Hallo iedereen,
Hoe kom ik er achter of mijn Volvo XC40 standverwarming heeft.
Deb
Standkachel
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Hallo Deborah, wanneer je in de optielijst geen Climate Pro gekozen hebt, wat duurder is dan de normale Climate, heb je dus geen verwarmde achterbank, maar ook geen timer om van tevoren de auto (voor het wegrijden) te verwarmen. Wandel maar eens door het "samenstellen van de XC 40" dan krijg je bij elke optie uitleg, wat het precies inhoud. Gr,Hans
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Sjaaktrekhaak
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54
Klopt niet helemaal, Hans.
Ik heb geen climate pro maar kan wél via VOC mn auto (stoel-, stuur- en interieurverwarming) aanzetten of vooraf plannen.
Ik heb geen climate pro maar kan wél via VOC mn auto (stoel-, stuur- en interieurverwarming) aanzetten of vooraf plannen.
Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Okee Sjaak, maar jij hebt een T5 Recharge, dus een duurdere uitvoering. Ik ging even uit van de Momentum Business Pro. Daar moet je de optie Climate Pro nemen, voor de timer met voorverwarming. (dacht ik.... ) En Volvo On Call, en Climate Pro, is op de T5 Recharge standaard. (Net even in de folder van de T5 Recharge gekeken. )Sjaaktrekhaak schreef: ↑22.01.2021 - 20:30 Klopt niet helemaal, Hans.Ik heb geen climate pro maar kan wél via VOC mn auto (stoel-, stuur- en interieurverwarming) aanzetten of vooraf plannen.
Laatst gewijzigd door Hans Eilander op 22.01.2021 - 20:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12269
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
je hebt std reeds 'n standkachel op een TESjaaktrekhaak schreef: ↑22.01.2021 - 20:30 Klopt niet helemaal, Hans.
Ik heb geen climate pro maar kan wél via VOC mn auto (stoel-, stuur- en interieurverwarming) aanzetten of vooraf plannen.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
- Locatie: Bathmen
Op een Recharge zit altijd Standkachel standaard.
Climate pack is dan stuurverwarming en stoelverwarming voor en verwarmde ruitensproeiers.
Bij Climate pro komt er nog eens achterbank verwarming bij.
Op een gewone benzine/mild hybrid uitvoering is Climate pack hetzelfde, voorstoel en stuur verwarming verwarmde ruitensproeiers.
Climate pro heeft dan nog eens achterbank verwarming en een standkachel (programmeerbaar via VOC of in de auto)
Er zit ook aardig prijsverschil tussen een Climate pro pack bij een recharge tov een benzine/mild hybrid.
Climate pack is dan stuurverwarming en stoelverwarming voor en verwarmde ruitensproeiers.
Bij Climate pro komt er nog eens achterbank verwarming bij.
Op een gewone benzine/mild hybrid uitvoering is Climate pack hetzelfde, voorstoel en stuur verwarming verwarmde ruitensproeiers.
Climate pro heeft dan nog eens achterbank verwarming en een standkachel (programmeerbaar via VOC of in de auto)
Er zit ook aardig prijsverschil tussen een Climate pro pack bij een recharge tov een benzine/mild hybrid.
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
De optie Climate kost € 495,- en Climate Pro kost € 1295,- Dat is dus een behoorlijk verschil. Voor mij hoeft dat extra voorverwarmen niet. Bovendien kost een T5 Recharge €10.000,- meer dan mijn T2 Business Pro. Wel iets om over na te denken, niet?Flying Jeroen schreef: ↑23.01.2021 - 16:05 Er zit ook aardig prijsverschil tussen een Climate pro pack bij een recharge tov een benzine/mild hybrid.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
- Locatie: Bathmen
Hans, je kan een T2 Business Pro slecht vergelijken met een T5 Recharge R-design. Het zijn in de basis dezelfde auto’s, maar techniek is al heel anders en uitrusting ook. Bijvoorbeeld die standaard standkachel.
Als ik in car base van autoweek kijk zie ik dat een T2 Business Pro €2900 goedkoper is dan een T5 Recharge Business Pro. Een T3 BP is dan slechts €400 goedkoper dan genoemde T5 Recharge. En de laatste heeft dan al die standkachel.
