DAB ontvangst

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Vriesje
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15

In twee dagen bezit 150 heerlijke kilometers afgelegd, verbruik tot nu toe 1,5 / 100km :-) Verder nog geen zinnig woord te vertellen.

Wat tegenvalt is het DAB (digitale radio) ontvangst. Meerdere auto's gehad met DAB en ook onze 2e auto (Honda Jazz) is hiermee uitgerust. Iedere andere auto met DAB heeft een veel beter ontvangst, de Honda stoort bij afspelen Sky Radio zelden terwijl de Volvo Sky Radio geheel niet ontvangt of constant wegvalt.
Nu probeer ik alle zenders opnieuw te installeren in de hoop dat hij dan meer en beter ontvangt. Maar ik kan nergens achterhalen hoe ik DAB opnieuw moet installeren of instellen. Ik heb de online handleiding al geraadpleegd maar niets gevonden. Wel kan ik met behoud van dezelfde zender (bijv Sky radio) switchen tussen DAB en FM maar dat is niet de bedoeling. Ook kan ik switchen tussen de diverse DAB zenders wanneer de zender die je afspeelt slecht ontvangst heeft.
Met name bij de zender Sky radio is het ontvangst slecht terwijl bijvoorbeeld Radio 1 en 2 op DAB wel goed zijn.

Kortom, meer mensen last van slecht DAB ontvangst en heeft iemand enig idee hoe ik DAB opnieuw kan instellen?
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Hallo @Vriesje,
Vanmiddag een rondje Zeeland gedaan, en overal heb ik prima DAB ontvangst. Je hebt weleens op een grensgebied (regio,s) dat hij 3 seconden uitgaat, en dan weer verder gaat. Maar overal glasheldere ontvangst. Ook gezocht naar jouw Sky radio, en probleemloos geluisterd. Of het nu modern is of klassiek, echt een prima geluid.( naar mijn beleving.) En dat nog wel zonder Harmen Kardon. :whistle:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Beste Volvo vrienden,

Wie van jullie heeft er een tip voor me, hoe je de radio favorieten bij elkaar kunt zetten? Zodat je niet telkens heel die lijst moet af-scrollen? Bij mijn vorige auto, kon je die stuk voor stuk selecteren, en op volgorde vastzetten. Dan kon je met een druk op de knop ( op het stuur) van zender switchen, bijvoorbeeld als je tussendoor naar het nieuws wil luisteren.
Iemand een tip? Gr, Hans.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Ben er inmiddels uit. Het blijkt, wanneer je via DAB je "favoriete" zenders aantikt met een ster, deze in de bibliotheek komen. Dan kan je ze zó naar voorkeur aantikken. Handig.
Weer wat geleerd.... :-D
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32852
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ohw goeie, ook eens proberen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Paul schreef: 04.11.2020 - 08:46 Ohw goeie, ook eens proberen.
Ja Paul, het is voor mij ook allemaal even wennen. Maar steeds kom je weer opnieuw achter bepaalde dingen, na wat uitvogelen. Al doende leert men..... :lol:
Onder de icon DAB, heb je de icon Bibliotheek. Als je die aantikt, krijg je de eerder aangevinkte favorieten....top!
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”