Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tja, met rommel rijdt je het profiel wel eerder schoon.
Dat cuppen houdt mij tegen om over te stappen op dergelijke banden.
Ik heb Dunlop wd5 voor de winter en die voldoen prima, heb ze eerder gehad op een V70 en ook daar deden ze het erg goed.
De nieuwe Alpin 6 van Michelin schijnt op dit moment de te kloppen band te zijn.
Ik vind de velg helemaal niet verkeerd staan voor de winter, ook makkelijk schoon te houden.
Ik ga vanavond wisselen, ik heb al een aantal morgens het gras hier wit van de nachtvorst, gister bakken met regen en voordat je er erg in hebt rijdt je met 4mm zomerband door een hagelbui.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik vond hem er anders zojuist (dik uurtje geleden) heel netjes bijstaan op de 20 duimers. 😎😎 Die "ieligheid" is inbeelding omdat je 22" "gewend" bent. Maar ook op 20" staat ie stoer te wezen aan de thuislader.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Tja dat laden, hij wordt momenteel meer privé (honden transport) dan zakelijk gebruikt en dus is de auto veel aan de lader te zien. Ik heb het geluk dat ik op de fiets naar mijn kantoor kan en heel veel overleggen met een VC set aldaar kan doen. Ielig is een subjectief begrip :-). We hebben nog een maandje of 3-4 om na te denken over het vervolg: CC+ monteren op de 22 inch, Pirelli 4-seizoenenband op de 22 of gewoon een Michelin zomerband en de 20" bewaren voor de volgende winter. Zit nu nog zo'n 6-6,5 mm op.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Afgelopen zaterdag met het nieuwe setje wielen langs de bandenboer. Meende toch een lichte trilling achter te voelen (en daar houd ik niet van). Bleken beide wielen achter nog best veel onbalans te hebben. Nu gefikst en dat rijd weer helemaal trillingvrij zoals het hoort. Binnenkort maar eens even een update van de ervaringen en vergelijking met de D6 maken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Na een half jaar maar eens de ervaringen met de XC90 op een rijtje gezet. Ik heb de auto een half jaar geleden gekocht. Destijds bij de introductie tegen mijn vrouw gezegd dat dat best de opvolger zou mogen zijn van de XC90 die we toen hadden. Wat een bak. Zij was het er helemaal mee eens. Ik heb de originele informatiebrief en brochure die veel mensen per post kregen toegestuurd nog ongeopend in de kast (een tweede exemplaar heb ik natuurlijk helemaal gespeld). Eerder dan ik had gedacht heb ik de stap kunnen zetten maar er kwam ook wel een buitenkansje voorbij….

Voor de huidige XC90 heb ik ruim drie jaar en 80K km’s in een V60 D6 gereden. Wat een heerlijke wagen was dat en ik heb met pijn in het hart afscheid genomen. Tuurlijk ook ik heb last gehad van de aircopomp perikelen, de ISG en het keyless systeem, maar overall was de V60 wel 50% per km goedkoper in het onderhoud dan de XC90 daarvoor en het hybride rijden is mij toen al heel goed bevallen. 320PK met Polestar onder de kont en toch met een gemiddeld verbruik van bijna 1:30. Super snel als het een keertje moest en super stil in de bebouwde kom. De D6 was helemaal vol met alle opties behalve een S/K dak en dat was ook nodig want dat ding zat mijn hoofd lelijk in de weg. Maar goed naar 3 jaar begon het te kriebelen en ben ik gaan zoeken naar een XC90. Uiteraard moest dat weer een hybride worden. De D6 was binnen 2,5 uur verkocht via MP.

De Momentum uitvoering zat in vergelijking met de D6 naar mijn mening een beetje karig in de uitrusting. De Inscription heeft naar mijn smaak iets teveel chroom. Een R-design moest het worden dus.
Belangrijkste zaken die er op moesten zitten waren de ACC en volledig elektrisch verstelbare stoelen met uitschuifbaar zitvlak. Een goede audio installatie (B&W) is leuk (ik zit in het vak), maar in de auto geniet ik nog meer van de rust door even geen geluid om me heen, dus dat was geen harde eis. Verder is een T8 sowieso niet echt karig wat uitrusting betreft. Dat de auto volledig dealer onderhouden moest zijn is voor mij een no brainer. Garantie is voor mij geen must have, dus import (vaak genoeg gedaan) of gewoon uit de handel (net als de D6) was een optie.