In mijn ogen is dan die T5 Recharge op papier de betere keuze.
Je ziet dus al gauw dat die T5 recharge helemaal niet zo veel duurder is.
Climate pro op een recharge is slechts €695 tegen dus €1295 voor een gewone benzine uitvoering.
Dat je die voor verwarming wel of niet hoeft is natuurlijk een eigen keuze.
Behalve dat het veel comfort geeft bespaar je ook je motor, want die wordt ook minder koud gestart. En zo bespaar je weer brandstof want die motor loopt veel minder lang in de koude modus. Toegegeven een standkachel kost ook brandstof of ingeval van een Recharge stroom mits aan het stopcontact.
Bij een recharge zit hij er standaard op want bij het juiste gebruik (lees voorverwarmen beneden 10°C) zal je een groter elektrisch bereik hebben en de benzinemotor zal minder snel aanslaan omdat die het interieur niet hoeft te verwarmen.
Kijk ik even naar mijn eigen XC60 (geen data van XC40) zie je het volgende.
Sinds 1 augustus is op die manier het verbruik volgens VOC app van van onze XC60 T8 over een afstand van 4745km 2,4l/100km (115,5l). Daar komt natuurlijk elektriciteit bij (982 kWh) maar al betaal je die, dat is ongeveer een derde aan kosten tov benzine. Ik laad mijn auto op middels zonnepanelen. (Ja ik heb overcapaciteit tov huishoudelijk gebruik. En ja die zonnepanelen hebben ook geld gekost). Zou ik voor stroom betalen a €0,22 per kWh heb ik over genoemde periode €216 stroom verreden en €190,58 benzine (€1,65 per liter gerekend). Brandstofkosten per km is dan €0,086.
Zonder stroom mee te rekenen (immers zonnepanelen) €0,040/km aan benzine kosten.
Probeer dat maar eens met een XC60 B5 AWD. Daarbij betaal ik ook nog eens half tarief MRB wat de auto ook ongeveer €40 per maand aan vaste kosten goedkoper maakt dan een XC60 B5 AWD. Ja een T8 Recharge is wat duurder in aanschaf, maar heeft ook veel meer power.
Maar een XC60 T6 Recharge is zelfs €3600 goedkoper dan een XC60 B5 AWD en daarmee is die T6 Recharge dus de verstandigste keuze. (Wel op voorwaarde dat alle complexe techniek heel blijft natuurlijk). De benzine motor is in dat geval hetzelfde, bij de T6 Recharge aangevuld met een ERAD ipv het traditionele AWD systeem van een B5 AWD.
De zin en onzin van een PHEV hangt daarmee erg af van het gebruik (stekkeren en lange of korte afstanden).
Indien je geen AWD wenst kan je natuurlijk ook een B5 zonder AWD kiezen die dan rond €900 goedkoper is dan een T6 Recharge.
Nu weet ik dat een Subforum over XC40 is, maar ik bedoel er alleen maar me te zeggen dat je de ene uitvoering niet zo maar met de andere kan vergelijken. Of een PHEV zonde van je geld is hangt dus van vele zaken af.
Want dat suggereer je eigenlijk door je T2 te vergelijken met een T5 Recharge en dat je zo lekker 10 mille in je zak houdt.
Dat slaat dus nergens op.
Voor jou is kennelijk die T2 een fijne keuze al dan niet budget gedreven.
Laat iemand anders in zijn waan als die voor een andere motor en/of uitvoering kiest.
Ieder heeft zijn eigen redenen voor zijn of haar keuze.
Als ik in car base van autoweek kijk zie ik dat een T2 Business Pro €2900 goedkoper is dan een T5 Recharge Business Pro. Een T3 BP is dan slechts €400 goedkoper dan genoemde T5 Recharge. En de laatste heeft dan al die standkachel.
In mijn ogen is dan die T5 Recharge op papier de betere keuze.
Je ziet dus al gauw dat die T5 recharge helemaal niet zo veel duurder is.
Climate pro op een recharge is slechts €695 tegen dus €1295 voor een gewone benzine uitvoering.
Dat je die voor verwarming wel of niet hoeft is natuurlijk een eigen keuze.
