Pagina 1 van 2

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 17.01.2020 - 15:05
door Woefdram50
Heeft de nieuwe XC40 geen geïntegreerde uitlaatpijpen links en rechts meer?
Ook niet meer op de Inscription en R-design?

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 17.01.2020 - 15:23
door Walter
nee, is optie

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 18.01.2020 - 00:02
door Woefdram50
Waar staat die optie dan?
Iig niet in de nieuwe prijslijst.
Volvo’s nieuwe idee van schone auto’s?
Geen uitlaat = geen uitstoot?

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 18.01.2020 - 08:31
door Erikho
Woefdram50 schreef: 18.01.2020 - 00:02 Waar staat die optie dan?
Iig niet in de nieuwe prijslijst.
Volvo’s nieuwe idee van schone auto’s?
Geen uitlaat = geen uitstoot?
:lol: :lol:

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 18.01.2020 - 20:36
door dennisdoomen
Vooral op de R-Design is dat wel een stap terug zeg. Snap ik echt helemaal niets van.

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 19.01.2020 - 20:38
door Woefdram50
Niet alleen voor de R-design, ook voor de Inscription!

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 20.01.2020 - 20:40
door TomXC60
Haha het staat er in, in de basis uitrusting *verborgen uitlaten* Haha, marketing done right.

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 20.01.2020 - 21:14
door Jelmer de Jong
En als je die optie aanklikt, komen er dan wel uitlaatgassen uit dat gat?

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 21.01.2020 - 08:54
door Walter
Ik zat even verkeerd, is inderdaad als optie en accessoire verdwenen:
Voor de Volvo XC40 zijn uiteraard diverse accessoires beschikbaar. Op het gebied van styling is er een Exterieur styling set beschikbaar in twee varianten. Een set met skidplate voor en achter compleet met portierlijsten of een set met uitsluitend de skidplates voor en achter. Belangrijke wijziging is dat de zichtbare eindpijpen verdwenen zijn voor alle uitvoeringen en motoren. De Skidplate is hierop aangepast.

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 22.01.2020 - 12:21
door Woefdram50
Gelukkig heb ik ze er nog gewoon onder en zichtbaar 🤗
Wat een slechte “call” van Volvo

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 22.01.2020 - 12:30
door OGA244
Tikkie sneu idd

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 22.01.2020 - 13:15
door teebee
Vanuit de gedachte ‘als er geen uitlaatpijpen zichtbaar zijn, denkt men dat t minder vervuilt’ .... ofzoiets?

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 22.01.2020 - 13:25
door MvR
Ik vind het ook een zeer rare stap... ik baal namelijk ook dat bij mijn bestelde XC40 P8 ze er niet meer opzitten maar kan dit bij de volledige elektrische natuurlijk wel begrijpen maar om het nu weg te halen bij een Benzine versie. Heel dom, vind het dat juist ook de R-Design look geven.

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 22.01.2020 - 14:36
door The Mechanic
Gewoon de delen van een MY20 laten monteren. Gewoon afdingen bij de koop van de auto, en anders gaat de koop niet door. Dealer wil dan vast wel meedenken.

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 22.01.2020 - 14:51
door OGA244
Waarom moet 'n actie van volvo 'n dealer geld gaan kosten?

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 22.01.2020 - 19:24
door DB200
Aha, nog meer gelijkschakeling tussen Electro en Verbrandingsmotor zodat het emotionele argument ten faveure van de verbrandingsmotor verdwijnt. Eerst gelijkschakeling naar max. snelheid van 180km/h en dan nu het vervallen van zichtbare uitlaten.

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 22.01.2020 - 20:16
door Kurt1975
De zichtbare uitlaten was bij mij één van de redenen om voor Inscription te kiezen. Zou zomaar een deal-breeker kunnen geweest zijn...

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 22.01.2020 - 21:36
door Arnold
OGA244 schreef: 22.01.2020 - 14:51 Waarom moet 'n actie van volvo 'n dealer geld gaan kosten?
Omdat klantwens bovenaan staat!

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 22.01.2020 - 21:54
door OGA244
Leg dat volvo ab uit, die is de producent

Geen geïntegreerde uitlaatpijpen?

Geplaatst: 22.01.2020 - 21:56
door DB200
Ik heb onlangs een interessant artikel gelezen over de CO2 boete die "Brussel" gaat uitdelen als men gemiddeld niet 95 gr. CO2 uitstoot per verkochte automobiel in 2021 realiseert. Als ik het me goed herinner 30 euro per gram CO2 per automobiel. Totaal zou het om ca. 14 miljard euro kunnen gaan.

De Europese consument kiest voor benzine ipv diesel -> toename van CO2 uitstoot per auto.
De Europese consument kiest tevens voor SUV ipv gewone 4 deurs -> toename van CO2 uitstoot per auto.

Deze twee trends versterken elkaar. De enige manier om dit te keren en naar gem. 95 gram te gaan, is voor de automerken om a) de stekker uit 6 en 8 cilinder modellen te trekken en b) stekkerauto's te pushen. De dikke V8 SUV (zonder stekker) is dus de facto dood. Ik ben inmiddels zo blij dat ik nog gewoon een dikke 5 cilinder diesel rijd. Een auto om te koesteren. Idem voor de trotse bezitters van een XC90 V8 of S80 V8. Nooit weg doen, dat wordt alleen maar meer waard.

Wat een paar consumenten hier allemaal van vinden, is dus niet zo belangrijk. 14 miljard aan boetes is meer relevant. Het voortbestaan van de branche staat op het spel. En daarom zijn er ook merken die er mee op houden, geheel of met bepaalde modellen (en dan vooral de kleine auto's die in NL zo geliefd zijn). Infinity trekt zich terug van de Europese markt, bijv.: https://www.rd.nl/meer-rd/wetenschap-te ... -1.1619777

Ikzelf heb bedacht dat ik dit gewoon eens ga aankijken, het zou zo maar kunnen dat ergens in 2021 de aanbiedingen met stekkerauto's je om de oren vliegen. Voorlopig dus nog geen vervanger voor de auto van mijn vrouw.