Internetconnectie met iPhone

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Jackflash27
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 04.06.2014 - 17:12

Hallo,
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe XC40. Prima tevreden over, alleen ondervind ik wat problemen met de internet verbinding. Liefst doe ik dat via Wifi. Ik heb een hotspot geactiveerd op mijn iPhone, echter de Volvo pikt die pas op als ik de hotspot eerst deactiveer en vervolgens weer aanzet op mijn iPhone. Dat moet ik elke keer doen als ik de auto opnieuw gebruik. Ik dacht, dan maar eens via bluetooth proberen. Activeren internet verbinding bij instellingen in Volvo menu aangepast. Dat lijkt prima te werken, ook de Bluetooth verbinding op mijn iPhone is gelinkt aan de Volvo. Echter bij het gebruik van bijvoorbeeld de weer app, of andere internet toepassingen, kan er geen verbinding worden gemaakt. Deze lijkt dus heel onstabiel, of helemaal niet te werken.

Iemand tips voor hoe ik een stabiele internet verbinding kan maken (liefst via wifi), zonder mijn telefoon steeds te moeten activeren?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Koop een losse data sim en gebruik deze in de auto in de eventueel aanwezige simkaart houder, anders een losse dongle.
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Je telefoon ontkoppelen een opnieuw koppelen. Wifi uitzetten bij Communicatie in Sensus. Onder Bluetooth in Sensus intentieconnectie aanvinken. Dan zou het moeten werken.
Jackflash27
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 04.06.2014 - 17:12

-KJ- schreef: 01.08.2021 - 10:46 Je telefoon ontkoppelen een opnieuw koppelen. Wifi uitzetten bij Communicatie in Sensus. Onder Bluetooth in Sensus intentieconnectie aanvinken. Dan zou het moeten werken.
Thanks, ik ga het morgen proberen. Ik neem aan dat de hotspot wel aan moet blijven op de iPhone in dit geval?
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Ja, idd. De (oude) wifi connectie van de auto de-activeren. Bluetooth connectie aan, hotspot ook aan, dat zou mieten werken.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Jackflash27
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 04.06.2014 - 17:12

Dit lijkt te werken, maar dan heb ik dus internet connectie via bluetooth en niet via wifi. Wifi is volgens mij wel sneller en stabieler, maar als dit werkt kan ik ermee leven. Ik had dat in het begin ook eens geprobeerd, maar toen was de bluetooth verbinding heel traag en werkte soms helemaal niet (alles bleef laden zonder verbinding te maken).
Verbinding via wifi (hotspot delen met Volvo en verbinding dus wifi ipv bluetooth) werkt dus niet zonder bij elke rit opnieuw de hotspot te moeten activeren op de phone?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Jackflash27 schreef: 11.08.2021 - 16:15 Dit lijkt te werken, maar dan heb ik dus internet connectie via bluetooth en niet via wifi. Wifi is volgens mij wel sneller en stabieler, maar als dit werkt kan ik ermee leven. Ik had dat in het begin ook eens geprobeerd, maar toen was de bluetooth verbinding heel traag en werkte soms helemaal niet (alles bleef laden zonder verbinding te maken).
Verbinding via wifi (hotspot delen met Volvo en verbinding dus wifi ipv bluetooth) werkt dus niet zonder bij elke rit opnieuw de hotspot te moeten activeren op de phone?
Correct voor zover ik weet; is een apple-dingetje :-(

Maar via Bluetooth werkt het perfect en in mijn optiek snel genoeg.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “XC40”