Behalve dat het veel comfort geeft bespaar je ook je motor, want die wordt ook minder koud gestart. En zo bespaar je weer brandstof want die motor loopt veel minder lang in de koude modus. Toegegeven een standkachel kost ook brandstof of ingeval van een Recharge stroom mits aan het stopcontact.
Bij een recharge zit hij er standaard op want bij het juiste gebruik (lees voorverwarmen beneden 10°C) zal je een groter elektrisch bereik hebben en de benzinemotor zal minder snel aanslaan omdat die het interieur niet hoeft te verwarmen.
Kijk ik even naar mijn eigen XC60 (geen data van XC40) zie je het volgende.
Sinds 1 augustus is op die manier het verbruik volgens VOC app van van onze XC60 T8 over een afstand van 4745km 2,4l/100km (115,5l). Daar komt natuurlijk elektriciteit bij (982 kWh) maar al betaal je die, dat is ongeveer een derde aan kosten tov benzine. Ik laad mijn auto op middels zonnepanelen. (Ja ik heb overcapaciteit tov huishoudelijk gebruik. En ja die zonnepanelen hebben ook geld gekost). Zou ik voor stroom betalen a €0,22 per kWh heb ik over genoemde periode €216 stroom verreden en €190,58 benzine (€1,65 per liter gerekend). Brandstofkosten per km is dan €0,086.
Zonder stroom mee te rekenen (immers zonnepanelen) €0,040/km aan benzine kosten.
Probeer dat maar eens met een XC60 B5 AWD. Daarbij betaal ik ook nog eens half tarief MRB wat de auto ook ongeveer €40 per maand aan vaste kosten goedkoper maakt dan een XC60 B5 AWD. Ja een T8 Recharge is wat duurder in aanschaf, maar heeft ook veel meer power.
Maar een XC60 T6 Recharge is zelfs €3600 goedkoper dan een XC60 B5 AWD en daarmee is die T6 Recharge dus de verstandigste keuze. (Wel op voorwaarde dat alle complexe techniek heel blijft natuurlijk). De benzine motor is in dat geval hetzelfde, bij de T6 Recharge aangevuld met een ERAD ipv het traditionele AWD systeem van een B5 AWD.
De zin en onzin van een PHEV hangt daarmee erg af van het gebruik (stekkeren en lange of korte afstanden).
Indien je geen AWD wenst kan je natuurlijk ook een B5 zonder AWD kiezen die dan rond €900 goedkoper is dan een T6 Recharge.
Nu weet ik dat een Subforum over XC40 is, maar ik bedoel er alleen maar me te zeggen dat je de ene uitvoering niet zo maar met de andere kan vergelijken. Of een PHEV zonde van je geld is hangt dus van vele zaken af.
Want dat suggereer je eigenlijk door je T2 te vergelijken met een T5 Recharge en dat je zo lekker 10 mille in je zak houdt.
Dat slaat dus nergens op.
Voor jou is kennelijk die T2 een fijne keuze al dan niet budget gedreven.
Laat iemand anders in zijn waan als die voor een andere motor en/of uitvoering kiest.
Ieder heeft zijn eigen redenen voor zijn of haar keuze.
