Vergelijking Tesla Y en XC40 recharge (Amerikaans)

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

DB200 schreef: 26.08.2020 - 10:10 Een A8 is tenminste een echte auto ipv Tesla. Maar helaas geen station.
Ik heb jaren terug eens een stukje in een Audi A8 benzine van een kennis in Duitsland-Bayern gereden. En als je dan, als het kon het gas indrukte, kreeg je écht het gevoel dat je gelanceerd werd! Grandioos. Maar ja, voor een gewone man als ik ligt dat ver boven mijn budget. Net als Tesla. Ik vind het al een voorrecht om straks Volvo te gaan rijden.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ooit..... ooit..... (maar voorlopig nog niet vrees ik) zal het actieradius van de FE’s flink te noemen zijn; 1000 km zal een streven zijn denk (hoop) ik.
Onderweg gaan met de wetenschap dat je een beperkte afstand af kan leggen en vervolgens (in vakantietijd) in de wachtrij aansluiten om wat prik bij te kunnen tanken.... Voorlopig (nog) niet mijn ding. De fabrieksopgave zijn voor de FE’s ook rooskleuriger dan de praktijk (net als met ‘normale’ brandstof auto’s). Bereik onder de meest gunstige omstandigheden kan er aardig uitzien, maar hoe doet het apparaat het op de winterdag met flinke belading.....?
En dan nog een ‘gewetenskwestie’... hoe schoon rijden FE’s nou eigenlijk?... die stroom wordt tenslotte ook opgewekt met.... tja vul maar ns wat in.
Ik vind het zeer interessant hoe eea zich ontwikkeld, maar zal pas overwegen ‘aan te sluiten’ als de acciradius’ minimaal op de 500km zit en dat in winterse omstandigheden met flinke belading en een fatsoenlijke oplaadstation-spreiding.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “XC40”