Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Het kan ook goed de kabel/kabelboom van de keyless zijn. Die is uiteindelijk ook bij mij vervangen en sindsdien werkt het wel.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Klopt, die wordt dan ook incl. handgreep vervangen. Kosten iets van rond de 300,- euro.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Nog een klusje er bij voor de dealer vrijdag: de achterruit sproeier(leiding) lekt bij mijn voeten. Niet fijn, alle stekkers onder het stuur onder de zeepwater zooi...…… Ben heel benieuwd wat ze gaan vinden (en wat het kost om te repareren).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Even een update tussen de verhuis- en verbouwdrukte door: laadpaal is geïnstalleerd en werkt prima. Heerlijk om te kunnen laden zonder je af te vragen of deze misschien wel bezet is. Bij mijn vorige huis hadden we op een gegeven moment 4 auto's op één dubbele laadpaal en dan weet je het nooit zeker.

Auto is gisteren dus naar de garage geweest voor de 150K beurt en distririem, looprollen, multiriem en spanner. Tevens de keyless LA gerepareerd en de slang van de ruitensproeier achter gerepareerd, die bleek dus onder het dashboard gescheurd te zijn. Paar tientjes en het is weer gefixt.
Ook hebben ze de nieuwe xenon pitten die ik al had liggen er voor me ingezet, namelijk deze: https://www.well-done-xenon.nl/Philips- ... sion-4800K
Wat opvalt is de meer blauwe kleur t.o.v. de originele die denk ik na 150K wel wat minder aan het worden waren. We gaan het beleven tijdens de eerste rit in het donker. Destijds met de XC90 was het een wereld van verschil, die waren al paars aan het worden en één stond er al te knipperen.
Banden (Michelin CrossClimate+) zitten er nu 25K onder en hadden rondom nog 5mm. over. Ik gok er dus op dat ik er nog een 25K mee kan rijden en dat valt mij persoonlijk dan wat tegen, maar als ik de verhalen mag geloven dat sommige V60PIH rijders al na 25K de banden kaal hebben/hadden valt het ook wel weer mee misschien. Airco pomp gaf nog geen enkele storing. Dealer gaf mij aan dat Volvo deze netjes onder garantie zal blijven vervangen. Dat is toch een geruststelling.
Verder gelukkig geen bijzonderheden tijdens de beurt, dit was zo al weer duur genoeg.

Wat een heerlijke auto is het toch!! Over een paar weken heerlijk met de Holtkamper erachter richting het zuiden (nog geen idee waar heen, maar dat zien we nog wel).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Cem
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59

Waarom bij de 150k al de d-riem vervangen? Dit hoort bij 180k.
Volvo v60 PIH Summum my2015
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

CEM klopt, maar zoals ik in een vorige post aangaf loopt mijn auto vanaf 1 juli uit de 0% bijtelling. Voor mij betekent dat praktisch dat ik na die datum alleen nog maar BTW terugkrijg op alle autokosten. Door het voor 1 juli te doen krijg ik én de BTW én 42% via mijn IB terug en dat scheelt best. Met mijn huidige kilometrage kan ik nu weer 5 jaar vooruit, hoewel ik niet weet of ik er zo lang mee ga doen, maar dan zien we dan wel weer.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Cem
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59

Check
Volvo v60 PIH Summum my2015
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Gouwe schreef: Airco pomp gaf nog geen enkele storing. Dealer gaf mij aan dat Volvo deze netjes onder garantie zal blijven vervangen. Dat is toch een geruststelling.
Verder gelukkig geen bijzonderheden tijdens de beurt, dit was zo al weer duur genoeg.
Het is dus wel zaak de auto bij een dealer te laten onderhouden. Als je dit niet doet, hoe zal het dan met de garantie op de pomp zitten. Normaal onderhoud heeft daar verder geen invloed op lijkt me?!
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Tsjemp schreef: Het is dus wel zaak de auto bij een dealer te laten onderhouden. Als je dit niet doet, hoe zal het dan met de garantie op de pomp zitten. Normaal onderhoud heeft daar verder geen invloed op lijkt me?!
Geen idee, maar garantie op garantie hoeven ze volgens mij niet te geven. M.a.w. als ze onder garantie een pomp hebben vervangen hoeven ze dat niet nog een keer te doen dacht ik. Je auto dan niet bij de dealer laten onderhouden gaat je dan niet helpen in een eventuele goodwill/coulance discussie lijkt me.

Overigens kies ik zelf zeker met deze auto bewust voor de dealer (zelfs de ANWB gaf mij destijds bij een verzoek tot aankoopkeuring aan dat zij niet diep in de elektro techniek van deze auto kunnen kijken), of dat aan het eind van de rit echt duurder is waag ik ook zo maar te betwijfelen. Tuurlijk kan iemand anders het goedkoper, maar zij moeten ook leven is mijn mening.
Ook in mijn vak ken ik mensen die het voor de helft van mijn tarief doen, maar of dat hetzelfde (eind-)resultaat oplevert 8-)? Er is een mooie uitspraak over iets met betalen van nootjes en apen krijgen.

