Uitgebreide test xc40 T2

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
arjen
4th Gear member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
Locatie: Leiderdorp

Tja die heb. Ik nog niet kunnen vinden dus :-)
Op zich ook niet raar, die motor in pas nieuw natuurlijk.
Berichten die ik hier voorbij zag komen zijn positief.
Ook merk ik dat er meerdere mensen erg benieuwd zijn naar een totaal ervaring van de T2.

Maar mocht je toevallig wat testen, reviews, etc tegen komen op het www.....misschien hier linkje plaatsen.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
-----------
13e S60 B3 Inscription 2021
14e Hyundai i10 2018
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

Hoe bevalt die Arjen? Ik heb wel gereden in T3 maar maakt het veel verschil ?
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
Gebruikersavatar
arjen
4th Gear member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
Locatie: Leiderdorp

T2

Is geen sportauto maar ik ben zeer tevreden.
Ook caravan erachter van 1350 kg is geen problerm.
Persoonlijk zou ik altijd gaat voor de geartonic. Heb t3 handbak gereden maar deze auto wil gewoon een automaat. Rijd top.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
-----------
13e S60 B3 Inscription 2021
14e Hyundai i10 2018
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

arjen schreef: 04.08.2020 - 01:14 T2

Is geen sportauto maar ik ben zeer tevreden.
Ook caravan erachter van 1350 kg is geen problerm.
Persoonlijk zou ik altijd gaat voor de geartonic. Heb t3 handbak gereden maar deze auto wil gewoon een automaat. Rijd top.
Wat zijn de verschillen die je merkt met een T3 ? Volgens mij is koppel bijna gelijk ?
Een T5 is sneller maar kom je bij volgende verkeerslicht weer tegen en die mag ook maar 100 op snelweg :-)
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

arjen schreef: 04.08.2020 - 01:14 T2

Is geen sportauto maar ik ben zeer tevreden.
Ook caravan erachter van 1350 kg is geen problerm.
Persoonlijk zou ik altijd gaat voor de geartonic. Heb t3 handbak gereden maar deze auto wil gewoon een automaat. Rijd top.
Dat valt me alles mee Arjen. Goed om te horen. Zelf heb ik niks om te trekken, en neem zelfs geen trekhaak. Heb ook geen fietsendrager.
Maar daar de XC 40 best een hoog eigengewicht heeft, (1525 kg) is het goed om jouw ervaring te lezen, zelfs met caravan.
De T3 en de T2 hebben allebei een 3 cyl 1,5 motor. Ik denk dat de T2 met 130 pk, gewoon af fabriek een geknepen T3 met 156 pk is.
Dus is dit verschil misschien later op te tunen van 130 naar 160 pk.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

26 pk is bijna te verwaarlozen, tuurlijk scheelt het iets maar het is niet een wereld van verschil.
Rijd zelf een 170 pk diesel op 2215 kilo leeggewicht en zelfs dat rijd vlotter dan de cijfers doen vermoeden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

fredhead schreef: 04.08.2020 - 09:48 26 pk is bijna te verwaarlozen, tuurlijk scheelt het iets maar het is niet een wereld van verschil.
Rijd zelf een 170 pk diesel op 2215 kilo leeggewicht en zelfs dat rijd vlotter dan de cijfers doen vermoeden.
Okee. Ik heb gehoord dat bij het tunen van de XC 40 de T2 opgeschroefd word naar 190 pk. Maar ik kijk het eerst eens aan. Zeker in de garantie tijd. Ik heb zelf een heel rustige en defensieve rijstijl.
En hoog comfort, en weinig verbruik vind ik belangrijk. Bovendien mag je nergens harder dan 100 km/u. En in het buitenland kom ik nooit meer. Dus over dat tunen, daar ben ik nog niet uit.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Van 130 naar 190 pk is het uiteraard een ander verhaal, dat ga je zeker merken.
Bijna de helft aan vermogen extra en best kans dat je nog iets zuiniger gaat rijden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

fredhead schreef: 04.08.2020 - 10:26 Van 130 naar 190 pk is het uiteraard een ander verhaal, dat ga je zeker merken.
Bijna de helft aan vermogen extra en best kans dat je nog iets zuiniger gaat rijden.
Precies, daar gaat het mij om. Dat de motor efficiënter loopt. en bij een rustige rijstijl, ook nog ietsje zuiniger word. Ik ben zeker geen strepentrekker.
Het tunen kost tussen de € 400 tot 600,- en daar heb je dan weer bijna een nieuw setje banden voor, dus ik kijk het eerst wel even aan.
Er zijn zowel grote tegenstanders voor het tunen (storingen-motorschade) als ook enkele voorstanders. Heeft tunen écht een toegevoegde waarde....?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mijn S60 ging van 163 pk en 340 nm naar 210 pk en 500 nm (diesel) en zou het zo weer doen.
Werd een auto met 2 gezichten, blok liep er lekkerder door en als het moest zuinig(er) en bijzonder vlot.

