XC40 T3 Benzine 2020
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47
Helaas , het olie verbruik herbegint reeds na 2 weken. Ik vind geen olievlekken op de grond , dus waarschijnlijk geen lek.
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47
Het electronisch oliepeil op het dashboard was gezakt , antwoord van de dealer , niets gevonden , we hebben enkel olie moeten bijvullen , kan geen kwaad . Nu 750 kilometer verder en het oliepeil begint stilletjes weer te zakken.Hans Eilander schreef: ↑30.11.2020 - 13:40Ja Ab, dat vind ik een zeer terechte opmerking. Want als de garage uitgaat van een sensor die niet goed werkt, en dan wat olie bijvult, (terwijl dit misschien helemaal niet nodig is) dan kan het probleem eerder groter worden dan kleiner.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Zelf denk ik(maar ik ben geen Volvo expert) dat het hele blauwe balkje in de display het peil is van max tot minimum. Dus daarna pas bijvullen. Zo had je bij de oliepeilstok een streepje, wat aangaf wat minimum was. Maar Volvo acht dit niet meer nodig, aldus @Ben. Als de sensor nu niet goed werkt, ben je aan het dweilen met de kraan open! Teveel olie, of te weinig kan beide schadelijk zijn. Bij mij staat het balkje blauw tot uiterst rechts, dus max. Bij @ Gilbert 20 is er dus sprake van zuigerveren, die waarschijnlijk wat meer tolerantie hebben, en daardoor wat olie doorlaten. Want hij kan geen olie lekkage bemerken. Dit verbruik moet hij wel scherp in de gaten houden. Het geeft geen goed gevoel bij een "Premium auto". Maar ja, zelfs met de duurste merken kan je wel eens pech hebben. Wel jammer als het jouw persoonlijk treft. Ik hoop dat dit voor vriend Gilbert goed word opgelost.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47
Het balkje moet volledig zijn , na een paar honderd kilometer heb ik al 4 streepjes minder. Het gaat hier om een nieuwe wagen met 7000 kilometer op de teller. Ik heb geen trekhaak , dus geen caravan ik rij niet in de bergen en rij zeker niet als een gek. mijn ervaring met Volvo is dat ik de laatste jaren veel problemen heb. Ik koop steeds nieuwe wagens waarvan de 3 laatste problemen hadden waar zij geen oorzaak konden bij vinden. Mijn V40 raakte de roetfilter reeds na 10000 km stuk. Dan kocht ik een S60 daar steeg het oliepeil en moest ik steeds olie laten verwijderen , ik kreeg toen als antwoord dat ik alle 3 maanden olie zou moeten laten verwijderen , de wagen was 1 jaar oud en had 15000 km. Die heb ik dan verkocht aan Volvo en een xc40 in de plaats genomen met de raad om geen diesel meer te nemen maar een benzine wagen , en nu sinds hij ongeveer 6000 km op de teller heeft verbruik ik olie . Dit is echt balen. Ik denk dat ik de wagen eens moet laten nakijken bij een andere dealer (second opinion) En anders proberen of ze iemand van het fabriek kunnen laten komen . Tenslotte is deze wagen nog onder garantie , het kan toch niet zijn dat bij iedere panne men zegt dat ze niets kunnen vinden , en dat je dan maar een nieuwe wagen moet kopen ?