In ieder geval vind ik het een positief signaal van Volvo. Nu nog wel afwachten of ze het waar maken in het geval ik er weer mee te maken krijg....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Er zit allicht weer garantie op een nieuwe pomp. Over 13.000 km hoef ik pas voor een beurt. Kan nog 4 maanden denken:)
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Garantie op een reparatie is meestal maar 6 maanden...….. Mijn dealer biedt een Volvo jaarbeurt aan voor 249,- incl. een jaar Volvo Assistance, is misschien een optie?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Ik heb ook die aanbieding gehad, gezien mijn kilometrage .
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Na lange tijd weer eens een update. Still going strong met de D6. Airco pomp geeft na 10 maanden nog steeds geen enkele foutmelding, top dus, maar laat het wel elke 3 maanden preventief uitlezen door de dealer. Van het voorportier is nu het keyless overleden. Wacht ik even mee om te laten repareren tot na de jaarwisseling (zie hieronder de reden). Cross Climates bevallen mij nog steeds prima. Na 35K kilometer heb ik nog een ruim 4 mm over. Verwacht dus voorjaar/zomer te moeten vernieuwen.
Inmiddels het besluit genomen wat ik ga doen met de D6 nu de 0% bijtelling voorbij is. Ik ga vanaf januari alleen zakelijk rijden en koop er een auto voor privé naast. Ben nog in dubio of het een XC90 (classic), V70 (vanaf MY2012) of nog een D6 erbij wordt.
Laatst een proefrit gemaakt met een XC90 3.2; ik vond het helemaal niets: veel lawaai en weinig versnelling. Bovendien wilde de dealer niet meegaan in mijn bevindingen n.a.v. de proefrit: "We hebben de auto voorgekeurd en daaruit is niets gebleken". Ik voorzie dan een hoop gezeur achteraf. Daarna een D5 geprobeerd. Dat rijdt zoals het hoort, maar de auto zat onder de krassen en deuken/schaafplekken (jammer dat je dat nooit op de foto's ziet). Zou allemaal door die dealer netjes o.b.v. spotrepair gerepareerd worden, maar ik heb het daar niet zo op. Ook nog even een C70 geprobeerd, maar daar pas ik niet in: zit met mijn kop tegen het dak. Een V70 Polar+ lijkt me ook wel wat, maar weet niet of ik gelukkig wordt met een D2 (met powershift).... Heb nu een mooie D5 op het oog, maandag maar eens bellen en kijken. Hou jullie wel op de hoogte. Toch weer leuk zo'n zoektocht :-)
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

herkenbaar dat je naast deze d6 nog een d6 wilt, altijd hier ook bedacht en soms mooie voorbij zien komen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Cem
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59

Gouwe schreef: Na lange tijd weer eens een update. Still going strong met de D6. Airco pomp geeft na 10 maanden nog steeds geen enkele foutmelding, top dus, maar laat het wel elke 3 maanden preventief uitlezen door de dealer. Van het voorportier is nu het keyless overleden. Wacht ik even mee om te laten repareren tot na de jaarwisseling (zie hieronder de reden). Cross Climates bevallen mij nog steeds prima. Na 35K kilometer heb ik nog een ruim 4 mm over. Verwacht dus voorjaar/zomer te moeten vernieuwen.
Inmiddels het besluit genomen wat ik ga doen met de D6 nu de 0% bijtelling voorbij is. Ik ga vanaf januari alleen zakelijk rijden en koop er een auto voor privé naast. Ben nog in dubio of het een XC90 (classic), V70 (vanaf MY2012) of nog een D6 erbij wordt.
Laatst een proefrit gemaakt met een XC90 3.2; ik vond het helemaal niets: veel lawaai en weinig versnelling. Bovendien wilde de dealer niet meegaan in mijn bevindingen n.a.v. de proefrit: "We hebben de auto voorgekeurd en daaruit is niets gebleken". Ik voorzie dan een hoop gezeur achteraf. Daarna een D5 geprobeerd. Dat rijdt zoals het hoort, maar de auto zat onder de krassen en deuken/schaafplekken (jammer dat je dat nooit op de foto's ziet). Zou allemaal door die dealer netjes o.b.v. spotrepair gerepareerd worden, maar ik heb het daar niet zo op. Ook nog even een C70 geprobeerd, maar daar pas ik niet in: zit met mijn kop tegen het dak. Een V70 Polar+ lijkt me ook wel wat, maar weet niet of ik gelukkig wordt met een D2 (met powershift).... Heb nu een mooie D5 op het oog, maandag maar eens bellen en kijken. Hou jullie wel op de hoogte. Toch weer leuk zo'n zoektocht :-)
Hoeveel km ga je privé rijden? Je weet het natuurlijk niet maar als de mrb in 2021 vol tarief wordt dan is dat nog wel een dingetje als je weinig km maakt.
Volvo v60 PIH Summum my2015
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Je kan het ook andersom doen. Bestelautootje kopen voor de zakelijke km's. Weinig mrb. Daardoor kun je de V60 naar privé halen omdat je deze niet meer zakelijk gebruikt. Als dat na een paar maanden niet bevalt kun je altijd nog besluiten je D6 obv km vergoeding weer zakelijk te rijden ;)
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

@Paul; Nadeel van de D6 is toch wel de beperkte kofferruimte, niet dat ik hem kwijt wil, maar als gezinsauto voor erbij wil ik liever wat groter.

@Tsjemp: Omdat ik een auto voor het gezin nodig heb is een bestelauto geen optie.

@Cem: privé zal het 10-15K per jaar worden. Mijn vrouw en oudste kids crossen de overige km's (ca. 20K) met het Aygootje van moeders.

Maandag een proefrit gemaakt in een V70 D5. Prachtbak, maar twijfel of ik niet heel veel ga afschrijven als ik hem na 1 jaar toch weer wil verkopen (nadat ik de D6 naar prive heb gehaald...). Ik slaap er nog een paar nachtjes over. Mijn motto is altijd "als hij weg is, is hij niet voor mij".
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Precies de reden dat hij hier niet als tweede auto is gekomen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ben er nog niet uit. Loop wat te kloten met spreadsheets en scenario's, en zo. Gelukkig staat de V70 nog te koop. Zou die dan toch voor mij zijn :-)?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Welke uitvoering is die V70?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”