Hoi,
Ik heb een XC 40 , nu juist 2 jaar oud, juist 20.000 km op de teller.
Ik ben getakeld en nu blijken de koppelingsplaten en het vliegwiel versleten te zijn..... (eerst verbrande rubbergeur, nadien bij schakelen heel hoog toerental)
Ik heb wat opgezocht over koppelingsplaten en vliegwielen, ik ben helemaal geen techneut, maar ik vind het toch wel erg raar dat ze zo snel kapot zijn.
Ik heb geen caravan getrokken, ik rijd al jaren met een handgeschakelde auto, er rijdt niemand anders met de auto, idd wel veel in stadsomgeving en korte afstanden, maar dit euvel is wel erg snel.
Blijkbaar valt dit niet meer onder de garantie, maar ze kunnen met ook geen garantie geven dat het terug gaat gebeuren over 20.000 km.
Ze geven een jaar garantie op nieuwe onderdelen, dus ik moet eigelijk heel de boel betalen,
Iemand nog zulke ervaring?? Er hangt een stevig prijskaartje aan het herstel.
Kan dit een fabrieksfout zijn????
Een Belgische volvofan ( tot nu toe toch )
Elly
koppelingsplaten kapot
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
@sonn_XC40,
Als je auto nog maar net over de 2 jaar is, en je hebt trouw je onderhoudsbeurten door een Volvo dealer laten doen, is er mogelijk nog een coulance regeling. (buiten de garantie periode) Leg dat maar eens voor aan je dealer, en werkt die niet mee, dan kun je altijd nog Volvo Nederland (of in jouw geval Volvo België) aanschrijven. Sterkte.
Als je auto nog maar net over de 2 jaar is, en je hebt trouw je onderhoudsbeurten door een Volvo dealer laten doen, is er mogelijk nog een coulance regeling. (buiten de garantie periode) Leg dat maar eens voor aan je dealer, en werkt die niet mee, dan kun je altijd nog Volvo Nederland (of in jouw geval Volvo België) aanschrijven. Sterkte.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Normaal gesproken mag de koppeling en het vliegwiel niet na 20.000 km kapot zijn. Dan moet er haast een productiefout in zitten of heeft u continu met een slippende koppeling (linkervoet veelal op het koppelingspedaal laten rusten?) gereden. Ik zou het zeker aankaarten bij de dealer of de importeur.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6930
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Conformiteitsbeginsel ?
https://www.conformiteit.nl/conformitei ... antie.html
https://www.conformiteit.nl/conformitei ... antie.html
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Dit mag niet gebeuren na 20.000 km. Ik zou hier zeker werk van maken en als eerste Volvo Belgie aanschrijven. Als dat niet werkt zou ik de Belgische consumentenbond inschakelen.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30.04.2007 - 20:11
Ik ken best voorbeelden waarbij koppelingen al na een paar 100 kilometer weer aan gort zijn, het zijn gewoon verslijtdelen. Maar bij normaal gebruik is 20.000 wel weinig hoewel bij veel stadsgebruik, verkeerde afstelling van de koppeling en mss. ook wel verkeerde bediening sluit ik het niet uit.
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Zelfs bij veel stadsgebruik....Blackflash schreef: ↑19.08.2021 - 14:01Ik ken best voorbeelden waarbij koppelingen al na een paar 100 kilometer weer aan gort zijn, het zijn gewoon verslijtdelen. Maar bij normaal gebruik is 20.000 wel weinig hoewel bij veel stadsgebruik, verkeerde afstelling van de koppeling en mss. ook wel verkeerde bediening sluit ik het niet uit.
Tenzij er met de voet op het pedaal wordt gereden.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.10.2017 - 10:35
Ik heb op een ander forum hier ook iets van gelezen. Probleem met de koppeling en het hydrolisch pompje. Blijkt nu veroorzaakt te worden door een te grote axiale speling op de krukas. In België zijn er 2 gevallen gekend.
Volvo XC60 B4 R-design 05/2022
Volvo XC40 T3 Geartronic Inscription 05/2020
Volvo V60 D3 Geartronic Dynamic 10/2017
Volvo XC40 T3 Geartronic Inscription 05/2020
Volvo V60 D3 Geartronic Dynamic 10/2017