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Welke motor heb je in je huidige auto? Als na een paar honderd km het e-oliepeil al begint te zakken, is dat m.i. echt niet goed, zeker niet voor een VEA motor. Je hebt nog garantie; ik zou het niet accepteren.Gilbert 20 schreef: ↑01.12.2020 - 09:52
Het balkje moet volledig zijn , na een paar honderd kilometer heb ik al 4 streepjes minder. Het gaat hier om een nieuwe wagen met 7000 kilometer op de teller. Ik heb geen trekhaak , dus geen caravan ik rij niet in de bergen en rij zeker niet als een gek. mijn ervaring met Volvo is dat ik de laatste jaren veel problemen heb. Ik koop steeds nieuwe wagens waarvan de 3 laatste problemen hadden waar zij geen oorzaak konden bij vinden. Mijn V40 raakte de roetfilter reeds na 10000 km stuk. Dan kocht ik een S60 daar steeg het oliepeil en moest ik steeds olie laten verwijderen , ik kreeg toen als antwoord dat ik alle 3 maanden olie zou moeten laten verwijderen , de wagen was 1 jaar oud en had 15000 km. Die heb ik dan verkocht aan Volvo en een xc40 in de plaats genomen met de raad om geen diesel meer te nemen maar een benzine wagen , en nu sinds hij ongeveer 6000 km op de teller heeft verbruik ik olie . Dit is echt balen. Ik denk dat ik de wagen eens moet laten nakijken bij een andere dealer (second opinion) En anders proberen of ze iemand van het fabriek kunnen laten komen . Tenslotte is deze wagen nog onder garantie , het kan toch niet zijn dat bij iedere panne men zegt dat ze niets kunnen vinden , en dat je dan maar een nieuwe wagen moet kopen ?
PS: Je schrijft dat je in een voorgaande auto steeds olie moest aftappen. M.i. kan de oorzaak daarvan alleen maar zijn dat er koelvloeistof in de olie komt, b.v. ten gevolge van een lekke koppakking of ander lek. Dus goed dat je die niet meer hebt (koppakking vervangen is niet echt goedkoop).
Succes er mee, en stel je vragen maar hier op het forum als je advies wilt hebben; daar is dit mooie forum voor!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47
Ik heb een XC40 T3 Benzine Model 2020Ab S schreef: ↑01.12.2020 - 10:13Welke motor heb je in je huidige auto? Als na een paar honderd km het e-oliepeil al begint te zakken, is dat m.i. echt niet goed, zeker niet voor een VEA motor. Je hebt nog garantie; ik zou het niet accepteren.Gilbert 20 schreef: ↑01.12.2020 - 09:52
Het balkje moet volledig zijn , na een paar honderd kilometer heb ik al 4 streepjes minder. Het gaat hier om een nieuwe wagen met 7000 kilometer op de teller. Ik heb geen trekhaak , dus geen caravan ik rij niet in de bergen en rij zeker niet als een gek. mijn ervaring met Volvo is dat ik de laatste jaren veel problemen heb. Ik koop steeds nieuwe wagens waarvan de 3 laatste problemen hadden waar zij geen oorzaak konden bij vinden. Mijn V40 raakte de roetfilter reeds na 10000 km stuk. Dan kocht ik een S60 daar steeg het oliepeil en moest ik steeds olie laten verwijderen , ik kreeg toen als antwoord dat ik alle 3 maanden olie zou moeten laten verwijderen , de wagen was 1 jaar oud en had 15000 km. Die heb ik dan verkocht aan Volvo en een xc40 in de plaats genomen met de raad om geen diesel meer te nemen maar een benzine wagen , en nu sinds hij ongeveer 6000 km op de teller heeft verbruik ik olie . Dit is echt balen. Ik denk dat ik de wagen eens moet laten nakijken bij een andere dealer (second opinion) En anders proberen of ze iemand van het fabriek kunnen laten komen . Tenslotte is deze wagen nog onder garantie , het kan toch niet zijn dat bij iedere panne men zegt dat ze niets kunnen vinden , en dat je dan maar een nieuwe wagen moet kopen ?
PS: Je schrijft dat je in een voorgaande auto steeds olie moest aftappen. M.i. kan de oorzaak daarvan alleen maar zijn dat er koelvloeistof in de olie komt, b.v. ten gevolge van een lekke koppakking of ander lek. Dus goed dat je die niet meer hebt (koppakking vervangen is niet echt goedkoop).
