Twee vraagjes van mij

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 493
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Deborah heeft wel degelijk een punt. Wanneer je je auto via de Volvo on Call app hebt gekoppeld en je hebt in de auto de smartphone gekoppeld, staat in de Volvo ID-app nog steeds dat die niet gekoppeld is aan een Volvo ID. Het betreft extra functionaliteit bovenop die in de Volvo on Cal app. De Volvo ID app in de auto is een intermediair tussen applicaties van derden en je auto of voor bijv. het digitale onderhoudsboekje. Voor de standaard functionaliteit van VOC hoef je Volvo ID in de auto niet te configureren. die kan op "niet gekoppeld" blijven staan. Wil je gebruik kunnen maken van diensten die niet via de VOC-app op je smartphone gaan, moet je de Volvo ID in je auto wel configureren.
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 493
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

OGA244 schreef: 31.01.2021 - 10:56 Ik geef je per pb de richting aan, zou evt 'n koppeling van je ID met on call voor je kunnen maken maar je lijkt mi niet te snappen wat je allemaal precies besteld hebt gezien je vragen, lees de owners manual dan eerst maar goed..
Ik haak verder af..
Laat die owners manual nu net niet uitblinken in duidelijkheid. Er staat in dat je met je Volvo ID toegang krijgt tot "diverse diensten". vervolgens wordt er over de VOC app gesproken waardoor het lijkt alsof het koppelen van een ID aan de auto noodzakelijk is voor de werking van VOC, terwijl het koppelen juist gaat over extra diensten die niet in de VOC app zitten. Welke diensten dat precies zijn staat dan weer nergens opgesomd. Men verwijst naar http://volvocars.com om te bekijken om welke diensten het gaat. Probeer het daar maar eens te vinden.
Gebruikersavatar
MrBubbles
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 21.05.2019 - 02:08
Locatie: Houten

Goede morgen allemaal.!!!!!
Aflevertijd 8 januari 2024

De V60. Core, B3 , Automaat .735 Silver Dawn, 17″ 5-Y-Spaaks,R7D0 City , Lighting, 645 Full-ledkoplampen, 879 Geavanc. interieurverlichting, 016 Mistlichten, 065 koplampreinigingsinst., Driver Assist, 132 Intellisafe Assist, 603 Intellisafe Surr.(April 2023 met BLIS), Climate, 752 , 011, 869 Stuurverwarming, , 790 Park Assist Camera, , 691, achter en voor , Driver Awareness, 179 , Trekhaak 13 Polig inklapbaar.


Wie mein sgrijfvouten fint mag se houwe
Deborah
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 07.01.2021 - 13:42

Dankjewel Dimitripb. Nu heb ik antwoord op mijn vraag.
Fijne dag!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat ID is idd noodzakelijk om aan je aan on call te koppelen, on call lijkt mij dus niet te werken daar je er zelf vanuit gaat dat je alleen met het ID bestemmingen (zonder on call) naar de auto kunt sturen of werkplaats afspraken kunt maken..
Laatst gewijzigd door OGA244 op 31.01.2021 - 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 493
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

OGA244 schreef: 31.01.2021 - 12:46 Dat ID is idd noodzakelijk om aan je aan on call te koppelen, on call lijkt mij dus niet te werken daar je er vanuit gaat dat je alleen met het ID bestemmingen (zonder on call) naar de auto kunt sturen of werkplaats afspraken kunt maken..
Nee, dat klopt dus niet helemaal. Je kunt zonder het ID in de auto te koppelen gewoon met de VOC-app werken en ook bestemming naar de auto toe sturen. Als externe diensten/apps (bijv. een website met kaartinfo) een bestemming naar je auto wil sturen, moest je die Volvo ID in de auto koppelen. Er zijn dus twee varianten die je beiden kan configueren. Volvo ID aan de app koppelen en Volvo ID aan de auto koppelen:

Auto - VOC-app - Volvo ID: Deze stelt de dealer bij aflevering samen met jou in en hiermee kun je alle diensten die de VOC-app biedt gebruiken, inclusief het naar de auto sturen van bestemmingen via de VOC-app