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Jeroen, bedankt voor je uitvoerige rekensom, en onderbouwde uitleg. Maar er zit een groot misverstand tussen. Ik suggereer namelijk nergens dat een T2 B Pro een betere keuze is, dan een T5 Recharge. Ik zie heus wel de enorme verschillen tussen beide uitvoeringen. Maar het gaat mij om het grote verschil in prijs. Ik hou niet, zoals jij beweert: " lekker 10 mille in m,n zak", maar ik geef aan, dat niet iedereen zomaar ff 10 mille uit z,n knip schud, voor een veel duurdere auto. Dát is mijn punt. Als mijn budget het op verantwoorde wijze toeliet, had ik een T3 Inscription automaat genomen, met full options. Maar ik ben al lang blij dat ik nu een netjes aangeklede T2 B Pro automaat heb. Vat je? En ik misgun niemand het feit, wanneer hij zich een dik aangeklede XC 40 PHEV van pakweg €65 K kan veroorloven. Ik geef alleen aan, dat je voor een XC 40 die pakweg € 10K of meer, dan ook wat meer luxe mag verwachten, zoals: VOC en een standkachel met timer enz. Als de T2 er niet was geweest, en de automaat niet tijdelijk gratis, had ik de overstap naar Volvo niet kunnen maken.En ik kon me nu zelfs een Business Pro veroorloven, ipv een kale handgeschakelde Momentum Core, snap je m,n punt nu? Dat heb ik slechts aan willen geven. Bovendien ben ik nog niet echt om voor elektrisch rijden. Maar ik gun ieder het zijne. En het geeft mij een heel goed gevoel, dat ik nu voor € 45K, en niet voor € 65K, in een deftige XC 40 rij.Flying Jeroen schreef: ↑24.01.2021 - 10:52 Hans, je kan een T2 Business Pro slecht vergelijken met een T5 Recharge R-design. Of een PHEV zonde van je geld is hangt dus van vele zaken af. Want dat suggereer je eigenlijk door je T2 te vergelijken met een T5 Recharge en dat je zo lekker 10 mille in je zak houdt. Dat slaat dus nergens op. Voor jou is kennelijk die T2 een fijne keuze al dan niet budget gedreven. Laat iemand anders in zijn waan als die voor een andere motor en/of uitvoering kiest.Ieder heeft zijn eigen redenen voor zijn of haar keuze.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
@Flying Jeroen
Goed verhaal!
Wij hebben sinds 17-10-20 een T5 Inscription Recharge en gelukkig ook zonnepanelen. Alleen merk ik wel dat de capaciteit in de periode oktober-maart veel te weinig is om de XC40 te voeden. Maar bewust stekkeren helpt daarbij. Mooi weer? Aan de stekker. Bij slecht weer gaat ie door middel van de timer 's nachts aan het daltarief. Hoeveel overcapaciteit heb jij op je panelen?
Hoe groot het verschil prijstechnisch met een T2 of de T5 Recharge ook is, de T5 beschikt over een fijnere aandrijflijn. Wij hebben voor het eerst gekozen om een auto niet cash af te tikken maar via Care by Volvo een abonnement af te sluiten. Als je het doorrekent is dit voor ons voordeliger dan dezelfde auto te kopen. Alleen de afschrijving (ongeveer 50% van 60K over drie jaar) is al meer dan ons maandbedrag. Tot op de dag van vandaag geen milliseconde spijt.
Goed verhaal!
Wij hebben sinds 17-10-20 een T5 Inscription Recharge en gelukkig ook zonnepanelen. Alleen merk ik wel dat de capaciteit in de periode oktober-maart veel te weinig is om de XC40 te voeden. Maar bewust stekkeren helpt daarbij. Mooi weer? Aan de stekker. Bij slecht weer gaat ie door middel van de timer 's nachts aan het daltarief. Hoeveel overcapaciteit heb jij op je panelen?
Hoe groot het verschil prijstechnisch met een T2 of de T5 Recharge ook is, de T5 beschikt over een fijnere aandrijflijn. Wij hebben voor het eerst gekozen om een auto niet cash af te tikken maar via Care by Volvo een abonnement af te sluiten. Als je het doorrekent is dit voor ons voordeliger dan dezelfde auto te kopen. Alleen de afschrijving (ongeveer 50% van 60K over drie jaar) is al meer dan ons maandbedrag. Tot op de dag van vandaag geen milliseconde spijt.
- PaulR
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.12.2020 - 21:33
Op het moment dat de automaat bij de T2 of T3 niet meer gratis is wordt het verschil met de T4 of T5 recharge (in dezelde uitvoering) ongeveer 500euro. Dit komt doordat vanaf 1 juli de BPM van de T4 of T5 Recharge extreem laag is (in vergelijk met de T2/T3) als deze onder de 50gr uitstoot blijft. Tot 2024 is de wegenbelasting inderdaad ook nog 50% lager. Wellicht is de restwaarde ook nog hoger.
Als je automaat wil en hier later weer voor moet betalen op een T2 of T3, is er in mijn ogen geen reden meer om niet voor de T4 of T5 Recharge te gaan.