Succes er mee, en stel je vragen maar hier op het forum als je advies wilt hebben; daar is dit mooie forum voor!
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Gilbert, ik hoop van harte dat ze dit netjes voor je oplossen. Anders verlies je het vertrouwen in Volvo. Je bent daar al een tijd klant, en het is jammer dat je dan steeds weer ellende ondervind. Maar waar mensen werken, worden fouten gemaakt. En die fouten kunnen netjes worden opgelost, zéker in de garantie periode. Veel succes.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Schermen en elektronica worden steeds goedkoper. Daardoor is een volledig digitaal instrumentarium waarschijnlijk goedkoper dan een paar normale meters met daartussen een scherm(pje) voor boordcomputer info. Dit ondanks het feit dat sommige fabrikanten een meerprijs vragen voor een volledig digitaal instrumentarium.Hans Eilander schreef: ↑30.11.2020 - 09:08Je ziet ook steeds meer automerken overstappen naar een digitale cockpit. Dat is "lekker modern" toch? Maar een storing in de elektro, en je hebt niks meer! Wat is er nu mis aan analoge klokken? En zo kan je deze moderne veranderingen eindeloos uitbreiden. Maar elke verandering, is nog zeker geen verbetering. Althans in mijn optiek.
Dit zelfde geldt ook voor het bedienen van functies via het multimedia scherm in plaats van fysieke knoppen.
Allemaal kosten besparing dus.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25
De uiterste zijn Max en Minimum. .. dus halverwege is ook nog in orde lijkt mijGilbert 20 schreef: ↑01.12.2020 - 09:52
Het balkje moet volledig zijn , na een paar honderd kilometer heb ik al 4 streepjes minder. Het gaat hier om een nieuwe wagen met 7000 kilometer op de teller. Ik heb geen trekhaak , dus geen caravan ik rij niet in de bergen en rij zeker niet als een gek. mijn ervaring met Volvo is dat ik de laatste jaren veel problemen heb. Ik koop steeds nieuwe wagens waarvan de 3 laatste problemen hadden waar zij geen oorzaak konden bij vinden. Mijn V40 raakte de roetfilter reeds na 10000 km stuk. Dan kocht ik een S60 daar steeg het oliepeil en moest ik steeds olie laten verwijderen , ik kreeg toen als antwoord dat ik alle 3 maanden olie zou moeten laten verwijderen , de wagen was 1 jaar oud en had 15000 km. Die heb ik dan verkocht aan Volvo en een xc40 in de plaats genomen met de raad om geen diesel meer te nemen maar een benzine wagen , en nu sinds hij ongeveer 6000 km op de teller heeft verbruik ik olie . Dit is echt balen. Ik denk dat ik de wagen eens moet laten nakijken bij een andere dealer (second opinion) En anders proberen of ze iemand van het fabriek kunnen laten komen . Tenslotte is deze wagen nog onder garantie , het kan toch niet zijn dat bij iedere panne men zegt dat ze niets kunnen vinden , en dat je dan maar een nieuwe wagen moet kopen ?