In Duitsland een mooie zwart R-design uit 2016 gezien. Prijs, uitrusting en onderhoud waren OK, alleen had (en heb) ik het verschrikkelijk druk met werk, stond de auto in Neurenberg en was een auto invoeren over de weg dankzij corona op dat moment heel lastig. In België wezen proefrijden en ook in Nederland met een blauwe (opvolger van mijn D6). Echt mooie kleur, maar beide auto’s konden me niet overtuigen en op prijs kwamen we er ook niet uit. Wel werd duidelijk dat luchtvering ook op de must have lijst moest. En toen kwam mijn T8 opeens voorbij. Ook hier prijs, uitrusting en onderhoud OK, kleur ook, alleen was het mij niet duidelijk of er ACC op zat.
Via de dealer begreep ik dat dat achteraf inclusief PA met een SW update alsnog was te regelen. Alleen BLIS / CTA zijn niet mogelijk en die opties waren op de D6 wel heel handig gebleken. De auto proefgereden, nog een beetje korting gekregen (daar heb ik mijn vrouw voor die is daar heel goed in), afgerekend, verzekering gebeld en terug naar huis gereden. Missie geslaagd!

Na een half jaar een 15K kilometers ben ik nog steeds heel blij en dankbaar dat ik zo’n auto mag rijden.

Minpunten:
- Met stip op 1 de schakelflippers! Wat een nutteloze ondingen zijn dat! Ik rijd niet voor niets een automaat en door de vorm en afmeting tik ik ze regelmatig aan. Gevolg: motor start terwijl ik in Pure zonder uitstoot door het dorp probeer te rijden. Dat stuur gaat er nog een keer uit en dan heb ik gelijk ook weer stuurverwarming (wat op de D6 zo’n heerlijke optie was).
- Het is een grote bak en zeker niet zo strak te rijden als de D6. Gelukkig rijdt het met luchtvering wel veel strakker dan mijn XC90 MY07. Dat was echt een zeecontainer.
- Het zachte “tokkelen” van de luchtvering op klinkerwegen. Doet echt afbreuk aan de totale beleving van de auto, maar ik heb me laten vertellen dat het risico bestaat dat dit probleem ook met nieuwe luchtvering blijft bestaan.
- Het selecteren van de persoonlijke rijmodus, waarom kan je dat niet gewoon als standaard instellen? Nu moet ik telkens na het starten aan het wieltje draaien en de stand selecteren. Of zie ik iets over het hoofd?
- De response van het touchpaneel. Ik vind het te traag en je moet soms meerdere keren drukken.
- De PA ben ik nog niet helemaal kapot van. Hij corrigeert voortdurend en te schokkerig en dat zorgt voor continue beweging in de koets (wat ik niet prettig vind).

Pluspunten:
- De ruimte (met zijn zessen en tegenwoordig een hond erg prettig)
- De uitstraling (het komt anders over dan een X5/ML, etc.) en het design
- De luxe en het comfort, rust en snelheid. Apple carplay is een heerlijke optie (jammer dat het niet draadloos kan)
- De stoelen en de B&W installatie. Beide zijn meer dan top
- Het verbruik ligt op dit moment gemiddeld op 1:18 (doel is 1:20)
- Nog geen onverwachte kosten of storingen gehad (anders dan 1 TPMS sensor)

