Care by Volvo: XC40 Recharge

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
LKSXC90
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11.04.2019 - 18:38

Hallo allemaal,

Wij hebben gisteren, als eerste bij de dealer in Maastricht, de Care by Volvo XC40 inscription in Denim Blue opgehaald. Prima aflevering, precies als bij een ‘gekochte’ Volvo, was ook even uitzoeken voor de verkoper maar die heeft dat wel zeer goed gedaan.
Beslissing om dit te doen heb ik in januari genomen, auto was er al een maand geleden, echter toen gingen we op vakantie dus heb ik de levering uitgesteld tot gisteren. We hebben nu een maand de tijd om met de auto te rijden en te ervaren of het consequent laden inderdaad ervoor zorgt dat we nu al grotendeels elektrisch rijden (als bonus de actie van Volvo met de gratis stroom gedurende een jaar, daar is het overigens niet om te doen maar mooi meegenomen).
Als dit allemaal goed bevalt dan houden we hem en verkopen onze eigen auto. En op termijn wil ik dan een keer wisselen naar de P8 of P4, dat is het voordeel van deze manier van short lease (dat is het uiteindelijk). Een van de dingen die mij wel opviel in het contract is dat Volvo zich het recht behoudt om de auto voor een gelijkwaardige om te ruilen als zij dat willen.
Zoals gezegd, een hoop om te ervaren en uit te proberen, prijs komt ongeveer overeen met zelf kopen van een nieuwe XC40 inclusief de afschrijving en andere kosten (zie evt ANWB autokosten berekening, is natuurlijk slechts een indicatie).

Gr. Leo
ellefaye
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 09.07.2020 - 20:58

Ik verwacht mijn Care by Volvo ergens oktober. Een R-Design. Voor het eerst leasen. Altijd auto’s gekocht (zakelijk). Na berekening is de CbV goedkoper dan mijn zakelijke C-HR incl de bijtelling. Dus de beslissing was snel gemaakt. Ondanks ik het wel gek vindt, geen eigenaar meer te zijn van een auto. Maar aangezien ik elke twee jaar weer “nieuwe auto” kriebels krijg of toch andere kleur wil, is dit echt ideaal.

Besteld eind juni en rij nu een XC40 T2 (nieuwe wagen!) voor tijdens het wachten. Geweldige service van CbV dat ze je dat aanbieden. Dus tot nu toe alleen maar lof voor de goede service.

Geniet van je auto!!!
Volvo XC40 T5 TE R-Design Inscription White 🤩
Volvo XC40 T2 aut. Momentum Demin Blue ☺️
Toyota C-HR Black Edition 1.8 Hybrid 🥰
DS3 So Chic met alle opties 😍
Suzuki Swift 🤮🔫
Suzuki Vitara 16v 1.6 JLX cabrio 💖
VW Golf II 😐
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

LKSXC90 schreef: 07.08.2020 - 17:22 Een van de dingen die mij wel opviel in het contract is dat Volvo zich het recht behoudt om de auto voor een gelijkwaardige om te ruilen als zij dat willen.
Het blijft uiteraard wel de bedoeling dat Volvo erop verdient. Dus als er grote onverwachte kosten aan zitten te komen, willen ze de auto graag voor die tijd van de hand kunnen doen...
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
LKSXC90
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11.04.2019 - 18:38

Ja daar heb je zeker een punt. Uiteindelijk is dit eigenlijk een scherp geprijsde vorm van lange termijn huren, vandaar dat de auto’s ook maximaal 24 maanden tot je beschikking staan. Gezien de prijs die voor een zelfde auto nieuw gekocht minimaal gelijkwaardig is, vond ik het de moeite waard om te doen. Indien zaken zich anders ontwikkelen qua voorwaarden, prijs en dergelijke dan kun je ook snel stoppen en overschakelen op private lease of alsnog de auto zelf kopen.
ellefaye
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 09.07.2020 - 20:58

LKSXC90 schreef: 10.08.2020 - 01:34 Ja daar heb je zeker een punt. Uiteindelijk is dit eigenlijk een scherp geprijsde vorm van lange termijn huren, vandaar dat de auto’s ook maximaal 24 maanden tot je beschikking staan. Gezien de prijs die voor een zelfde auto nieuw gekocht minimaal gelijkwaardig is, vond ik het de moeite waard om te doen. Indien zaken zich anders ontwikkelen qua voorwaarden, prijs en dergelijke dan kun je ook snel stoppen en overschakelen op private lease of alsnog de auto zelf kopen.
24 maanden? Waar heb je dat vandaan of is dan nu nieuw? Ik weet wel dat die regel gold toen bij de introductie in andere landen, ergens in 2017 ofzo?

Ik heb besteld eind juni en expliciet gevraagd hoe lang ik de auto mag rijden en werd mij duidelijk gezegd, zo lang als ik wil. Zelfs 5 jaar als ik dat wil. Wel zullen ze na 4 jaar ofzo (afhankelijk van model / markt) een nieuw aanbod doen. Maar mij kennende wil ik weer switchen na 2 a 3 jaar ha ha.