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47
Ik ben uiteraard geen specialist , maar volgens mij zit er geen druppel olie meer in , als de meter helemaal op min staat.danny3 schreef: ↑01.12.2020 - 13:59De uiterste zijn Max en Minimum. .. dus halverwege is ook nog in orde lijkt mijGilbert 20 schreef: ↑01.12.2020 - 09:52
Het balkje moet volledig zijn , na een paar honderd kilometer heb ik al 4 streepjes minder. Het gaat hier om een nieuwe wagen met 7000 kilometer op de teller. Ik heb geen trekhaak , dus geen caravan ik rij niet in de bergen en rij zeker niet als een gek. mijn ervaring met Volvo is dat ik de laatste jaren veel problemen heb. Ik koop steeds nieuwe wagens waarvan de 3 laatste problemen hadden waar zij geen oorzaak konden bij vinden. Mijn V40 raakte de roetfilter reeds na 10000 km stuk. Dan kocht ik een S60 daar steeg het oliepeil en moest ik steeds olie laten verwijderen , ik kreeg toen als antwoord dat ik alle 3 maanden olie zou moeten laten verwijderen , de wagen was 1 jaar oud en had 15000 km. Die heb ik dan verkocht aan Volvo en een xc40 in de plaats genomen met de raad om geen diesel meer te nemen maar een benzine wagen , en nu sinds hij ongeveer 6000 km op de teller heeft verbruik ik olie . Dit is echt balen. Ik denk dat ik de wagen eens moet laten nakijken bij een andere dealer (second opinion) En anders proberen of ze iemand van het fabriek kunnen laten komen . Tenslotte is deze wagen nog onder garantie , het kan toch niet zijn dat bij iedere panne men zegt dat ze niets kunnen vinden , en dat je dan maar een nieuwe wagen moet kopen ?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25
Als er geen enkel blokje meer blauw is zit er geen olie meer in , Maar de helft komt volgens mij overeen met de helft op de peilstok ?Gilbert 20 schreef: ↑01.12.2020 - 15:06Ik ben uiteraard geen specialist , maar volgens mij zit er geen druppel olie meer in , als de meter helemaal op min staat.danny3 schreef: ↑01.12.2020 - 13:59De uiterste zijn Max en Minimum. .. dus halverwege is ook nog in orde lijkt mijGilbert 20 schreef: ↑01.12.2020 - 09:52
Het balkje moet volledig zijn , na een paar honderd kilometer heb ik al 4 streepjes minder. Het gaat hier om een nieuwe wagen met 7000 kilometer op de teller. Ik heb geen trekhaak , dus geen caravan ik rij niet in de bergen en rij zeker niet als een gek. mijn ervaring met Volvo is dat ik de laatste jaren veel problemen heb. Ik koop steeds nieuwe wagens waarvan de 3 laatste problemen hadden waar zij geen oorzaak konden bij vinden. Mijn V40 raakte de roetfilter reeds na 10000 km stuk. Dan kocht ik een S60 daar steeg het oliepeil en moest ik steeds olie laten verwijderen , ik kreeg toen als antwoord dat ik alle 3 maanden olie zou moeten laten verwijderen , de wagen was 1 jaar oud en had 15000 km. Die heb ik dan verkocht aan Volvo en een xc40 in de plaats genomen met de raad om geen diesel meer te nemen maar een benzine wagen , en nu sinds hij ongeveer 6000 km op de teller heeft verbruik ik olie . Dit is echt balen. Ik denk dat ik de wagen eens moet laten nakijken bij een andere dealer (second opinion) En anders proberen of ze iemand van het fabriek kunnen laten komen . Tenslotte is deze wagen nog onder garantie , het kan toch niet zijn dat bij iedere panne men zegt dat ze niets kunnen vinden , en dat je dan maar een nieuwe wagen moet kopen ?
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47
Zou kunnen , de vraag is of dit voldoende is om de wagen niet te beschadigen. Ik heb geen flauw idee vanaf welke hoeveelheid het rood lampje gaat branden , want zodra het rood lampje brand moet je onmiddellijk stoppen.danny3 schreef: ↑01.12.2020 - 15:35Als er geen enkel blokje meer blauw is zit er geen olie meer in , Maar de helft komt volgens mij overeen met de helft op de peilstok ?Gilbert 20 schreef: ↑01.12.2020 - 15:06Ik ben uiteraard geen specialist , maar volgens mij zit er geen druppel olie meer in , als de meter helemaal op min staat.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik ga er van uit, dat je eerste een waarschuwing krijgt, om olie bij te vullen naar het gewenste veilige peil, vóórdat er een rood lampje gaat branden, en je auto direct stil moet zetten.Gilbert 20 schreef: ↑01.12.2020 - 16:15 Ik heb geen flauw idee vanaf welke hoeveelheid het rood lampje gaat branden , want zodra het rood lampje brand moet je onmiddellijk stoppen.
