Dascam

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Baronnetje
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14.09.2020 - 20:59

Vandaag in een kwartiertje een dashcam in mijn Volvo XC40 geïnstalleerd. Deze cam heb ik besteld bij onze vriend Ali. Ziet er strak uit en de beeldkwaliteit is uitstekend.
Voor wie een onopvallende dashcam wil installeren is dit een aanrader.
https://nl.aliexpress.com/item/10050014 ... 4c4dW5Vgth
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Ziet er goed uit, is installatie idd zo eenvoudig als wordt getoond?
Waarschijnlijk geen continue spanning waardoor bij parkeren niets wordt opgenomen als er iets gebeurd?
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Baronnetje
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14.09.2020 - 20:59

De installatie is inderdaad zo eenvoudig als wordt getoond.
En voor wat betreft het parkeren: And when the car engine is off, if the car impact by external force, it will start to record 60s, and then turn off the dvr.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

ZIin er "collega's" die een Dashcam in hun V70 ingebouwd hebben?
Zo ja graag wat meer info..... Zit bij Alie te kiekn..... Zou graag wat meer ervaringen willen weten.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 493
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Ben toch geen fan van dit principe. Je gaat stroom aftappen op een punt waar dat niet voor bedoeld is. Het risico is dat de regensensor op een geven moment niet meer correct werkt omdat die mogelijk te weinig stroom krijgt. De stekker in het middenconsole heeft een eigen lijn met de stroomvoorziening en heeft een eigen zekering.
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

ik heb een soortgelijke dashcam in mijn S90 zitten - ook op de regensensor aangesloten, de dashcam neemt dusdanig weinig stroom dat ik het probleem niet echt zie om hem zo niet aan te sluiten. Daarbij: hij is super mooi weggewerkt zo, en geen losse kabels of aansluitingen die los kunnen trillen.
Gebruikersavatar
gose91
3rd Gear member
Berichten: 449
Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18

Als een extra gebruiker een constant vermogen opneemt en de som van het opgenomen vermogen niet groter is dan waar de boel op is afgezekerd lijkt het wat mij betreft ook geen probleem. Ik knoop binnenkort ook een dashcam ergens aan de interieurverlichting met een kleine 12V>5V converter, die daar makkelijk bij past.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 493
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

gose91 schreef: 01.07.2021 - 10:06 Als een extra gebruiker een constant vermogen opneemt en de som van het opgenomen vermogen niet groter is dan waar de boel op is afgezekerd lijkt het wat mij betreft ook geen probleem.
Gaat niet alleen om het maximaal vermogen maar ook om de werking van de sensoren. Het zijn allemaal dunne kabeltjes die voor aardige verliezen kunnen zorgen. Het kan goed zijn dat de regensensor niet meer correct werkt als de camera in werking is. Misschien niet meteen maar als de accu wat slechter wordt, sensor ouder wordt, etc.
Blackflash
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 30.04.2007 - 20:11

en daarom heb ik bij aankoop van mijn dashcam gelijk een apart apparaatje me bestelt dat de stroom in de gaten houdt en afschakelt als die onder een bepaalde waarde komt (is nog instelbaar ook) Dat kastje zit in het dashbordkastje en is makkelijk bereikbaar. Overigens ben ik ook goed tevreden over mijn 2CH dashcam van Blackview, prima beeld en geluid, ook bij donker.
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Heeft te maken met de veiligheid sensoren in de voorruit te maken. Ik had gisteren mn Auto bij de garage en heb ook een dergelijke Cam .
De monteur attendeerde me er op dat Volvo dit niet adviseert ivm de werking van de veiligheid sensoren. Volvo adviseert om een dashcam 30 cm van de sensoren te plaatsen.
Tot op heden geen problemen gehad, dus laat het lekker zitten 😏
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

Bluesbroeder schreef: 01.07.2021 - 13:12 Heeft te maken met de veiligheid sensoren in de voorruit te maken. Ik had gisteren mn Auto bij de garage en heb ook een dergelijke Cam .
De monteur attendeerde me er op dat Volvo dit niet adviseert ivm de werking van de veiligheid sensoren. Volvo adviseert om een dashcam 30 cm van de sensoren te plaatsen.
Tot op heden geen problemen gehad, dus laat het lekker zitten 😏
En dan binnenkort een vraag stellen waarom de sensoren niet goed reageren 🤦🏻
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Nee hoor, die vraag stel ik dan niet want weet waar het zit.
Maar weet ook dat dit soort zaken ruim worden genomen.
Maar we zullen het zien….
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Plaats reactie

Terug naar “XC40”