XC40 T5 Twin-Engine R-Design is binnen !

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
ForzaCannobio
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 30.06.2020 - 15:23

Hallo, sinds 1 week rijd ik nu in de nieuwe T5 Recharge.

Als bijlage wat foto's van afgelopen weekend waarin de XC40 naast een oude XC60 van een vriend is gezet om grootte en kleur te vergelijken en ik heb uitgeprobeerd of mijn VW dakkoffer past op de originele Volvo dwarsdragers, en ja het past.

Hiervoor reed ik een Passat GTE waar ik zeer tevreden over was. Ik was benieuwd of de XC40 dit kon overtreffen, na 1 week gereden te hebben (1000km), kan ik zeggen: Ja, de XC40 is een nog fijnere wagen !

Mijn eerste ervaringen:
  • Pure Mode is heerlijk, wel even wennen is het fluittoontje, maar met de radio aan merk je dit nauwelijks
      Hybride modus werkt prima en is duidelijk lekkerder dan in de GTE, is lekker krachtig en gebruikt toch ook veel van de accu (veel meer dan de GTE), bij het instellen van de navi wordt inderdaad de accu-capaciteit verdeeld over de hele rit
        Behoorlijk zuinig, 4.2 op de 100 na 1000 km met hierin zo'n 600km aan snelwegkilometers zonder bij te laden (ook na 19.00u, gereden, dus >130 km/uur) , overige 400 km zijn kortere stukken waarbij zoveel mogelijk bijgeladen is.
          Mooi extraatje dat je de stroom krijgt terugbetaald, na 1 week al 17 euro verdiend
            Jammer dat de R-design elementen vervallen zijn, zeker de uitlaten en de badging op de achterklep (nu een simpel plaatje) waren in het 2020 model veel mooier. Maar het gaat me te ver om dit weer terug te laten bouwen naar de 2020 look
              Power mode is echt heel snel, heel krachtig maar zal ik niet vaak gaan gebruiken, is meer voor in de Ardennen of de Alpen, lekker cruisen in de andere modi is prima.
                Laden maakt inderdaad veel lawaai, (veel meer dan bij de GTE) bij mij staat de laadpaal in de garage onder mijn huis, met de deur naar de garage dicht heb ik er weinig last van.
                  Sound van de HK sound-upgrade bevalt heel goed, mooi helder met een krachtige bas.
                    In een video-test op Youtube (ik dacht van ANWB) werd gezegd dat het rijden op de snelweg op adaptief cruisecontrol icm de hybride aandrijflijn (regeneratief remmen) niet heel fijn zou zijn, hier merk ik niets van, de XC40 is een heel fijne snelwegcruiser waarbij je prima op ACC kan rijden.
                      Pilot assist is best wel indrukwekkend, stuurt zelf mooi door bochten heen, ik verwacht het niet al te vaak te gaan gebruiken, ACC is goed genoeg. Op de autoweg zet ik het soms aan als ik ga bellen of iets wil zoeken in Spotify
                        Op het forum werd melding gemaakt van inhouden bij 94/95 km/u, heb ik nog niet gemerkt, ik heb er in ieder geval geen last van.
                          Ben blij met een thuiskomer in het koffer, mooi dat dit past, ondanks de grote batterij, beetje jammer van de ontbrekende afwerking.
                            Navi werkt goed maar minder dan in de Passat GTE, verkeersinfo is minder duidelijk, het grote scherm zoomt niet automatisch, wel handig is het scherm tussen de klokken maar ook dat is bij actuele VW's/Audi mooier omdat het kan worden uitgebreid naar het hele scherm.
                              Carplay werkt prima, ik hoop dat er ooit nog eens een upgrade komt van het Sensus systeem zodat de weergave full-screen in verticale modus komt. Bij Subaru hebben ze ook verticale schermen en hier is na een upgrade van het systeem dit wel mogelijk, ziet er fantastisch uit. IOS 14 heeft nu ook meer ondersteuning voor verticale schermen ('horizontal status bar'), mogelijk dat dat een trigger is bij Volvo om Sensus aan te passen
                                360c camera is super handig
                                  App werkt goed, heel overzichtelijk
                                    Ik zie niet goed of ik nu gekoppeld aan de hotspot van mijn telefoon, wordt niet echt duidelijk weergegeven. Koppelen aan het thuisinternet lukt niet, krijg een of andere security melding. Ik heb hier misschien wel 20 devices gekoppeld aan mijn thuis-wifi, dus vreemd dat deze melding komt. Upgraden van de navi-kaarten dus nu noodgedwongen via de 3G/4G van de telefoon.
                                      Geen led voor de rem en knipperlichten is een beetje een gemiste kans, naast de indrukwekkende led's voor en achter ziet het er eigenlijk niet uit. Zal wel iets voor de facelift worden.
                                    Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
                                    Laatst gewijzigd door ForzaCannobio op 17.09.2020 - 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
                                    Gebruikersavatar
                                    Hans Eilander
                                    7th Gear member
                                    Berichten: 5323
                                    Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
                                    Locatie: G - O