Auto - Volvo ID: Deze moet je zelf instellen in de Volvo ID-app in de auto. Hiermee kan de auto communiceren met diensten buiten de VOC-app, zoals werkplaatsplanning, digitaal onderhoudsboekje en tot 2020 ook websites van derden die een bestemming naar de auto konden sturen. Dit laatste is afgeschaft (waarschijnlijk een veilgheidsissue).
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Gelukkig breng jij nu licht in de duisternis.
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Het is voor sommigen nogal moeilijk om goed te lezen!
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Erikho schreef: 31.01.2021 - 15:14 Het is voor sommigen nogal moeilijk om goed te lezen!
Ja, je zal er mee moeten leren leven, dat hier niet alleen hoger opgeleiden, Volvo rijden. En die kunnen dus óók niet verzekeren bij Promovendum...... :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Zo zie je maar weer...
Ben ook nieuwsgierig geworden en de ID app in mijn Volvo geïnstalleerd en krijg zelfde melding dat er iets niet gekoppeld is. Maar nu de hamvraag, en volgens mij durft Deborah de vraag niet meer te stellen :-D, hoe koppel je deze nu met je Volvo @dimitripb?
Ik heb, zoals je aangeeft de VOC app bekeken maar kan het niet vinden.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Bluesbroeder schreef: 01.02.2021 - 09:46 Zo zie je maar weer... Ben ook nieuwsgierig geworden en de ID app in mijn Volvo geïnstalleerd en krijg zelfde melding dat er iets niet gekoppeld is. Volgens mij durft Deborah de vraag niet meer te stellen .
Ik denk dat die weinige vrouwen, die hier af en toe meedoen op dit forum, al snel afhaken, gezien de "vriendelijke reacties" van sommigen. :-O (...Deborah, Julia, Pauline)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 493
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Bluesbroeder schreef: 01.02.2021 - 09:46 Maar nu de hamvraag, en volgens mij durft Deborah de vraag niet meer te stellen :-D, hoe koppel je deze nu met je Volvo @dimitripb?
Ik heb, zoals je aangeeft de VOC app bekeken maar kan het niet vinden.
Als je in de auto de Volvo ID App opstart heb je gewoon een knop om je Volvo ID te koppelen. Dat wijst zich vanzelf. Gewoon je emailadres van je volvo ID of telefoonnummer invoeren en daarna bevestigen.
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hans Eilander schreef: 01.02.2021 - 09:39
Erikho schreef: 31.01.2021 - 15:14 Het is voor sommigen nogal moeilijk om goed te lezen!
Ja, je zal er mee moeten leren leven, dat hier niet alleen hoger opgeleiden, Volvo rijden. En die kunnen dus óók niet verzekeren bij Promovendum...... :lol: :lol:
:-)
Deborah
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 07.01.2021 - 13:42

Bluesbroeder schreef: 01.02.2021 - 09:46 Maar nu de hamvraag, en volgens mij durft Deborah de vraag niet meer te stellen :-D, hoe koppel je deze nu met je Volvo @dimitripb?
Ha ha, ik laat me niet zo snel wegjagen hoor. Maar bedankt voor je bezorgdheid.
Ik heb inmiddels de Volvo ID app in de auto ook gekoppeld. Helemaal zelf gedaan.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Deborah schreef: 02.02.2021 - 13:34Ha ha, ik laat me niet zo snel wegjagen hoor. Ik heb inmiddels de Volvo ID app in de auto ook gekoppeld. Helemaal zelf gedaan.
Knap hoor. Ik dacht zelf al, dat je het hier voor gezien hield. Het is soms even alles van je afschudden. Leuk dat je er nog bent. Ik dacht zelf óok ff om te vertrekken. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

dimitripb schreef: 01.02.2021 - 11:06
Bluesbroeder schreef: 01.02.2021 - 09:46 Maar nu de hamvraag, en volgens mij durft Deborah de vraag niet meer te stellen :-D, hoe koppel je deze nu met je Volvo @dimitripb?
Ik heb, zoals je aangeeft de VOC app bekeken maar kan het niet vinden.
Als je in de auto de Volvo ID App opstart heb je gewoon een knop om je Volvo ID te koppelen. Dat wijst zich vanzelf. Gewoon je emailadres van je volvo ID of telefoonnummer invoeren en daarna bevestigen.
Bedankt, gelukt. Bij eerste keer kreeg ik een nader scherm met opmerking dat het niet gekoppeld was, maar nu idd een mogelijkheid om te koppelen!
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Plaats reactie

Terug naar “XC40”