Al met al ben ik nog steeds erg blij met de auto en denk ik er over om deze minstens 5 jaar te blijven rijden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Tja Christiaan. Ik snap je keuze wel als je een groot gezin hebt en een hond. Zelf neig ik naar de V60T8 (of de XC60T8 als de ruimte nodig heb). Dan zal ik mijn vader ook bewegen de S70d om te ruilen voor een M3LR (we delen deze auto omdat ze veel in het buitenland zitten)...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ha Roald, de oudste 2 zijn het huis vanwege studie al uit maar door de keuze voor de XC90 kon de tweede auto de deur uit. Moeten we met zijn allen nog een keer weg dan kan dat tenminste. Help me even op weg: een M3LR wat is dat? Ah even googlen: Tesla 3 long range... V60/V80 T8 waren boven budget, maar sluit niet uit dat dat een kanshebber is voor de volgende of ik ga gelijk voor een P8. Maar goed zoals ik al schreef, wil deze maar gewoon eens een jaar of 5 gaan rijden (is de afschrijving ook nog te overzien).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef: 28.11.2020 - 11:18 Ha Roald, de oudste 2 zijn het huis vanwege studie al uit maar door de keuze voor de XC90 kon de tweede auto de deur uit. Moeten we met zijn allen nog een keer weg dan kan dat tenminste. Help me even op weg: een M3LR wat is dat? Ah even googlen: Tesla 3 long range... V60/V80 T8 waren boven budget, maar sluit niet uit dat dat een kanshebber is voor de volgende of ik ga gelijk voor een P8. Maar goed zoals ik al schreef, wil deze maar gewoon eens een jaar of 5 gaan rijden (is de afschrijving ook nog te overzien).
Ja, ik zit ook op het Tesla forum, al is dat de laatste tijd minder plezierig. En zo leuk als hier wordt het niet. Dus ik gebruik ook de afkortingen. De M3 is niet het sportieve model van BMW maar inderdaad de Tesla Model 3 Long Range. Maar dat had je al gezien. Waarom toch een downgrade naar de Model 3... Nou na een update in 2019 is de supercharge snelheid flink verlaagd. Hierdoor duurt de reis van Utrecht naar Bergerac ruim 14 uur (4 uur laden) vroeger was dit 1,5 uur minder... Een Model 3 hoeft minder dan 2 uur te laden.

Mijn ouders pakken voor dit soort trips dus de BMW X5 3.0d (en winnen minimaal 3 uur).
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

De XC90 bevalt nog steeds buitengewoon goed. Op de al eerder genoemde TPMS sensor na 22.000 km nog geen enkel probleem tot nu toe.
Had al eerder gemeld dat de huidige winterbanden om de R-design me uitermate slecht bevallen. Veel lawaai, veel onderstuur en gewoon niet strak rijden. Heb nog de 22 inch velgen liggen met versleten banden. Zag nu dat ze bij kwikfit 10% korting hebben op de Michelin Cross Climate. Scheelt bij 4 banden toch 100 euro. Actie loopt nog t/m 14/2 dus heb nog een paar dagen om de knoop door te hakken als ik die korting wil meepakken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Nou de knoop doorgehakt. Net de CC SUV besteld bij de fastfitter. Zaterdag a.s. monteren en dan gaan we het ervaren. Wat ik met de 22 inch velgen ga doen bedenk ik over een paar maanden wel weer.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

De Michelins liggen er sinds een paar uur onder. Eerste indruk: veel stiller en hij stuurt scherper/directer dus veel minder wollig. Kortom vooralsnog een goede keuze naar het lijkt. Vanmorgen trouwens eerst nog even naar de dealer. Linker achterportier wilde sinds vorige week niet open en vandaag kwam daar het rechter achterportier bij. Direct geholpen en na een reset werkte alles weer zoals het hoort. Ik ben blij met zo'n dealer (Broekhuis Harderwijk) die dit soort service verleend (en dat ook nog kosteloos doet).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef: 13.02.2021 - 17:00 De Michelins liggen er sinds een paar uur onder. Eerste indruk: veel stiller en hij stuurt scherper/directer dus veel minder wollig. Kortom vooralsnog een goede keuze naar het lijkt. Vanmorgen trouwens eerst nog even naar de dealer. Linker achterportier wilde sinds vorige week niet open en vandaag kwam daar het rechter achterportier bij. Direct geholpen en na een reset werkte alles weer zoals het hoort. Ik ben blij met zo'n dealer (Broekhuis Harderwijk) die dit soort service verleend (en dat ook nog kosteloos doet).
Vind je de CC SUV beter dan de Nokians? Ik merk toch wel wat verschil tussen de Conti AllSeasonContacts onder de 500e en de winterbanden onder de V60. Onder de 500e waren de CC’s niet leverbaar in 205/45R17 :(.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Veel slechter dan de Nokians kon in mijn beleving niet :-). Zat nog zeker 5,5 mm op maar van mij mochten ze de afval container in. Veel lawaai, wollig sturen en matige grip op nat wegdek. Voelde op een bepaald moment de auto op een klaverblad met nat wegdek gewoon over de voorwielen wegglijden en dat gaf geen vertrouwen en was uiteindelijk ook de druppel. Nee een CC is geen winterband, maar is voor de NL'se omstandigheden op alle fronten de betere keuze dan een winterband in mijn beleving en als ik de testen moet geloven.
Ik was gewoon klaar met de Nokians en had op basis van de ervaringen met de D6 vertrouwen in de Michelins. Zoals ik al schreef zijn ze veel stiller (echt waanzinnig wat een verschil m.n. in Pure binnen de bebouwde kom) en het stuurt allemaal scherper. Kortom ik ben er blij mee.