De 24 maanden komt ook nergens voor in mijn contract of de voorwaarden. Dus vermoedelijk hebben ze dat pas aangepast??? Of zit jij niet in Nederland?
Volvo XC40 T5 TE R-Design Inscription White 🤩
Volvo XC40 T2 aut. Momentum Demin Blue ☺️
Toyota C-HR Black Edition 1.8 Hybrid 🥰
DS3 So Chic met alle opties 😍
Suzuki Swift 🤮🔫
Suzuki Vitara 16v 1.6 JLX cabrio 💖
VW Golf II 😐
Gebruikersavatar
Sjaaktrekhaak
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

Ik deel de boodschap van ellefaye.
Ik heb de mijne 27 juli besteld en deze wordt op eigen verzoek op 11 januari geleverd. Dat je de auto maar 24 maanden hebt is niet juist. Het staat niet in de FAQ online, niet in de voorwaarden en niet in mijn contract.
Los daarvan: hoe leuk is het om na 24 maanden weer een nieuwe te rijden?! Mits de prijs en voorwaarden gelijk of beter zijn natuurlijk.
Wij gaan het dus ook proberen. Momenteel rij ik een V40 private lease en deze upgrade is met een jong gezin van harte welkom.
Ik heb alles doorgerekend. Private lease is de recharche T5 niet eens samen te stellen maar de kaler uitgeruste T4 expression is zelfs al duurder in de private lease. Tel daar bij op dat de Care By Volvo T5 R-design zeer rijk is uitgerust en de voordelen zijn daar.
Ik ben positief benieuwd en zoald al beschreven; als er adders onder het gras zitten kun je er de eerste maand kosteloos vanaf en na de eerste maand kun je opzeggen met 3 maanden opzegtermijn.
Veel fijne Volvo kilometers gewenst!

Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
LKSXC90
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11.04.2019 - 18:38

Dan zal ik het wel ergens verkeerd begrepen hebben. Kan het zo 1,2,3 niet terugvinden. De mogelijkheid en flexibiliteit van deze constructie zijn inderdaad heel aantrekkelijk maar daarnaast is het tot nu toe ook de goedkoopste manier om een nieuwe XC40 van 55.000 euro te rijden! We hebben de auto nu 1,5 week en bevalt prima. Ook voor jullie fijne en veilige kilometers!
ellefaye
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 09.07.2020 - 20:58

ellefaye schreef: 09.08.2020 - 11:12 nieuwe XC40 van 55.000
€ 56.933 om exact te zijn ;-) (mits je de inscription white kiest). Oh dat is nog exclusief de Volvo on Call abonnement die we krijgen. Hoe decadent is het op een knopje te drukken en te zeggen “reserveer een restaurant onderweg naar mijn bestemming alstublieft” en ze de locatie waar je kan parkeren naar de nav stuurt 😂 en er een tafel voor je is gereserveerd 😎
Volvo XC40 T5 TE R-Design Inscription White 🤩
Volvo XC40 T2 aut. Momentum Demin Blue ☺️
Toyota C-HR Black Edition 1.8 Hybrid 🥰
DS3 So Chic met alle opties 😍
Suzuki Swift 🤮🔫
Suzuki Vitara 16v 1.6 JLX cabrio 💖
VW Golf II 😐
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Hoi allemaal,

Hier ook een XC40 T5 Inscription Recharge in bestelling. Levering dec/jan. Nog net de aanbieding voor EUR 699 kunnen meepakken. Reken het maar eens door. Als je een zelfde XC40 koopt van je eigen geld en je rijdt 3 jaar, dan kun je zo maar 300 euro in de maand meer kwijt zijn. Het is de eerste keer dat we een auto niet met eigen geld kopen, dus best een stap. We hebben er nog een 2004 C70 en verse Seat Leon naast, dus mochten we om welke reden dan ook het abonnement willen beëindigen, dan blijven we nog voldoende mobiel. Mijn V60 D4 ingeruild bij de dealer. Dat leverde ongeveer net zoveel op als de 36 maandtermijnen (stel dat we de XC40 3 jaar zouden rijden). Dat geeft natuurlijk ook een goed gevoel. Ik acht de kans echter heel groot dat ik ruim binnen de 36 maanden naar de XC40 P8 switch. Kortom, een heel aantrekkelijk aanbod waarbij de voors in ons geval duidelijk zwaarder wegen dan de tegens.
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Mijn ouders hebben precies hetzelfde gedaan. Eigenlijk op zoek naar een Private lease T2 of T3, maar voor nagenoeg het zelfde maandbedrag kwam de T5 Recharge via Care by Volvo in beeld. Op de valreep nog van de aanbiedingsprijs gebruik kunnen maken. Dan ben je gek als je het niet doet.

En binnen vier weken stond er een T2 Inscription voorloopauto voor de deur, nog in dezelfde kleur als de bestelde T5 ook. Het wachten op de "eigen" auto tot dec/jan wordt daarmee wel prima uit te houden. So far alleen maar positief!
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Plaats reactie

Terug naar “XC40”