Autoweek test Volvo XC 40 T5 Recharge - BMW X1 e-drive

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Hallo Volvo vrienden,

Nu in Autoweek een dubbeltest met Volvo T5 Recharge, en BMW X1 e-drive. Dit zijn best wel goed vergelijkbare auto,s. Al loopt de nieuwprijs wel wat uiteen. Beiden top niveau.
Beiden prima rij eigenschappen. BMW wint in het eindresultaat, nipt met een half puntje. Dit is in mijn optiek een beter vergelijk, dan destijds met de Mazda CX 30.
De BMW testauto kost € 67.400,- de XC 40 T5 Recharge € 55.900,- Er is ook een video van Autoweek over deze dubbeltest te zien.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Gelukkig wint de XC40 heeeeeel dik op zn uiterlijk :-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 26.09.2020 - 18:33Gelukkig wint de XC40 heeeeeel dik op zn uiterlijk :-)
Klopt helemaal ! En weet je wat ik een leuke bijkomstigheid vind? Dat de T2 motor die in die Recharge ligt.....180 pk heeft ! Dus misschien tóch een opstekertje voor later misschien? ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
dennisdoomen
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.12.2019 - 11:58
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ik heb het artikel gekocht en helemaal gelezen. Het is wel een nette vergelijking. Blijkbaar verloopt de overgang van elektrisch naar benzine in de BMW wat soepeler. Ik heb de BMW niet gereden, maar ik herken wel dat inhouden als je het gas even in trapt. Dat verliep ook in mijn vorige Mercedes C350e wel wat sneller. Wellicht dat ze dat met een software update nog gaan corrigeren.
(2020) Volvo XC40 T5 TE R-Design, Glacier Silver, 20"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

dennisdoomen schreef: 26.09.2020 - 20:30 Ik heb het artikel gekocht en helemaal gelezen. Het is wel een nette vergelijking. Blijkbaar verloopt de overgang van elektrisch naar benzine in de BMW wat soepeler. Ik heb de BMW niet gereden, maar ik herken wel dat inhouden als je het gas even in trapt. Dat verliep ook in mijn vorige Mercedes C350e wel wat sneller. Wellicht dat ze dat met een software update nog gaan corrigeren.
Hallo Dennis, ik vind het óok wel een goed gekozen dubbeltal. Bovendien hoor je in de wandelgangen, dat de T2 met 130 pk, niks meer onderin wat extra,s heeft, bij het snel even willen inhalen, of bij een korte invoegstrook om op snelheid komen. ik wil dat eerst zelf ervaren, voordat ik ga oordelen. Het ijkt me logisch dat een auto van 1525 kg, en een bestuurder van 125 kg, met een motor van 130 pk, bij plankgas, geen asfalt van de straat trekt. Maar in hoeverre daar mee te leven is, hangt ook van de persoon af. ik denk dat ik er wel mee om kan gaan. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Vriesje
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15

Ik heb een jaar gereden in een BMW X1 20i uit 2019 en snap de uitslag niet helemaal. Juist de punten dat de BMW het verschil maakt met de Volvo waren de oorzaak dat wij de BMW verkochten, en ook de goede inruilprijs :-). De BMW wint het met name op rijeigenschappen, meer dynamisch, het iDrive systeem en de kwalitatief van het interieur. Zelf koop ik een SUV voor comfort en niet voor de zo genaamde rijeigenschappen. Wij vonden de BMW op 19 inch iets te oncomfortabel en het interieur gedateerd en sfeerloos. Ook het iDrive systeem vonden wij met een draaiknop ietwat achterhaald. Nu rijden we tijdelijk een Mercedes met het MBU systeem en dat ervaar ik als een verademing. Los van wat kleine software puntjes werkt het spraaksysteem en het touchpad een stuk beter, al heb je wel een maand nodig om eraan te wennen en nog langer om alle functionaliteiten te doorgronden. In de Volvo heb ik maar 1 dag proef gereden maar leek mij een compromis tussen het BMW en Mercedes systeem. Niet zo uitgebreid als de Mercedes maar een stuk moderner en gebruikersvriendelijker dan de BMW. Zo een draaiknop vind ik achterhaald en het touchscreen in de BMW staat te ver weg en is te klein in de BMW om het prettig te gebruiken. Maar verder zeer vergelijkbare auto's die je inderdaad goed met elkaar kunt vergelijken. Wij hebben de T5 Recharge besteld en ik hoop hem over 4 weken te ontvangen. De BMW heb ik niet serieus overwogen, ook omdat de prijs snel een stuk duurder werd.
Maar meningen en smaken verschillen gelukkig.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27004
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Leuk en redelijk objectief testverslag.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
CLJ
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 04.06.2020 - 15:48

Hier ten huize won de Volvo, X1 zat ook bij onze 3 overblijvende vergelijkingen samen met de 3008.
X1 was me te springerig met 19 inch, en daarbij ook nog geen dode hoek systeem verkrijgbaar.
Bij de Volvo testrit kwam er voor ons al redelijk snel een rustgevende klik... het is maar wat er primeert voor de chauffeur.
Ik bekijk die testen tegenwoordig met een dubbel gevoel, het hart en de bankrekening beslissen meestal toch in een huishouden.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Vriesje schreef: 27.09.2020 - 09:33 Ik heb een jaar gereden in een BMW X1 20i uit 2019 en snap de uitslag niet helemaal. Juist de punten dat de BMW het verschil maakt met de Volvo waren de oorzaak dat wij de BMW verkochten, en ook de goede inruilprijs. De BMW wint het met name op rijeigenschappen, meer dynamisch, het iDrive systeem en de kwalitatief van het interieur. Zelf koop ik een SUV voor comfort en niet voor de zo genaamde rijeigenschappen. Wij vonden de BMW op 19 inch iets te oncomfortabel en het interieur gedateerd en sfeerloos. Ook het iDrive systeem vonden wij met een draaiknop ietwat achterhaald. Zo een draaiknop vind ik achterhaald en het touchscreen in de BMW staat te ver weg en is te klein in de BMW om het prettig te gebruiken. Maar verder zeer vergelijkbare auto's die je inderdaad goed met elkaar kunt vergelijken. De BMW heb ik niet serieus overwogen, ook omdat de prijs snel een stuk duurder werd. Maar meningen en smaken verschillen gelukkig.
Wat je zegt, herken ik uit de test. De draaiknop van het i Drive systeem in de BMW, vond de testrijder van Autoweek, óók te laag zitten. Achterhaald vind ik een knop beslist niet. Als je voor elke frats in het info systeem moet graven, is dat ook niet altijd alles. Maar wél de positie van zo,n knop. En in de test, vond men de 20"onder de R-design in de sport modus, óók wat te stug. Vooral dwarsribbels in het wegdek, werden niet goed weg gefilterd. Dus de éen ervaart dit anders, dan de ander. En wat je zegt: smaken en meningen verschillen.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”