                                    @Forza enz, je hebt een mooie auto beste vriend. Zeker die velgen vind ik prachtig. Levert dat naar jouw beleving geen comfort in? Wat te hard, en stoterig of zo?
                                    Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
                                    ForzaCannobio
                                    1st Gear member
                                    Berichten: 18
                                    Lid geworden op: 30.06.2020 - 15:23

                                    Hans Eilander schreef: 17.09.2020 - 11:08 @Forza enz, je hebt een mooie auto beste vriend. Zeker die velgen vind ik prachtig. Levert dat naar jouw beleving geen comfort in? Wat te hard, en stoterig of zo?
                                    Nee, gaat prima. Passat had 18" met '45' banden, de XC is 20" met ook '45' banden, is dus vergelijkbaar en dus prima.
                                    Gebruikersavatar
                                    Hans Eilander
                                    7th Gear member
                                    Berichten: 5323
                                    Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
                                    Locatie: G - O

                                    ForzaCannobio schreef: 17.09.2020 - 11:10 Nee, gaat prima. Passat had 18" met '45' banden, de XC is 20" met ook '45' banden, is dus vergelijkbaar en dus prima.
                                    Okee dan. Ik heb me 18"aan laten praten, omdat de 20", volgens kenners, te hard zouden zijn, en het verbruik nadelig zouden beïnvloeden. Ik vind jouw velgen (R-design) de mooiste onder de XC 40. ;)
                                    Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
                                    Gebruikersavatar
                                    Harry M.
                                    3rd Gear member
                                    Berichten: 415
                                    Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

                                    Forza, van harte gefeliciteerd. Fijn te horen dat ie bevalt. Heb zelf nu ook een VW Passat GTW plug-in, sta op het punt een andere keuze te maken waarbij de XC40 R nog steeds een van de kanshebbers is, en ben dus zeer geinteresseerd in je verdere ervaringen de komende weken, maanden. Veel rijplezier gewenst!
                                    Gebruikersavatar
                                    Sjaaktrekhaak
                                    2nd Gear member
                                    Berichten: 114
                                    Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

                                    Wederom een bevestiging van het (te harde) geluid bij het laden.
                                    Ik hou mn hart vast.
                                    Durf het bijna niet te zeggen maar ik kijk nu alvast naar een alternatief mocht het mij in januari toch tegenstaan. En ik ben ook erg teleurgesteld over de aanpassing aan de sieruitlaat. Als de optelsom tóch tegenvalt gaat ie terug.
                                    Heel veel plezier gewenst met de auto!

                                    Volvo XC40 T5 Recharge
                                    Volvo V40 T4
                                    Volvo S40 T5
                                    Erikho
                                    4th Gear member
                                    Berichten: 701
                                    Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

                                    @ForzaCannobio: je kan de kaartupdates ook via usb doen. https://www.volvocars.com/nl/support/downloads/maps/spa
                                    Groet Erik
                                    Allt kommer att bli bra
                                    Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
                                    XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
                                    V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
                                    S60 T4 Powershift MY12, Polestar
                                    Vriesje
                                    2nd Gear member
                                    Berichten: 66
                                    Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15

