Probleem microfoon XC40 P8

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
PTiebosch
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03.02.2021 - 18:38

Gisteren mijn nieuwe XC40 P8 in ontvangst genomen. Op zich zeer tevreden met de auto, echter heb ik een probleem met de microfoon dat ik niet weet te verklaren. Wellicht een software probleem.

De microfoon werkt niet bij het bellen (ik ben dus niet te verstaan), hey google wordt niet herkend, een adres inspreken gaat niet. Handmatig google assistance activeren lukt wel, het symbooltje verschijnt en ik probeer iets in te spreken maar het symbooltje verdwijnt en dat was het dan. Kortom de microfoon doet het niet zou je zeggen. Echter ook een keer geprobeerd het midden display uit te zetten, hetgeen lukte, en surprise de microfoon werkt en ik kan ook bellen, etc. Opgelost denk je dan. Kom ik een half uur later weer in de auto, werkt het weer niet???? Ook krijg ik de midden display niet meer uit. Ook krijg ik nu om de zoveel seconden een piep tijdens het luisteren naar muziek dat lijkt op het activeren van google assistance.

Herkend iemand dit probleem en weet je een oplossing?

Ik hoor het graag.

Peter
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4621
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gefeliciteerd met je P8 en ik zeg: rechtsomkeert naar de dealer en even vragen of ze er naar willen kijken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3067
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Inderdaad, zoals je het omschrijft Peter zit er iets niet goed.
Moet vast opgelost kunnen worden.

En dan fijn gaan genieten van de nieuwe auto!
Gefeliciteerd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

PTiebosch schreef: 03.02.2021 - 21:02 Gisteren mijn nieuwe XC40 P8 in ontvangst genomen. Peter
Veel succes met je nieuwe P8, Peter. Ga ff langs je dealer, om die kleine irritatie op te lossen. Veel plezier met de P8, en veilige kilometers. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
PTiebosch
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03.02.2021 - 18:38

Bedankt voor de reacties.

Vandaag langs de dealer gegaan. Systeem opnieuw opgestart en het werkte weer. Echter ik kan weer terug want het probleem blijft zich herhalen. Heb nu het systeem al diverse keren moeten herstarten. Inmiddels is het zover dat ook na een herstart de microfoon niet werkt.

Lijkt mij een bug in de software. Ik ga het wel horen.

Maar de auto rijdt als de brandweer. Top
Deborah
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 07.01.2021 - 13:42

UIt nieuwsgierigheid: doe je dat herstarten van het systeem zelf?

Deborah
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Deborah schreef: 05.02.2021 - 12:14 UIt nieuwsgierigheid: doe je dat herstarten van het systeem zelf?

Deborah
Ja.....de ‘home knop’ lang (20: sec of zoiets) ingedrukt houden. Niet schrikken, soms geeft het een luide tik.....
C40 Ultimate Twin
PTiebosch
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03.02.2021 - 18:38

Update: Mijn dealer (Van Roosmalen in Den Bosch) heeft de twee problemen die ik ervaarde perfect opgelost door de software gedeeltelijk opnieuw te installeren. Ik ben zeer tevreden. Hiernaast heeft Care by Volvo mijn abonnement aangepast naar het prijspeil dat sinds kort geldt (prijsaanpassing door Volvo). Dank, ik ben een blije nieuwe Volvo rijder. Top
Plaats reactie

Terug naar “XC40”