Als je automaat wil en hier later weer voor moet betalen op een T2 of T3, is er in mijn ogen geen reden meer om niet voor de T4 of T5 Recharge te gaan.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30.04.2007 - 20:11
Mag ik vragen waar die timer zit. In de app heb ik hem niet en in de handleiding staat dat er geen externe timers aan de laadkabel mogen worden gehangen. Ik zou ook graag optimaal de capaciteit van mij zonnepanelen gebruiken maar doe dat nu een beetje op de gok.S80 Executive schreef: ↑25.01.2021 - 09:51 Wij hebben sinds 17-10-20 een T5 Inscription Recharge en gelukkig ook zonnepanelen. Alleen merk ik wel dat de capaciteit in de periode oktober-maart veel te weinig is om de XC40 te voeden. Maar bewust stekkeren helpt daarbij. Mooi weer? Aan de stekker. Bij slecht weer gaat ie door middel van de timer 's nachts aan het daltarief. Hoeveel overcapaciteit heb jij op je panelen?
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Hoe je het ook wend of keert, het blijft een persoonlijke keuze, én niet onbelangrijk, een geldkwestie. Het prijsverschil tussen een normale T2 B Pro, en een T5 Recharge is imho nog best groot.PaulR schreef: ↑25.01.2021 - 10:09 Op het moment dat de automaat bij de T2 of T3 niet meer gratis is wordt het verschil met de T4 of T5 recharge (in dezelde uitvoering) ongeveer 500 euro. Doordat vanaf 1 juli de BPM van de T4 of T5 Recharge extreem laag is (in vergelijk met de T2/T3) als deze onder de 50gr uitstoot blijft. Tot 2024 is de wegenbelasting inderdaad ook nog 50% lager. Wellicht is de restwaarde ook nog hoger. Als je automaat wil en hier later weer voor moet betalen op een T2 of T3, is er in mijn ogen geen reden meer om niet voor de T4 of T5 Recharge te gaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- PaulR
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.12.2020 - 21:33
In de VOC app kan je bij accu laden een locatie toevoegen. Normaal gesproken kan je als je dit hebt gedaan de timer instellen voor de betreffende locatie. Maar op dit moment heeft Volvo dat uitgeschakeld vanwege een bug. In dit forum is informatie terug te vinden over de bug dat de boordaccu leegloopt als de auto lang aan de kabel hangt. Blijkbaar heeft dit iets met de timer instellingen te maken.Blackflash schreef: ↑25.01.2021 - 10:18Mag ik vragen waar die timer zit. In de app heb ik hem niet en in de handleiding staat dat er geen externe timers aan de laadkabel mogen worden gehangen. Ik zou ook graag optimaal de capaciteit van mij zonnepanelen gebruiken maar doe dat nu een beetje op de gok.S80 Executive schreef: ↑25.01.2021 - 09:51 Wij hebben sinds 17-10-20 een T5 Inscription Recharge en gelukkig ook zonnepanelen. Alleen merk ik wel dat de capaciteit in de periode oktober-maart veel te weinig is om de XC40 te voeden. Maar bewust stekkeren helpt daarbij. Mooi weer? Aan de stekker. Bij slecht weer gaat ie door middel van de timer 's nachts aan het daltarief. Hoeveel overcapaciteit heb jij op je panelen?
Dit zal dit voorjaar worden opgelost. Een exacte datum is nog niet bekend (dit wel irritant overigens).
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15
Dat is nuttige info, dank daarvoor. Wist niet dat er überhaupt een timerfunctie was.PaulR schreef: ↑25.01.2021 - 11:17In de VOC app kan je bij accu laden een locatie toevoegen. Normaal gesproken kan je als je dit hebt gedaan de timer instellen voor de betreffende locatie. Maar op dit moment heeft Volvo dat uitgeschakeld vanwege een bug. In dit forum is informatie terug te vinden over de bug dat de boordaccu leegloopt als de auto lang aan de kabel hangt. Blijkbaar heeft dit iets met de timer instellingen te maken.Blackflash schreef: ↑25.01.2021 - 10:18Mag ik vragen waar die timer zit. In de app heb ik hem niet en in de handleiding staat dat er geen externe timers aan de laadkabel mogen worden gehangen. Ik zou ook graag optimaal de capaciteit van mij zonnepanelen gebruiken maar doe dat nu een beetje op de gok.S80 Executive schreef: ↑25.01.2021 - 09:51 Wij hebben sinds 17-10-20 een T5 Inscription Recharge en gelukkig ook zonnepanelen. Alleen merk ik wel dat de capaciteit in de periode oktober-maart veel te weinig is om de XC40 te voeden. Maar bewust stekkeren helpt daarbij. Mooi weer? Aan de stekker. Bij slecht weer gaat ie door middel van de timer 's nachts aan het daltarief. Hoeveel overcapaciteit heb jij op je panelen?
