XC40 P8 opgehaald

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Er zijn op YouTube een aantal
video’s over de instellingen te vinden (o.a. Is er een afleveringsvideo die gemaakt is volvo dealer Nieuwenhuizen)
C40 Ultimate Twin
Dirkkk50
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14.09.2020 - 09:38

Nog meer mensen met een niet werkende sim kaart in hun nieuwe P8?
Ben sinds gisteren de gelukkige bezitter van een P8. Bij de oplevering werd me verteld dat de eigen wifi verbinding via de sim vd auto, na de laatste update niet meer werkte. (Iets met een niet werkende activatie via T-Mobile) Ze zeiden te verwachten dat dit automatisch in de komende dagen zich zou herstellen. Mijn vraag: hoe gaat dat in zijn werk? Blijft de provider dan telkens opnieuw proberen om verbinding met de sim kaart te verkrijgen, of zit er in de auto een systeem dat automatisch de verbinding blijft testen? Ik vind het een wazig verhaal dat dit zichzelf zou gaan herstellen. Iemand met meer kennis hiervan?
In bestelling: XC40 pure electric P8 Onyx Black
2016: BMW X1 2.0i sDrive
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Dirkkk50 schreef: 29.11.2020 - 10:48 Nog meer mensen met een niet werkende sim kaart in hun nieuwe P8?
Ben sinds gisteren de gelukkige bezitter van een P8. Bij de oplevering werd me verteld dat de eigen wifi verbinding via de sim vd auto, na de laatste update niet meer werkte. (Iets met een niet werkende activatie via T-Mobile) Ze zeiden te verwachten dat dit automatisch in de komende dagen zich zou herstellen. Mijn vraag: hoe gaat dat in zijn werk? Blijft de provider dan telkens opnieuw proberen om verbinding met de sim kaart te verkrijgen, of zit er in de auto een systeem dat automatisch de verbinding blijft testen? Ik vind het een wazig verhaal dat dit zichzelf zou gaan herstellen. Iemand met meer kennis hiervan?
De problemen zouden idd opgelost moeten zijn, de dealer zal eerst de TACM even moeten resetten met Vida om het weer werkend te krijgen.
Dirkkk50
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14.09.2020 - 09:38

Zou je me kunnen vertellen wat een reset van een tacm middels vida betekend?
The Mechanic schreef: 29.11.2020 - 14:59
Dirkkk50 schreef: 29.11.2020 - 10:48 Nog meer mensen met een niet werkende sim kaart in hun nieuwe P8?
Ben sinds gisteren de gelukkige bezitter van een P8. Bij de oplevering werd me verteld dat de eigen wifi verbinding via de sim vd auto, na de laatste update niet meer werkte. (Iets met een niet werkende activatie via T-Mobile) Ze zeiden te verwachten dat dit automatisch in de komende dagen zich zou herstellen. Mijn vraag: hoe gaat dat in zijn werk?
De problemen zouden idd opgelost moeten zijn, de dealer zal eerst de TACM even moeten resetten met Vida om het weer werkend te krijgen.
In bestelling: XC40 pure electric P8 Onyx Black
2016: BMW X1 2.0i sDrive
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1057
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Ik kreeg 'm niet wekend (T5 Recharge via CbV) omdat er een handeling in de handleiding ontbrak. Ik heb de documentatie niet bij de hand, maar dit was ongeveer het probleem: als je alle stappen doorloopt, dan denk je op het laatst dat de sim geactiveerd zou moeten zijn. De auto blijft dan echter offline. In het scherm op je telefoon wordt dat aangegeven, dat de auto offline is. Als je dan naar beneden scrolt stond er zoiets als dat je een abonnement moest verlengen. Dat deed ik iedere keer niet, er viel niets te verlengen, ik moest nog starten. Uiteindelijk dat toch maar geprobeerd en vrijwel direct was mijn auto online en de wifi hotspot dus actief. Misschien heb je wat aan deze info.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een P8 werkt anders dan 'n T5
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Dirkkk50 schreef: 29.11.2020 - 10:48 Nog meer mensen met een niet werkende sim kaart in hun nieuwe P8?
Ben sinds gisteren de gelukkige bezitter van een P8. Bij de oplevering werd me verteld dat de eigen wifi verbinding via de sim vd auto, na de laatste update niet meer werkte. (Iets met een niet werkende activatie via T-Mobile) Ze zeiden te verwachten dat dit automatisch in de komende dagen zich zou herstellen. Mijn vraag: hoe gaat dat in zijn werk? Blijft de provider dan telkens opnieuw proberen om verbinding met de sim kaart te verkrijgen, of zit er in de auto een systeem dat automatisch de verbinding blijft testen? Ik vind het een wazig verhaal dat dit zichzelf zou gaan herstellen. Iemand met meer kennis hiervan?
Er was een algemeen probleem met de Sims van de P8, schijnt te liggen aan de afhandeling bij T-mobile. Ik lees op het andere forum (Tweakers topic over P2/P8) waar het barst van de berichten en ervaringen, over deze auto’s, dat de problemen opgelost zijn en dat hert dan inderdaad na enige tijd gaat werken.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Dirkkk50 schreef: 29.11.2020 - 10:48 Nog meer mensen met een niet werkende sim kaart in hun nieuwe P8?
Mijn SIM kaart werkt goed. Ook geen problemen gehad.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Om de 4G te fixen kijk ff hier:

