso nog een actie open voor het vervangen van de compressor, dus deze wordt ook weer netjes onder coulance vervangen.
Je kunt zeggen wat je wil (en ik vind het ook allemaal echt heel vervelend), maar ik vind het wel bijzonder netjes dat Volvo zijn verantwoordelijkheid niet ontloopt en ons als berijder met het probleem laat zitten.
Hoi Gouwe. Dan denk ik dat mijn exemplaar (revisie 4) er medio juni 2019 mee op zal houden. Net op tijd voor mijn trip naar het zonnige zuiden...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4625
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Vanmorgen langs de dealer. Compressor heeft inderdaad weer een isolatiefout, level 1. Medio mei komt pomp generatie 5 er in. Direct ook een jaarbeurtje + APK en reparatie van keyless LV afgesproken.
Vooraf even langs de vestiging van het schadebedrijf van dezelfde dealergroep geweest. Had op 3 plekken allemaal krassen op het dak. Ben bang dat ik bij het verwijderen van vogelpoep een paar pitjes in de washandschoen had en baalde van de krassen. Auto werd gelijk naar binnen gereden, monteur is een minuut of 20 bezig geweest en daarna was het dak weer strak. Kosten: helemaal niets. Mooi werk.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef: Vanmorgen langs de dealer. Compressor heeft inderdaad weer een isolatiefout, level 1. Medio mei komt pomp generatie 5 er in. Direct ook een jaarbeurtje + APK en reparatie van keyless LV afgesproken.
Vooraf even langs de vestiging van het schadebedrijf van dezelfde dealergroep geweest. Had op 3 plekken allemaal krassen op het dak. Ben bang dat ik bij het verwijderen van vogelpoep een paar pitjes in de washandschoen had en baalde van de krassen. Auto werd gelijk naar binnen gereden, monteur is een minuut of 20 bezig geweest en daarna was het dak weer strak. Kosten: helemaal niets. Mooi werk.
Balen van die krassen! Is die generatie 5 pomp wel zonder problemen?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4625
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

RoaldH schreef: ….. Is die generatie 5 pomp wel zonder problemen?
Wat ik bij de dealer begreep: helaas nee. Ook die hebben ze al weer terug gehad.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Gouwe schreef:
RoaldH schreef: ….. Is die generatie 5 pomp wel zonder problemen?
Wat ik bij de dealer begreep: helaas nee. Ook die hebben ze al weer terug gehad.
Dit gaat toch nergens meer over... Ik kan gewoon niet geloven dat Hella niet weet hoe ze een compressor moeten ontwerpen en dat Sanden niet weet hoe ze die moeten bouwen.
Dan moet het toch bijna fout gaan bij de montage en vulling van het systeem. Je zou denken aan een verkeerd koudemiddel en/of additief of vocht in het systeem.

Edit : Ze zijn ook aftermarket [link=https://www.auto-onderdelen24.nl/hella/10419980]niet heel goedkoop[/link] (€2153,38). Grappig is dat ze hier een werkspanning van 288V vermelden terwijl hij in de PIH op het 400V netwerk zou werken. Met een slag om de arm voor wat de juistheid van het onderdeel betreft ,is dit misschien wel het probleem ;-)
Laatst gewijzigd door Ronald op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef:
RoaldH schreef: ….. Is die generatie 5 pomp wel zonder problemen?
Wat ik bij de dealer begreep: helaas nee. Ook die hebben ze al weer terug gehad.
Pfff. Dat is balen.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

360Degreez schreef: Dit gaat toch nergens meer over... Ik kan gewoon niet geloven dat Hella niet weet hoe ze een compressor moeten ontwerpen en dat Sanden niet weet hoe ze die moeten bouwen.
Dan moet het toch bijna fout gaan bij de montage en vulling van het systeem. Je zou denken aan een verkeerd koudemiddel en/of additief of vocht in het systeem.
Een fatsoenlijke pomp maken is geen rocket sience, wel als deze dezelfde pasvorm moet hebben als V1.
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 679
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Gouwe schreef:
RoaldH schreef: ….. Is die generatie 5 pomp wel zonder problemen?
Wat ik bij de dealer begreep: helaas nee. Ook die hebben ze al weer terug gehad.
Wáá't, alweer!!
Ik was net zo tevreden met m'n V60.
Hoop werkelijk dat mijn pomp van oktober 2018 een lang leven beschoren zal zijn.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Als ze hem “gratis” blijven vervangen bij problemen, vind ik het best...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4625
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Afgelopen vrijdag heeft de auto een dagje bij de dealer mogen staan voor een jaarbeurt met APK, het vervangen van de keyless deurgreep LV en dus weer de airco pomp (uiteraard weer geheel onder garantie). Blijft toch altijd weer fijn om in je auto te stappen na zo'n beurt en te weten dat alles weer even goed is nagekeken en ververst. Overigens in bijna 170K nog geen enkel onderdeel van de remmerij vervangen, dat blijft toch het voordeel van een hybride.

Ondertussen ook samen met de accountant gekeken voor het naar privé halen van de auto. Ik heb een mooi bod via de ANWB en voor dat bod haal ik hem binnenkort naar privé. Omdat ik de auto dit jaar tot nu toe alleen zakelijk heb gereden betaalt de fiscus mooi een stukkie mee aan de afschrijving.
Voorlopig gaat de auto in ieder geval niet weg. Ik wacht rustig op een mooie XC90 of V90 T8 t.z.t.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Hoi Gouwe.

Mijn “jaarbeurt” staat voor medio juli gepland. De APK verliep afgelopen week zonder problemen. Inmiddels slechts 114K op de teller.
Aircopomp staat dan op het programma. De dealer heeft het over versie 9... die zou wel goed zijn. We zien het wel...
Ik heb alleen geen zin in een kapotte pomp als we in Zuid-Europa zijn. Dus blij dat er dan een nieuwe inzit.
Koop je wat anders voor je zakelijke ritten? Youngtimer, EV of zet je daarvoor de V60 in?

Tzt ruil ik hem ook om voor een XC60,V90 of XC90 met de T8...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Oh ja. Ik had vanwege agenda issues geen tijd voor de flush in Elst. Maar de dealer doet dat ook met de originele Volvo olie.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4625
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

RoaldH schreef: Koop je wat anders voor je zakelijke ritten? Youngtimer, EV of zet je daarvoor de V60 in?
Daar ben ik nog over aan het nadenken. Moet alleen wat sneller gaan denken nu :-). Gisteren de V70 op MP en vandaag al verkocht (het is een mooie auto maar zo snel had ik niet verwacht).

Voor de flush van de V60 ga ik nog naar GS.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef:
RoaldH schreef: Koop je wat anders voor je zakelijke ritten? Youngtimer, EV of zet je daarvoor de V60 in?
Daar ben ik nog over aan het nadenken. Moet alleen wat sneller gaan denken nu :-). Gisteren de V70 op MP en vandaag al verkocht (het is een mooie auto maar zo snel had ik niet verwacht).

Voor de flush van de V60 ga ik nog naar GS.....
Waarom heb je de V70 laten gaan?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4625
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Omdat ik die nodig had om de V60 dit jaar uitsluitend zakelijk te kunnen rijden. Met zijn allen pasten we niet in het Aygo'tje van moeders. Nu ik er uit ben dat de V60 blijft (en hoe ik dat moest regelen) mocht de V70 gaan, maar dat dat zo snel zou gaan had ik ook niet verwacht, en nee de prijs was zeker geen weggevertje.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”