Dit zal dit voorjaar worden opgelost. Een exacte datum is nog niet bekend (dit wel irritant overigens).
Wij hangen de auto thuis altijd gelijk aan de laadpaal, ongeacht het tijdstip en of de opbrengst van onze zonnepalen.
Maar als de timerfunctie in het voorjaar werkt zullen we de auto in de wintermaanden op nachtstroom laden. Wie het kleine niet eert....
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ik heb een timer in mijn laadkabel zitten: werkt prima. Ook het vermogen is in te stellen, dan kun je daarmee ook optimaal gebruik maken van de vermogensafgifte van je panelen. Deze unit:Blackflash schreef: ↑25.01.2021 - 10:18
Mag ik vragen waar die timer zit. In de app heb ik hem niet en in de handleiding staat dat er geen externe timers aan de laadkabel mogen worden gehangen. Ik zou ook graag optimaal de capaciteit van mij zonnepanelen gebruiken maar doe dat nu een beetje op de gok.
https://www.accu-machine.nl/mobiele-laa ... a-16a.html
- PaulR
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.12.2020 - 21:33
Ik heb het gevoel dat de Volvo T5 Recharge geen electrische verwarming heeft. Bij het voorwarmen aan de laadpaal ruik ik ook benzine en tijdens het rijden op stroom wordt volgens mij ook de standkachel op benzine gebruikt. Ook bij het rijden wordt denk ik de standverwarming op benzine gebruikt. De kilometers op de accu lopen namelijk niet snel terug in de winter.
Ool het benzineverbruik staat in de Pure modus op 1-1,5 liter per 100km wat ook het verbruik van de standverwarming lijkt te zijn.
Dat wij bij mijn Passat GTE (met electrische verwarming) wel anders. In de winter scheelde dat 10--15km actieradius.
Wat is de ervaring van andere T5 Recharge rijders?
Ool het benzineverbruik staat in de Pure modus op 1-1,5 liter per 100km wat ook het verbruik van de standverwarming lijkt te zijn.
Dat wij bij mijn Passat GTE (met electrische verwarming) wel anders. In de winter scheelde dat 10--15km actieradius.
Wat is de ervaring van andere T5 Recharge rijders?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15
Ik veronderstel dat de auto wel een elektrische verwarming heeft naast een standkachel die benzine gebruikt. De standkachel wordt voor zover ik heb begreep met name gebruikt om de motor zelf op te warmen. Daarnaast kan je de standkachel gebruiken om de auto op te warmen wanneer de auto niet hangt aan de laadkabel, daarmee zou de standkachel een dubbele functie hebben. Zo is het mij ooit uitgelegd. Maar als dat niet klopt verneem ik dat graag.PaulR schreef: ↑25.01.2021 - 14:11 Ik heb het gevoel dat de Volvo T5 Recharge geen electrische verwarming heeft. Bij het voorwarmen aan de laadpaal ruik ik ook benzine en tijdens het rijden op stroom wordt volgens mij ook de standkachel op benzine gebruikt. Ook bij het rijden wordt denk ik de standverwarming op benzine gebruikt. De kilometers op de accu lopen namelijk niet snel terug in de winter.
Ool het benzineverbruik staat in de Pure modus op 1-1,5 liter per 100km wat ook het verbruik van de standverwarming lijkt te zijn.
Dat wij bij mijn Passat GTE (met electrische verwarming) wel anders. In de winter scheelde dat 10--15km actieradius.
Wat is de ervaring van andere T5 Recharge rijders?