Wat ik wel jammer vind is dat de fastfitter het presteert om ipv de gevraagde 2.9 bar rondom de auto mee te geven met vier verschillende luchtdrukken van 2.5 tot 3.2 bar en als je er niet met je neus bovenop staat ze de wielen rustig met 160NM zouden vastzetten en als je daar dan wat van zegt ook nog zeggen dat moet bij elke Volvo en zeker bij een bak als een XC90..... De monteur vond het wel een hele mooie bak (en dat ben ik met hem eens natuurlijk :-) )
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Vandaag de draadloze apple carplay adapter besteld: https://cplay2air.com/
Vond het telkens bekabeld aansluiten een beetje onhandig en het bakje onder de armsteun is niet heel groot dus kabel stond al gauw onder spanning.
Kleine 2 weken wachten en dan zou hij binnen moeten zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gisteren de carplay adapter ontvangen. Eerste indruk is dat het werkt, maar moet nog verder testen. Weergave spotify lijkt anders dan via de kabel (minder laag, meer mid hoog en hoog meer versmering) en dat hoor je wel op de B&W installatie. Ga ik nog even verder mee testen. Wel fijn dat je nu geen kabel hoeft te prikken. Vandaar net ook maar de oplader die hier op het forum voorbij kwam besteld: https://nl.aliexpress.com/item/10050018 ... hweb201603_
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Na 8 dagen vandaag de lader ontvangen:
IMG_7280.jpg
IMG_7279.jpg
IMG_7278.jpg
IMG_7277.jpg
Netjes ingepakt en bij bestellen even opletten of je het juiste type hebt besteld want volgens de leverancier zou er kleur verschil zijn tussen de verschillende Volvo modellen.
Na installatie geen prik. Eerste bestelling op Alie ooit en gelijk problemen? Bleek de zekering van de 12V aansluiting doorgesmolten te zijn. Even de zekering van de 12V aansluiting achterin geleend en hij werkte zoals het hoort.
Nu even aankijken of de eierphone niet te warm wordt of zo. Ik heb er 42 euro nog wat voor betaald incl. verzendkosten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

En de volgende bestelling wordt een stofdoekje :-D
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Als de zon weer gaat schijnen ga ik lekker weer eens met de binnenkant aan de slag inderdaad Jeroen. Met de dagelijkse wandelingen met de hond in het bos heb je alleen na 1 dag de auto al weer vol met zand helaas. Als je goed kijkt zie je dat de vloermatten er vol mee liggen :-)
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef: 20.03.2021 - 18:25 Als de zon weer gaat schijnen ga ik lekker weer eens met de binnenkant aan de slag inderdaad Jeroen. Met de dagelijkse wandelingen met de hond in het bos heb je alleen na 1 dag de auto al weer vol met zand helaas. Als je goed kijkt zie je dat de vloermatten er vol mee liggen :-)
Ik ga toch niet aan de CC’s. Van een forumlid op het Tesla forum, kreeg ik een vrijwel nieuwe set Pilot Sport 4’s in 235/45/18 voor een flesje wijn aangeboden...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef: 20.03.2021 - 15:52 Na 8 dagen vandaag de lader ontvangen:
IMG_7280.jpgIMG_7279.jpgIMG_7278.jpgIMG_7277.jpg

Netjes ingepakt en bij bestellen even opletten of je het juiste type hebt besteld want volgens de leverancier zou er kleur verschil zijn tussen de verschillende Volvo modellen.
Na installatie geen prik. Eerste bestelling op Alie ooit en gelijk problemen? Bleek de zekering van de 12V aansluiting doorgesmolten te zijn. Even de zekering van de 12V aansluiting achterin geleend en hij werkte zoals het hoort.
Nu even aankijken of de eierphone niet te warm wordt of zo. Ik heb er 42 euro nog wat voor betaald incl. verzendkosten.
Mooie lader!
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”