                                    Dank voor de mooie terugkoppeling en succes met de mooie auto.
                                    Nieuwsgierig hoe lang je hebt moeten wachten, wanneer heb je de auto besteld en of dat volgens planning is verlopen?
                                    Ikzelf heb ook een T5 Recharge besteld en verwacht hem in week 44, productieweek staat gepland voor week 42.
                                    ForzaCannobio
                                    1st Gear member
                                    Berichten: 18
                                    Lid geworden op: 30.06.2020 - 15:23

                                    Vriesje schreef: 17.09.2020 - 16:57 Dank voor de mooie terugkoppeling en succes met de mooie auto.
                                    Nieuwsgierig hoe lang je hebt moeten wachten, wanneer heb je de auto besteld en of dat volgens planning is verlopen?
                                    Ikzelf heb ook een T5 Recharge besteld en verwacht hem in week 44, productieweek staat gepland voor week 42.
                                    15.03 besteld met het verzoek om op 01.09 uit te leveren (afloop contract vorige auto), 09.09 uitgeleverd, netjes toch ?
                                    Erikho schreef: 17.09.2020 - 13:59 @ForzaCannobio: je kan de kaartupdates ook via usb doen. https://www.volvocars.com/nl/support/downloads/maps/spa
                                    Ok, dank voor de tip !
                                    Gebruikersavatar
                                    dennisdoomen
                                    2nd Gear member
                                    Berichten: 148
                                    Lid geworden op: 31.12.2019 - 11:58
                                    Locatie: Den Haag
                                    Contacteer:

                                    Gefeliciteerd. Ik heb precies dezelfde! Heb mijn ervaringen op Autoweek bijgehouden... https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... gn-2020-2/
                                    (2020) Volvo XC40 T5 TE R-Design, Glacier Silver, 20"
                                    (2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
                                    (2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
                                    (2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
                                    (2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
                                    (2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
                                    (2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
                                    (2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
                                    Gebruikersavatar
                                    Hans Eilander
                                    7th Gear member
                                    Berichten: 5323
                                    Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
                                    Locatie: G - O

                                    dennisdoomen schreef: 19.09.2020 - 08:56 Gefeliciteerd. Ik heb precies dezelfde! Heb mijn ervaringen op Autoweek bijgehouden...
                                    Hee @dennis, ik heb je lang niet meer gehoord. Nog alles naar tevredenheid? Ik heb trouwens dat artikel van jouw, een poosje terug gelezen in Autoweek.
                                    Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
                                    Gebruikersavatar
                                    dennisdoomen
                                    2nd Gear member
                                    Berichten: 148
                                    Lid geworden op: 31.12.2019 - 11:58
                                    Locatie: Den Haag
                                    Contacteer:

                                    ForzaCannobio schreef: 17.09.2020 - 11:00 Op het forum werd melding gemaakt van inhouden bij 94/95 km/u, heb ik nog niet gemerkt, ik heb er in ieder geval geen last van.
                                    Ik heb dat nu ook 2x gehad terwijl ik de oprit naar de snelweg neem.
                                    (2020) Volvo XC40 T5 TE R-Design, Glacier Silver, 20"
                                    (2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
                                    (2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
                                    (2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
                                    (2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
                                    (2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
                                    (2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
                                    (2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
                                    ForzaCannobio
                                    1st Gear member
                                    Berichten: 18
                                    Lid geworden op: 30.06.2020 - 15:23

                                    dennisdoomen schreef: 21.09.2020 - 15:58
                                    ForzaCannobio schreef: 17.09.2020 - 11:00 Op het forum werd melding gemaakt van inhouden bij 94/95 km/u, heb ik nog niet gemerkt, ik heb er in ieder geval geen last van.
                                    Ik heb dat nu ook 2x gehad terwijl ik de oprit naar de snelweg neem.
                                    Ik heb dat inhouden nu ook gemerkt, het is zowel in Hybride als Pure mode en altijd bij 94 km/u. Het voelt zeker niet als schakelen maar meer als een ingreep van een van de veiligheidssystemen. Toch wel heel vreemd. Is voor mij geen groot punt en ik verwacht dat dit in een toekomstige update wel te verhelpen zou moeten zijn. Voor de rest tot nu toe zeer tevreden !!

                                    Het gemiddeld verbruik is na een kleine 2 weken en 1400km gereden gedaald naar 3,4 op de 100.
                                    Plaats reactie

                                    Terug naar “XC40”