Tussen bijvullen en stilzetten, zit een bepaalde veiligheidsmarge.(...neem ik aan) @OGA244 weet nogal veel van Volvo. Maar ik denk dat ik er met mijn redenering niet ver naast zit.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- silfhout
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20
Klopt:Hans Eilander schreef: ↑01.12.2020 - 16:53 Ik ga er van uit, dat je eerste een waarschuwing krijgt, om olie bij te vullen naar het gewenste veilige peil, vóórdat er een rood lampje gaat branden, en je auto direct stil moet zetten.
In sommige gevallen moet olie worden bijgevuld tussen de servicebeurten door. Aanpassing van het motoroliepeil is niet nodig, voordat er een melding op het bestuurdersdisplay verschijnt.
Dus als direct het rode lampje gaat branden is er waarschijnlijk sprake van plotseling en zeer aanzienlijk olieverlies.
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Daar ga ik ook vanuit. Heeft iemand zo een waarschuwing al meegemaakt (Gilbert?); ik ben dan wel benieuwd op welke waarde de oliepeilmeter bij zo een waarschuwing staat..silfhout schreef: ↑01.12.2020 - 19:15Klopt:Hans Eilander schreef: ↑01.12.2020 - 16:53 Ik ga er van uit, dat je eerste een waarschuwing krijgt, om olie bij te vullen naar het gewenste veilige peil, vóórdat er een rood lampje gaat branden, en je auto direct stil moet zetten.
In sommige gevallen moet olie worden bijgevuld tussen de servicebeurten door. Aanpassing van het motoroliepeil is niet nodig, voordat er een melding op het bestuurdersdisplay verschijnt.
Dus als direct het rode lampje gaat branden is er waarschijnlijk sprake van plotseling en zeer aanzienlijk olieverlies.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik denk dat het waarschuwingslampje om bij te vullen gaat branden, vóór het minimum bereikt word. En bij rood is er iets ernstigs mis. Dan denk ik aan een kapotte oliepomp of zo...
Dus tussen op tijd bijvullen, en een absoluut minimum peil, zit enige ruimte. Dat kan haast niet anders.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47
Ik heb tot nu toe nooit een rood lampje of een verwittiging gekregen.Hans Eilander schreef: ↑01.12.2020 - 21:22Ik denk dat het waarschuwingslampje om bij te vullen gaat branden, vóór het minimum bereikt word. En bij rood is er iets ernstigs mis. Dan denk ik aan een kapotte oliepomp of zo...
Dus tussen op tijd bijvullen, en een absoluut minimum peil, zit enige ruimte. Dat kan haast niet anders.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dan is dat lampje wat jij krijgt, een indicatie dat het oliepeil gezakt is, en er wat bijgevuld moet worden. Dat wijst dus wél op olieverbruik, maar geen ernstige storing.Gilbert 20 schreef: ↑02.12.2020 - 07:56 Ik heb tot nu toe nooit een rood lampje of een verwittiging gekregen.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47
Ik heb ondertussen contact gehad met een andere dealer , en weet nu dat je lang voor je gevaar loopt een bericht krijgt dat je olie moet bijvullen, en pas veel later komt dat rode lampje.
Deze dealer heeft me aangeboden om de wagen volledig na te kijken of er een olie probleem is , of dat het om een normaal verbruik gaat.
Dit volledig gratis daar de wagen onder garantie is . Mooi gebaar vind ik. Ik hou jullie alvast op de hoogte.
Deze dealer heeft me aangeboden om de wagen volledig na te kijken of er een olie probleem is , of dat het om een normaal verbruik gaat.
Dit volledig gratis daar de wagen onder garantie is . Mooi gebaar vind ik. Ik hou jullie alvast op de hoogte.