Heb ruim 100.000 km gereden met tuning en nooit ergens last van gehad, maar ik ben ook niet van het type telkens volgas.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

fredhead schreef: 04.08.2020 - 12:14 Mijn S60 ging van 163 pk en 340 nm naar 210 pk en 500 nm (diesel) en zou het zo weer doen.
Werd een auto met 2 gezichten, blok liep er lekkerder door en als het moest zuinig(er) en bijzonder vlot.

Heb ruim 100.000 km gereden met tuning en nooit ergens last van gehad, maar ik ben ook niet van het type telkens volgas.
Okee, bedankt voor je tip. ik zal het zeker onthouden. Dan krijg je tóch waar voor je geld. Zeker wanneer je van plan bent (zoals ik) langer met de auto te rijden, dan pakweg 3-4 jaar.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

Hans Eilander schreef: 04.08.2020 - 11:54
fredhead schreef: 04.08.2020 - 10:26 Van 130 naar 190 pk is het uiteraard een ander verhaal, dat ga je zeker merken.
Bijna de helft aan vermogen extra en best kans dat je nog iets zuiniger gaat rijden.
Precies, daar gaat het mij om. Dat de motor efficiënter loopt. en bij een rustige rijstijl, ook nog ietsje zuiniger word. Ik ben zeker geen strepentrekker.
Het tunen kost tussen de € 400 tot 600,- en daar heb je dan weer bijna een nieuw setje banden voor, dus ik kijk het eerst wel even aan.
Er zijn zowel grote tegenstanders voor het tunen (storingen-motorschade) als ook enkele voorstanders. Heeft tunen écht een toegevoegde waarde....?
Tunen niet doen! Ze halen stuk reserve weg. Als je het toch doen dan bij Polestar i.v.m. garantie.
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

er is geen polestar upgrade voor de T2 of T3
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

OGA244 schreef: 04.08.2020 - 16:59 er is geen polestar upgrade voor de T2 of T3
wel een tuning
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

1295 schreef: 04.08.2020 - 16:36 Tunen niet doen! Ze halen stuk reserve weg. Als je het toch doen dan bij Polestar i.v.m. garantie.
1295 schreef: 04.08.2020 - 17:05
OGA244 schreef: 04.08.2020 - 16:59 er is geen polestar upgrade voor de T2 of T3
wel een tuning
en weg is je garantie (zoals je zelf ook al zeer terecht opmerkte)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Wanneer zou Autoweek met de test van de Volvo XC 40 T2 naar buiten komen? iemand een idee?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

Ik vind hun tests altijd gericht op kracht . Valt mij nog mee ze de T2 ook testen. De uitslag zal zijn dat T3 en alles erboven krachtiger is . Zo las ik bij T3 ook al dat ze die min of meer aan het afraden waren. Tests zijn nooit objectief.
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

1295 schreef: 07.08.2020 - 22:07 Ik vind hun tests altijd gericht op kracht . Valt mij nog mee ze de T2 ook testen. De uitslag zal zijn dat T3 en alles erboven krachtiger is . Zo las ik bij T3 ook al dat ze die min of meer aan het afraden waren. Tests zijn nooit objectief.
Okee. Maar de vraag was eigenlijk.......wanneer zou Autoweek er mee naar buiten komen. Ik ben best wel benieuwd wat zij er van maken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

Je kan de redactie daar eens mailen.
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
Gebruikersavatar
arjen
4th Gear member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
Locatie: Leiderdorp

Inmiddels circa 2800 km met de T2 gereden. Waarvan circa 1400 km met een caravan erachter van 1350 kilo en 4 personen in de auto met bagage.

Was echt afzien.......not.

Prestaties zijn prima.
Ik vergelijk met mijn volige s60 T3 handbak uit 2017.
Die was iets sneller met optrekken.

De xc40 t2 rijd stabieler en blijft makkelijker op koerssnelheid 105 a 110 kmph
Kan ook met de geartronic te maken hebben.
De stoelzitting verlengers zijn erg aan te bevelen.

Alle veiligheidsystemen werken top. Zie het wel als ondersteuning er leer ermee rijden dan is het geweldig.
Olieverbruik was er wel. Moest 1 liter bijvullen. Kan ook met het nieuwe te maken hebben. Ben eerst 1500 km zonder caravan gaan rijden. Staat ook in de instructie.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
-----------
13e S60 B3 Inscription 2021
14e Hyundai i10 2018
Plaats reactie

Terug naar “XC40”