2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Woensdag krijgt de P8 zijn eerste update. Vlak voor het weekend waren in eens de instellingen niet meer bereikbaar. Je kon op het tandwieltje klikken, maar er gebeurde niets. Het demonstratiemodel van de garage bleek hetzelfde euvel te hebben. Deze heeft inmiddels de update gehad en het probleem is verdwenen.
DDPater
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 13.11.2020 - 23:31
Locatie: Veenendaal

henkchroom schreef: 20.11.2020 - 08:51 Nog niet veel km's gemaakt, maar hij rijdt probleemloos. Ik ben ook redelijk snel gewend aan het one-pedal systeem.
Nog wel even wennen als je de cruise-control er af zet. Het is lastig in te schatten in welke stand je het gaspedaal moet hebben.
Vaak remt de auto dan behoorlijk af. (gaspedaal dus niet ver genoeg ingetrapt)
Gisteren terug geweest naar de garage. Veel instellingen die in de manual zijn beschreven, zijn in de auto niet aanwezig.
De garage kon mij helaas ook niet direct verder helpen. Echt ervaring hebben ze natuurlijk ook nog niet.
De andere P8's die daar nog stonden hadden hetzelfde.
Nu komt er in wk 49 een grote update, misschien dat daarna de instellingen wel aanwezig zijn.
Het zijn overigens geen grote issues.

Betreft de ACC, fractie versnellen (stel
je rijdt 100, even naar 102/103) en dan ACC uitzetten, dan zou het soepel moeten gaan, toch?
Toyota Avenis Wagon
Peugeot 508SW
Volkswagen Golf GTE (t/m 23-12-20)
Volvo V60 B3 R-design (vanaf 02-01-2021)
MvanA
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.01.2021 - 19:34

Sinds maandag rij ik ook in een P8 en dat bevalt prima tot nu toe. Pilot assist etc werkt prima! De actieradius heb ik nog geen zicht op maar lees wel dat dat niet in de buurt komt van de beloftes...

Weet iemand hoe je je contacten kunt sorteren op achternaam? Instellingen op mn android telefoon hebben geen invloed op manier waarop de vvo de contacten weergeeft; altijd gesorteerd op voornaam..

En heeft iemand ontdekt hoe je instelt dat de radio standaard opstart bij het wegrijden?

Verder voelt de zitting niet fijn aan.. ik heb het idee dat ik op het frame zit, daar waar de zitting overgaat in de zitting-verlenging.. iemand daar ervaring mee?

Dank voor reacties!

Marc
Hub1957
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 22.09.2020 - 20:35

Hoi Marc, ik zou eerst een profiel aanmaken en dan je instellingen daarin vastleggen. Dan is de auto direct gereed met al jouw instelingen als je instapt.
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

MvanA schreef: 06.01.2021 - 22:09 En heeft iemand ontdekt hoe je instelt dat de radio standaard opstart bij het wegrijden?
Nee, bij mij is de audio altijd uit bij het starten. Geldt ook voor Spotify
Ik ben er ook niet blijf dat de auto uitgaat, als je bv. even uitstapt om een hek open te doen.
Als je daarna het hek weer dicht moet doen, gaat de auto weer uit.
MvanA schreef: 06.01.2021 - 22:09 Weet iemand hoe je je contacten kunt sorteren op achternaam? Instellingen op mn android telefoon hebben geen invloed op manier waarop de vvo de contacten weergeeft; altijd gesorteerd op voornaam..
Helaas geen idee
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

MvanA schreef: 06.01.2021 - 22:09 En heeft iemand ontdekt hoe je instelt dat de radio standaard opstart bij het wegrijden? Marc
Hallo Marc, als je de auto start, en je tikt met je vinger op het midden display op de radiozender, heb je toch gewoon muziek? (wel ff aan de volume knop draaien) ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
MvanA
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.01.2021 - 19:34

Dank voor al jullie info! Profiel heb ik aangemaakt inclusief sleurelnr dus dat lukt allemaal prima. Zal ook wel een beetje wennen zijn denk ik.

Als iemand nog een tip heeft voor achternaamsortering van contacten dan graag! Gr. Marc
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

MvanA schreef: 07.01.2021 - 18:47 Dank voor al jullie info! Profiel heb ik aangemaakt inclusief sleurelnr dus dat lukt allemaal prima. Zal ook wel een beetje wennen zijn denk ik.

Als iemand nog een tip heeft voor achternaamsortering van contacten dan graag! Gr. Marc
Je kan toch ook via spraaksturing bellen? Wat is dan nog de noodzaak om het op alfabetische volgorde te hebben? <_<
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Erikho schreef: 07.01.2021 - 20:17 Je kan toch ook via spraaksturing bellen? Wat is dan nog de noodzaak om het op alfabetische volgorde te hebben?
Ik heb dat nog niet helemaal bestudeerd, maar hij begint dan te zoeken op het internet. Via Google.
In mijn V60T8 (zonder google) gaat het prima.
MvanA
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.01.2021 - 19:34

Hi Erikho..

Zoals Henk schrijft; dat gaat niet altijd goed. Google begint dan spontaan te bellen naar een nummer wat gevonden wordt op www, maar niet uit je contacten. Uitspraak etc moet ook precies op z'n googles en precies zoals het in je contacten staat.
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Hmm, blij dat ik geen Google heb in m’n XC40 dan! :lol:
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Plaats reactie

Terug naar “XC40”